![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=891IRG6F
Ja niet te filmen en op klaarlichte dag. En geen mens die wat doet. ![]() ![]() Die gast heeft geluk dak nie in de buurt was want was zijnen besten dag nie geweest. ![]() Echt om te huilen dat het fatsoen enz zo ver weg is dat niemand reageert. Is dit de nieuwe normregel: "Stond erbij en keek ernaar" of "mijn naam is haas, ik weet van nix"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
't Kan ook aan mijn pc liggen hoor ![]() edit: ah, ok, hij doet 't. Pfff, dit wordt écht schering en inslag he... ![]() Ik zeg 't, veel schuld ligt bij de "moderne manier van opvoeden".
Laatst gewijzigd door bentje : 18 oktober 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() We worden dan ook aangeleerd om braaf te blijven wachten tot de politie aankomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, 'n hele lieve pa, die me altijd steunde in mijn keuzes, ook al waren dat niet altijd de goede, en dan met mij praatte over wat de gevolgen ervan waren.
Ik ben opgevoed met hoge waarden en normen, dat heeft helemaal niets te maken met streng zijn.
![]() |
#6 |
|
![]() Ik zie niet in hoe ouders door een of andere maatregel van de overheid hun kinderen normen en waarden gaan bijbrengen als die ouders dat zich eens niet aantrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar heb je gelijk in, en dat is ook wat ik al eerder zei, het ligt aan de opvoeding, en de regering heeft daar eigenlijk (bijna) geen zeggingschap in
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moderne Belg is zo ver op zichzelf terug getrokken, dat men je zelfs nog zou gaan helpen als je iemand zijn vriendin in het midden van de straat verkracht.
En de meeste van zulke gevallen worden zelfs niet eens aangegeven, want meestal zit het slachtoffer langer op het politiekantoor dan de dader en moet je als slachtoffer zelfs goed oppassen of je word zelf beschuldigd van uitlokking en mag je nog een schadevergoeding gaan betalen aan de dader. Als ik mij goed herrinner, is er in Antwerpen ooit eens een man geweest die tussen beide kwam toen een groep jongeren amok maakte op de bus van de LIJN. Hij werd dood geslagen en daarna zelfs nog beschuldig en door het slijk gehaald door media en politici. Nog verwonderd dat niemand nog bereid is een ander in nood te helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zijn eigen vrienden zeiden dat ze niet zeker wisten dat het zijn kraag of z'n nek was...
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat hij ook heeft gedaan, dit verantwoord nog steeds het doodslagen van die jongeren niet en nog minder de hetze die de media en politici tegen hem hebben gevoerd. Maar ik geloof dat er rond dezelfde tijd een jongeling was gedood in een klein stationnetje in een kleine onbelangrijke gemeente, omdat hij zijn MP3 niet snel genoeg afgaf aan een andere jongeling. En waarna de media en politici een beschuldigende vinger opstaken naar de burger, omdat deze niet had ingegrepen en de moord niet had verhinderd, of zelf de dader niet kende. De media en politiediensten hebben toen zelfs een bevolkingsgroep vals beschuldigd van de moord. Maar van een andere moord hebben we in de media en van onze politici echter niet meer vernomen dan dat er iemand was doodgeslagen in een donkere straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ge kent die Dennis nie en de situatie, zijn karakter enz... En tege ne gast van 20j, zo nen bullebak die uitgeflipt te keer gaat. Miss nen tip om judo of andere zelfverdedigings sport te gaan volge... En BTW hopelijk gaat die gast geen parkjes moeten schoonkuisen , maar mag hij een paar jaar de gangen int gevang gaan dweilen. Laatst gewijzigd door stropkeuh : 19 oktober 2007 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit geval hebben de getuigen anderhalf uur de tijd gehad om in te grijpen - al was het maar door te bellen naar de politie. Anderhalf uur lang werd deze jongen mishandeld in het openbaar, anderhalf uur lang is hij mensen gepasseerd die hem zouden kunnen helpen, anderhalf uur lang hebben mensen hem gezien en hebben ze hun schouders opgehaald. Was hij anderhalf uur mishandeld geweest op een plek waar niemand hem zag, dan was hij flink getraumatiseerd geweest. Het trauma is nu dubbel, daar mag je van op aan, en het tweede trauma zal wellicht dieper slaan dan het eerste, namelijk het besef dat je leeft in een 'samen'leving waar je niet op kan rekenen als je die nodig hebt. De totale eenzaamheid. Je gaat een nachtmerrie door, en de wereld staat er ongeïnteresseerd op te kijken. Ik hoop dat die jongen, en zijn familie, dat ooit te boven komt. Maar ik betwijfel dat, en het zou ook wel eens 'fout' kunnen aflopen voor hen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, klaar, de volgende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |