![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Twee broers ontvoeren hun zus en haar vriend in Luik
In Luik hebben twee broers vorige week donderdag hun zus en haar vriend ontvoerd. De broers bedreigden en sloegen de vriend in een bos en lieten hem gewond achter. De twee broers werden het voorbije weekend aangehouden. Twee andere broers, die slechts passief deelnamen, zijn vrijgelaten. Dat meldt een gerechtelijke bron vandaag. Ongewenste relatie De 17-jarige zus had al zeven maanden tegen de wil van haar familie en zeker haar broers een relatie met een 19-jarige jongen. Donderdag plukten twee broers, Mohamed en Youssef, hun zus en haar vriend van straat in Luik en sleurden hen in hun auto. De zus werd naar het ouderlijk huis gebracht. Slagen Youssef, Mohamed en twee andere broers ontvoerden het slachtoffer naar Gouvy. In de auto sloeg Mohamed hem ettelijke keren, aldus de gerechtelijke bron. Het slachtoffer werd meegesleurd in een bos en daar bedreigden de broers hem door een mes op zijn keel te zetten. Volgens de gerechtelijke bron bracht alleen Mohamed hem diverse slagen toe. De andere broers namen slechts passief deel aan de feiten. Tot slot lieten ze het slachtoffer achter in het bos en reden ze terug naar Luik. Voorbijgangers troffen de gewonde jongeman aan in het bos, snelden hem ter hulp en verwittigden de politie. Het slachtoffer was in shock, vreesde voor nieuwe represailles en diende daarom een klacht in. De politie pakte daarop de daders op. Mohamed en Youssef ontkenden de feiten. Ze zitten opgesloten in de gevangenis van Lantin. (belga/kjg) HLN 8.10.07 Toch merkwaardig dat je onze linkse media noch het CGKR nooit enige bemerkingen hoort maken over dit soort racisme. Het moet zijn dat de daders een partijkaart van de PS of de SPA hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat het racisme is. Het heeft volgens mij met "eer" te maken. Ik ken een Algerijnse familie met 5 dochters. Als de oudste met een Vlaming begint te verkeren, gooit papa haar prompt het huis uit. Als papa in Algerije zit, komt ze nog eens thuis bij mammie. Anders niet. De eer van de familie is geschonden.
Ik heb een vriend in het Gentse die met een Turkse begint te vrijen. In elkaar geklopt door haar broer. Maar het koppel plooit niet. De boel escaleert en de imam komt hem ermee moeien (= de broer bedaren). Resultaat: imam in het ziekenhuis geklopt. Het koppel heeft jaren ondergedoken geleefd, maar ze zijn nog steeds bij elkaar!!! ![]() ![]() ![]() Ik wil maar zeggen, ik denk dat het om een gekrenkte eer gaat. Weliswaar een eergevoel uit prehistorische tijden, en wellicht zit er een religieuze kant aan ook (maar die is ook niet echt wat je modern kan noemen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou kunnen zeggen dat de daders naar het land van herkomst teruggestuurd moeten worden, maar dat ga ik niet doen, want dat is oproepen tot deporatie en dat is op dit forum verboden.
http://forum.politics.be/showthread....43#post2984643 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar mogen we nu wél of niet zeggen "aanpassen of terugkeren"? Want ik vind dat een te verdedigen stelling. Ik vind dat we het recht toch hebben om te vragen aan vreemdelingen om zich aan te passen. Als ze dat niet willen doen, en ze houden er hun eigen regels op na, die in strijd zijn met de hier geldende regels, mogen we hen terugsturen. Dit gebeurt nu niet, omdat er een ander beleid is. Maar voor mij zou dat het beleid mogen zijn. Als we op dit forum niet mogen zeggen "aanpassen of terugkeren", mogen ze mij nu schrappen uit de database. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je dat frequent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere, proficiat om zo terzake te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ga maar vlug kijken naar Canvas: "De weg naar Mekka" met Jan Leyers! Voor wie te laat is: De weg naar Mekka Deze week: Jaloerse harten (2) vanuit Casablanca richting Fez. http://multiblog.vrt.be/dewegnaarmekka/deze-week/ Herhaling maandag 8 oktober om 23u55 (TOE-laten)
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik het met uw welbepaald voorstel wel eens zou zijn.Op voorwaarde dat het gaat over een definitieve oplossing natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dat moeten we eens aan raf vragen. Hij is toch de rechtsgeleerde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze dus ook allemaal blijven, er zijn geen problemen in onze samenleving, multicul werkt prima, ik hou er zelfs van, het zijn allemaal brave mensen die wij niet goed genoeg begrijpen of willen steunen... ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 9 oktober 2007 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Natuurlijk is dat geen racisme sn00py. En Online weet dat even goed.
Nergens blijkt trouwens uit dat het geen arabische jongen is, een relatie tussen ongehuwden is onaanvaardbaar, vooral voor een meisje (wat niet wil zeggen dat ik het hiermee eens ben). Laatst gewijzigd door Laya : 9 oktober 2007 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Heu? Voor je een relatie mag hebben, moet je dus trouwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Onaanvaardbaar in moslim-middens Laya, en onaanvaardbaar met een niet-gelovige. Racisme me dus op religieuse gronden?
Laatst gewijzigd door Online : 9 oktober 2007 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou Youssouf de heksenjager ervan vinden indien werkgevers zich op dit islamitisch argument zouden insipireren om allo's te weren, net zoals moslims zich achter dit argument verschuilen om ongelovige Westerlingen uit hun familieverband te weren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Ik weet hoe dat klinkt maar ja, geen 'relatie' zoals wij dat kennen. Wel elkaar een keer of 3 ontmoeten (onder begeleiding) en dan beslissem of je wil trouwen of niet, pas op de huwelijksnacht is het koppel voor het eerst écht alleen.
|
![]() |
![]() |