Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 09:50   #1
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard Morm\waardebesef is ver zoek..

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=891IRG6F

Ja niet te filmen en op klaarlichte dag. En geen mens die wat doet.
Die gast heeft geluk dak nie in de buurt was want was zijnen besten dag nie geweest.

Echt om te huilen dat het fatsoen enz zo ver weg is dat niemand reageert.
Is dit de nieuwe normregel: "Stond erbij en keek ernaar" of "mijn naam is haas, ik weet van nix"?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 09:54   #2
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Die gast heeft geluk dak nie in de buurt was want was zijnen besten dag nie geweest.

Is dit de nieuwe normregel: "Stond erbij en keek ernaar" of "mijn naam is haas, ik weet van nix"?
Je link opent niet?
't Kan ook aan mijn pc liggen hoor

edit: ah, ok, hij doet 't.
Pfff, dit wordt écht schering en inslag he...
Ik zeg 't, veel schuld ligt bij de "moderne manier van opvoeden".

Laatst gewijzigd door bentje : 18 oktober 2007 om 09:55.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:01   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk, maar blijkbaar de waarheid.

We worden dan ook aangeleerd om braaf te blijven wachten tot de politie aankomt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:16   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Je link opent niet?
't Kan ook aan mijn pc liggen hoor

edit: ah, ok, hij doet 't.
Pfff, dit wordt écht schering en inslag he...
Ik zeg 't, veel schuld ligt bij de "moderne manier van opvoeden".
Gij hebt/had zeker een strenge pa?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:20   #5
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij hebt/had zeker een strenge pa?
Neen, 'n hele lieve pa, die me altijd steunde in mijn keuzes, ook al waren dat niet altijd de goede, en dan met mij praatte over wat de gevolgen ervan waren.
Ik ben opgevoed met hoge waarden en normen, dat heeft helemaal niets te maken met streng zijn.
Oud 18 oktober 2007, 10:22   #6
Bhairav

Standaard

Citaat:
Neen, 'n hele lieve pa, die me altijd steunde in mijn keuzes, ook al waren dat niet altijd de goede, en dan met mij praatte over wat de gevolgen ervan waren.
Ik ben opgevoed met hoge waarden en normen, dat heeft helemaal niets te maken met streng zijn.
Ik zie niet in hoe ouders door een of andere maatregel van de overheid hun kinderen normen en waarden gaan bijbrengen als die ouders dat zich eens niet aantrekken.
Oud 18 oktober 2007, 10:24   #7
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe ouders door een of andere maatregel van de overheid hun kinderen normen en waarden gaan bijbrengen als die ouders dat zich eens niet aantrekken.
Daar heb je gelijk in, en dat is ook wat ik al eerder zei, het ligt aan de opvoeding, en de regering heeft daar eigenlijk (bijna) geen zeggingschap in
Oud 18 oktober 2007, 10:27   #8
Bhairav

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in, en dat is ook wat ik al eerder zei, het ligt aan de opvoeding, en de regering heeft daar eigenlijk (bijna) geen zeggingschap in
Dat word dus spannend.
Oud 18 oktober 2007, 10:27   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De moderne Belg is zo ver op zichzelf terug getrokken, dat men je zelfs nog zou gaan helpen als je iemand zijn vriendin in het midden van de straat verkracht.
En de meeste van zulke gevallen worden zelfs niet eens aangegeven, want meestal zit het slachtoffer langer op het politiekantoor dan de dader en moet je als slachtoffer zelfs goed oppassen of je word zelf beschuldigd van uitlokking en mag je nog een schadevergoeding gaan betalen aan de dader.

Als ik mij goed herrinner, is er in Antwerpen ooit eens een man geweest die tussen beide kwam toen een groep jongeren amok maakte op de bus van de LIJN. Hij werd dood geslagen en daarna zelfs nog beschuldig en door het slijk gehaald door media en politici.

Nog verwonderd dat niemand nog bereid is een ander in nood te helpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:31   #10
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De moderne Belg is zo ver op zichzelf terug getrokken, dat men je zelfs nog zou gaan helpen als je iemand zijn vriendin in het midden van de straat verkracht.
En de meeste van zulke gevallen worden zelfs niet eens aangegeven, want meestal zit het slachtoffer langer op het politiekantoor dan de dader en moet je als slachtoffer zelfs goed oppassen of je word zelf beschuldigd van uitlokking en mag je nog een schadevergoeding gaan betalen aan de dader.

Als ik mij goed herrinner, is er in Antwerpen ooit eens een man geweest die tussen beide kwam toen een groep jongeren amok maakte op de bus van de LIJN. Hij werd dood geslagen en daarna zelfs nog beschuldig en door het slijk gehaald door media en politici.

Begon hij zijn nek niet om te wringen of te wurgen omdat ze veel kabaal maakten? Ik zou graag een bevestiging zien dat ze werkelijk anderen lastig vielen... Demoor zag het vast als ruzie, terwijl het misschien gewoon speels was.
Oud 18 oktober 2007, 10:35   #11
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Begon hij zijn nek niet om te wringen of te wurgen omdat ze veel kabaal maakten? Ik zou graag een bevestiging zien dat ze werkelijk anderen lastig vielen... Demoor zag het vast als ruzie, terwijl het misschien gewoon speels was.
Zijn eigen vrienden zeiden dat ze niet zeker wisten dat het zijn kraag of z'n nek was...
Oud 18 oktober 2007, 10:36   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Zijn eigen vrienden zeiden dat ze niet zeker wisten dat het zijn kraag of z'n nek was...
Er zijn sporen van die greep gevonden in die zijn nek, dacht ik...
Oud 18 oktober 2007, 10:45   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was gewoon een misgedragen van die jongeren op een voertuig van het openbaar vervoer.

En wat hij ook heeft gedaan, dit verantwoord nog steeds het doodslagen van die jongeren niet en nog minder de hetze die de media en politici tegen hem hebben gevoerd.

Maar ik geloof dat er rond dezelfde tijd een jongeling was gedood in een klein stationnetje in een kleine onbelangrijke gemeente, omdat hij zijn MP3 niet snel genoeg afgaf aan een andere jongeling. En waarna de media en politici een beschuldigende vinger opstaken naar de burger, omdat deze niet had ingegrepen en de moord niet had verhinderd, of zelf de dader niet kende.

De media en politiediensten hebben toen zelfs een bevolkingsgroep vals beschuldigd van de moord.

Maar van een andere moord hebben we in de media en van onze politici echter niet meer vernomen dan dat er iemand was doodgeslagen in een donkere straat.
Oud 18 oktober 2007, 10:57   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp ook niet waarom niemand hielp. Langs de andere kant moet hij zich ook niet zo laten doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:59   #15
Bhairav

Standaard

Citaat:
Het was gewoon een misgedragen van die jongeren op een voertuig van het openbaar vervoer.

En wat hij ook heeft gedaan, dit verantwoord nog steeds het doodslagen van die jongeren niet en nog minder de hetze die de media en politici tegen hem hebben gevoerd.

Maar ik geloof dat er rond dezelfde tijd een jongeling was gedood in een klein stationnetje in een kleine onbelangrijke gemeente, omdat hij zijn MP3 niet snel genoeg afgaf aan een andere jongeling. En waarna de media en politici een beschuldigende vinger opstaken naar de burger, omdat deze niet had ingegrepen en de moord niet had verhinderd, of zelf de dader niet kende.

De media en politiediensten hebben toen zelfs een bevolkingsgroep vals beschuldigd van de moord.

Maar van een andere moord hebben we in de media en van onze politici echter niet meer vernomen dan dat er iemand was doodgeslagen in een donkere straat.
Als ge uit verdediging iemand bont en blauw sjot dan denkde ni na of hij het wel zou overleven... Ik zou dat ook niet doen moest ik iemand of mijzelf verdedigen.
Oud 19 oktober 2007, 09:08   #16
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet waarom niemand hielp. Langs de andere kant moet hij zich ook niet zo laten doen.
Ja hé, das makkelijk gezegd vanaf de PC.
Ge kent die Dennis nie en de situatie, zijn karakter enz... En tege ne gast van 20j, zo nen bullebak die uitgeflipt te keer gaat.
Miss nen tip om judo of andere zelfverdedigings sport te gaan volge...

En BTW hopelijk gaat die gast geen parkjes moeten schoonkuisen , maar mag hij een paar jaar de gangen int gevang gaan dweilen.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 19 oktober 2007 om 09:09.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 09:28   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De moord op Joe Van Holsbeeck gebeurde snel, het is niet zo gek dat je dan niet kunt reageren.
In dit geval hebben de getuigen anderhalf uur de tijd gehad om in te grijpen - al was het maar door te bellen naar de politie.
Anderhalf uur lang werd deze jongen mishandeld in het openbaar, anderhalf uur lang is hij mensen gepasseerd die hem zouden kunnen helpen, anderhalf uur lang hebben mensen hem gezien en hebben ze hun schouders opgehaald.
Was hij anderhalf uur mishandeld geweest op een plek waar niemand hem zag, dan was hij flink getraumatiseerd geweest.
Het trauma is nu dubbel, daar mag je van op aan, en het tweede trauma zal wellicht dieper slaan dan het eerste, namelijk het besef dat je leeft in een 'samen'leving waar je niet op kan rekenen als je die nodig hebt. De totale eenzaamheid. Je gaat een nachtmerrie door, en de wereld staat er ongeïnteresseerd op te kijken.

Ik hoop dat die jongen, en zijn familie, dat ooit te boven komt. Maar ik betwijfel dat, en het zou ook wel eens 'fout' kunnen aflopen voor hen.
Oud 19 oktober 2007, 09:58   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en het tweede trauma zal wellicht dieper slaan dan het eerste, namelijk het besef dat je leeft in een 'samen'leving waar je niet op kan rekenen als je die nodig hebt. De totale eenzaamheid. Je gaat een nachtmerrie door, en de wereld staat er ongeïnteresseerd op te kijken.
Welkom in het westen. Wat was je nummer nu ook weer? nee, niet je naam, je registernummer.

OK, klaar, de volgende.
Oud 19 oktober 2007, 11:44   #19
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe zit dat met uw eigen ouders ? Lezen die soms wat u zoal op internet post ? Dan zullen ze fier op u zijn, dat ze van u zo een intelligente mens gemaakt hebben, met buitengewone morele en menselijke kwaliteiten
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 11:46   #20
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

tijd om van politici te veranderen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be