Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 10:58   #1
sn00py
Banneling

Standaard strafmaat HVT?

van hln.nbe:
Citaat:
'Kleine Piraat' veroordeeld tot 8,5 jaar cel in Antwerpen

Jamal E.K.

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft de 18-jarige Jamal E.K., beter bekend als de 'Kleine Piraat', celstraffen van in totaal 8,5 jaar opgelegd.

De jongeman had vorig jaar zes vrouwen aangevallen in de buurt van het Antwerpse Sportpaleis en sommige slachtoffers ook verkracht en beroofd. Voor deze feiten kreeg hij een gevangenisstraf van zeven jaar en werd hij voor vijf jaar uit zijn rechten ontzet. Na zijn vrijlating moet hij zich ook vijf jaar ter beschikking stellen van de regering.

De jongeman kreeg daarnaast ook 18 maanden cel en 5.500 euro boete voor het verhandelen van drugs. (belga/kjg)
Ik vind dat men hier voorbijgaat aan de racistische motieven van de dader: hij heeft enkel autochtonen verkracht.
Op basis van deze veroordeling (voor mij staat verkrachting even laag als moord) zou ik Hans Van Temsche 3 jaar gevangenisstraf willen geven plus 5 jaar ontzetting uit zijn rechten. Na zijn vrijlating moet hij zich ook vijf jaar ter beschikking stellen van de regering.
Voil�*, dat zou mijn oordeel zijn.

Andere voorstellen?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 11:15   #2
Bometal
Burger

Standaard

Een klap op zijn pols en zeggen "foei foei, dat mag niet hé... Nu een flinke jongen zijn en braaf zijn ..."

Of in zijn jeugd delven en een hartverscheurend verhaal zoeken doordat hij altijd gepest werd door de autochtone meisjes van zijn klas, hij een emotioneel labiel geworden is en het allemaal de schuld is van de racistische meisjes die met hun korte rokjes het zelf zoeken !!

aka the PC - verklaring ...Want er is geen probleem, nee hoor ... Struisvogelpolitiek++ !
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 11:45   #3
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Een klap op zijn pols en zeggen "foei foei, dat mag niet hé... Nu een flinke jongen zijn en braaf zijn ..."

Of in zijn jeugd delven en een hartverscheurend verhaal zoeken doordat hij altijd gepest werd door de autochtone meisjes van zijn klas, hij een emotioneel labiel geworden is en het allemaal de schuld is van de racistische meisjes die met hun korte rokjes het zelf zoeken !!

aka the PC - verklaring ...Want er is geen probleem, nee hoor ... Struisvogelpolitiek++ !
Deze topic gaat erover welke strafmaat jij zou geven aan HVT, gebaseerd op bovenstaande veroordeling. Ik vind trouwens dat HVT eerst zijn studies moet kunnen afmaken: uit De Standaard Online:
Citaat:
Celstraf verkrachter begint na eindexamens

ANTWERPEN (belga) - De correctionele rechtbank heeft gisteren de 22-jarige Ali A. uit Hoboken veroordeeld tot vijf jaar effectief voor de verkrachting van een 17- jarig meisje. Het openbaar ministerie had om zijn onmiddellijke aanhouding gevraagd, maar de rechtbank ging daar niet op in. De beklaagde mag eerst zijn eindexamens doen voordat hij zich in de gevangenis moet aanmelden.
Dit was trouwens weer een misdaad met racistische inslag.
Oud 27 september 2007, 11:47   #4
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik had hem veel meer gegeven, 8,5 jaar komt maar op een kleine 3 jaar in praktijk, he.
Waarvan hij in de helft al op penitentiar verlof kan, het half jaar op halve vrijheid of misschien zelfs al met een enkelband...
Oud 27 september 2007, 11:49   #5
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dit was trouwens weer een misdaad met racistische inslag.
Waaruit blijkt dat?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 11:50   #6
Bometal
Burger

Standaard

tja, wou er gewoon op wijzen dat hier in België alles met 2 maten en gewichten is ... Moord is moord en iedereen gelijk voor de wet ... Maar het is wel erg dat ze specifiek spreken over een "racistische" moord waardoor het opeens zou erger zou moeten zijn dan "gewoon" moord ... Allemaal voor politieke doeleinden...
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 11:54   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik had hem veel meer gegeven, 8,5 jaar komt maar op een kleine 3 jaar in praktijk, he.
Waarvan hij in de helft al op penitentiar verlof kan, het half jaar op halve vrijheid of misschien zelfs al met een enkelband...
met z'n voorarrest eraf ???
komaan ... binnen 2 jaar doet die kwiet hetselfde ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 11:55   #8
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
tja, wou er gewoon op wijzen dat hier in België alles met 2 maten en gewichten is ... Moord is moord en iedereen gelijk voor de wet ... Maar het is wel erg dat ze specifiek spreken over een "racistische" moord waardoor het opeens zou erger zou moeten zijn dan "gewoon" moord ... Allemaal voor politieke doeleinden...
Ja maar hoeveel zou jij HVT dan geven?

Ik begin zelfs te twijfelen om een werkstraf te geven. De moordenaars van Patrick Mombaerts kregen 120 uur werkstraf (+ 150.000 € schadevergoeding). Ik vind dat we HVT misschien ook een werkstraf moeten geven? Is een gevangenisstraf niet te zwaar?
Oud 27 september 2007, 11:55   #9
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
met z'n voorarrest eraf ???
komaan ... binnen 2 jaar doet die kwiet hetselfde ...
Jammer genoeg moet ik je gelijk geven...
Oud 27 september 2007, 11:58   #10
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat?
lees eens de naam van de dader. Het slachtoffer zal geen Fatima of zo heten, hoor, wees daar maar zeker van (maar dat zal uitgerekend jij natuurlijk niet zijn)

Och, sorry, ik was het vergeten, racisme vanuit allochtone hoek bestaat niet. Duizendmaal excuses
Oud 27 september 2007, 12:00   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zou onze kleine piraat wat in de poolcirkel laten ronddobberen om het wetenschappelijk onderzoek daar te steunen en onzen Hans de Vermadele op missie naar Tsjaad, als kok.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 12:03   #12
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees eens de naam van de dader. Het slachtoffer zal geen Fatima of zo heten, hoor, wees daar maar zeker van (maar dat zal uitgerekend jij natuurlijk niet zijn)

Och, sorry, ik was het vergeten, racisme vanuit allochtone hoek bestaat niet. Duizendmaal excuses
Uit de naam van de dader, noch die van de slachtoffers kan ik afleiden dat zijn misdrijf een racistische inslag had. Ik vraag me af waarom jij dat wel meent te kunnen.

Ja, racisme vanuit allochtone hoek bestaat zeker. Maar in dit geval is daar nu eenmaal geen enkele aanwijzing voor.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 12:13   #13
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van hln.nbe:

Ik vind dat men hier voorbijgaat aan de racistische motieven van de dader: hij heeft enkel autochtonen verkracht.
Op basis van deze veroordeling (voor mij staat verkrachting even laag als moord) zou ik Hans Van Temsche 3 jaar gevangenisstraf willen geven plus 5 jaar ontzetting uit zijn rechten. Na zijn vrijlating moet hij zich ook vijf jaar ter beschikking stellen van de regering.
Voil�*, dat zou mijn oordeel zijn.

Andere voorstellen?
HVT levenslang wegens dubbele moord waarvan 1 kindermoord + poging tot moord.
HVT zal het niet makkelijk hebben in de gevangenis. daar houden ze niet zo van kindermoordenaars. die worden doorgegeven onder de douche.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 12:22   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Uit de naam van de dader, noch die van de slachtoffers kan ik afleiden dat zijn misdrijf een racistische inslag had. Ik vraag me af waarom jij dat wel meent te kunnen.

Ja, racisme vanuit allochtone hoek bestaat zeker. Maar in dit geval is daar nu eenmaal geen enkele aanwijzing voor.
Je hebt gelijk, 100 % zeker kan je niet zijn. Ik geloof wel dat er meer dan 95 % kans is dat allochtonen geen allochtonen beroven/verkrachten/... Ik denk dat in de meeste gevallen autochtonen het slachtoffer zijn.
Bestaan hier cijfers over trouwens?

Enfin, we zullen onze criminele medemens dan maar het voordeel van de twijfel gunnen...
Oud 27 september 2007, 12:23   #15
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
HVT levenslang wegens dubbele moord waarvan 1 kindermoord + poging tot moord.
HVT zal het niet makkelijk hebben in de gevangenis. daar houden ze niet zo van kindermoordenaars. die worden doorgegeven onder de douche.
Wat doet dat lachje daar na het "doorgeven onder de douche"? Binnenpretje? Heimelijke verlangens?
Oud 27 september 2007, 12:26   #16
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, 100 % zeker kan je niet zijn. Ik geloof wel dat er meer dan 95 % kans is dat allochtonen geen allochtonen beroven/verkrachten/... Ik denk dat in de meeste gevallen autochtonen het slachtoffer zijn.
Bestaan hier cijfers over trouwens?

Enfin, we zullen onze criminele medemens dan maar het voordeel van de twijfel gunnen...

Keep up the good work.
Oud 27 september 2007, 13:54   #17
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik betwijfel of men op de strafuitvoering uw berekening gaan gebruiken. Straffen boven de drie jaar vallen op 2 derde alvorens het personeelscollege bijeen komt die de zaak sowieso 3 maal met 3 maand kunnen uitstellen. De vierde keer dat hij voor het personeelscollege komt wordt hij automatisch doorverwezen naar de VI commissie.

Verlof zou kunnen in zijn laatste derde van zijn straf, maar dit gaat niet automatisch. Geloof me maar dat die iets meer gaat doen dan 3 jaar. Minstens 6 jaar.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 13:57   #18
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ik betwijfel of men op de strafuitvoering uw berekening gaan gebruiken. Straffen boven de drie jaar vallen op 2 derde alvorens het personeelscollege bijeen komt die de zaak sowieso 3 maal met 3 maand kunnen uitstellen. De vierde keer dat hij voor het personeelscollege komt wordt hij automatisch doorverwezen naar de VI commissie.

Verlof zou kunnen in zijn laatste derde van zijn straf, maar dit gaat niet automatisch. Geloof me maar dat die iets meer gaat doen dan 3 jaar. Minstens 6 jaar.
2 derde is enkel maar voor recividiven, HAMC
Jammer genoeg is het zo dat het 1/3 zal zijn, allez, vanaf dan kunnen ze het aanvragen.
VI zou trouwens maar een jaartje schelen...
Oud 27 september 2007, 14:00   #19
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk komt hij er nog goedkoop vanaf, in tegenstelling tot zijn slachtoffers die levenslang hebben gekregen...Castreren en een vent van maken.
Oud 27 september 2007, 14:04   #20
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 derde is enkel maar voor recividiven, HAMC
Jammer genoeg is het zo dat het 1/3 zal zijn, allez, vanaf dan kunnen ze het aanvragen.
VI zou trouwens maar een jaartje schelen...
U ziet dat verkeerd. Zelfs met recidive zijn straffen tot drie jaar een derde.

Vanaf men boven de drie jaar gaat valt men op 2 derde. En dan is er nog de kwestie van zijn nationaliteit, vreemden gaan sowieso op 2 derden.

Dus, ronden we even zijn straf af naar boven om te rekenen, 9 jaar. 2 derde is 6 jaar. Dan het personeelscollege, als hij het heeft uitgehangen in de gevangenis, wat er dik inzit, trekken die het een maan of 9-12. Dan de VI commissie, duurt ook een aantal maanden tot een jaar. Als hij ze al overtuigd dat het niet meer zal gebeuren en als hij werk heeft.

6 jaar minstens.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be