![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er mij iemand een goede en overtuigende reden toelichten waarom België beter als dusdanig zou behouden blijven dan wel te splitsen? Ik sta steeds open voor alle argumenten.
Het alleen maar kraaien van, "Wij zijn voor het behoud van België" is niet voldoende natuurlijk. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vercetti, bedankt voor uw reactie maar het is niet echt een antwoord op mijn vraag daarom, laat links nu maar eens zelf aan het woord. Ik ben benieuwd naar hun verhaal in deze.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En denk daar maar eens rustig over na voor je een links discussie wil op gang trekken
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Hoe groter het gebied met dezelfde sociale zekerheid hoe beter.
Hoe meer schouders om de risico's te spreiden, hoe beter. |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Bij sociale acties maakt een betoging van 30.000 mensen meer indruk dan een betoging van 15.000.
En gelukkig voor de Vlamingen zijn de Franstaligen vaker bereid om te gaan betogen dan de Vlamingen. Betogingen zijn trouwens vaak in Brussel en veel Vlamingen zijn bang op daar te komen. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() In een federale regering komen en stand houden = moeilijker dan in de ons-kent-ons regeringen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.
Zorgt voor betere politici. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Verklaar U nader... Volgens mij is het beter om als je linkerschouder gebroken is, een zware doos op je rechterschouder te dragen. En als die linkerschouder dan uit de plaaster is kun je daar dan ook iets op plaatsen.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 september 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U wordt separatist... |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
klaplopers is dan weer uw woordkeuze |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omwille van de 2 of zelfs 3 talen is het al moeilijker; maar door de grotere inspanning die moet geleverd worden = resultaat waardevoller. Een berg beklimmen geeft vaak ook meer voldoening dan gewoon in je tuin blijven liggen (ofschoon dat makkelijker is). |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is een betoging van 1500 nonnen in Vaticaanstad dan niet gezagdragend misschien? Small is beautiful... |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben dan ook, in tegenstelling tot U, een provinciaaltje. Grotere politieke inspanningen gaan altijd samen met compromissen. Dat maakt het resultaat een allegaartje en m.i. minder waardevol; maar ja, les gouts et les couleurs... |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Mijn gedacht is dat een vrij vlaanderen automatisch linkser zal worden.
Waarom? Een van de drijfveren nu voor rechts is vlaams-nationalisme. Allthans toch zo genoemd. Eens dat Vlaanderen vrij komt van België vallen heel wat redenen weg voor een rechts Vlaanderen. Dat snapt links maar niet. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In VL niet zo heel veel arme mensen meer. Di Rupo heeft er wel voor gezorgd dat er in WL nog voldoende doppers, enz.. zijn. Links = een beweging die zichzelf opheft indien mensen te rijk worden. Ook probleem acw: al hun kinderen hebben kunnen studeren = minder geneigd tot acw |
|
![]() |
![]() |
#19 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of is dat iets anders? Je ganse post = Sectair en populistisch denken 1e klas. Volgens mij schrijf jij een thesis over de maanlanding in 4 woorden; "Amai da was straf!" |
|||
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Er is ook geen enkel werkbare oplossing denkbaar voor Brussel.
Dit verwijt maakte Paul Gossens trouwens ook aan BDW: nog nooit heeft hij duidelijk uitgelegd welke werkbare oplossing hij voor Brussel mogelijk achtte. |
![]() |