![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens een artikel uit onze kontreien, uit het nieuwsblad geplukt. (ik heb de twee zinnen waarover het gaat in het rood gezet)
Maar als ge er niet van gebruikt hebt, kunt ge het niet weten of dat het goed is of slecht, of dat er een risiko is dat maatschappelijk onverantwoord zou zijn. Ewel, ik blijf erbij: niks te legaliseren, wel: preventie èn repressie aktiveren. Duidelijk? Man schiet op hond van wandelaars - 09/10/2007 OEVEL - Andy P. (27) uit Oevel verscheen gisteren voor de correctionele rechtbank in Turnhout voor opzettelijke slagen en verwondingen. De man schoot vanuit zijn huis naar een groep wandelaars en riskeert een werkstraf. De feiten waarvoor P. terechtstond, speelden zich af op zondagnamiddag 8 oktober 2006. Vanuit het dorpscentrum in Oevel vertrok een groep wandelaars naar de nabijgelegen bossen. Andy P. had eerder die dag een joint gerookt en schoot met een luchtkarabijn naar de hond van een van de wandelaars. 'De kogel kwam terecht in het been van een wandelaar', zei openbare aanklager Inge Delissen. 'Gelukkig voor hem was het niet in zijn hoofd of zijn oog. Dit is abnormaal en gevaarlijk gedrag van de beklaagde. Daarom vraag ik om een werkstraf met een flink aantal uren op te leggen.' P. werd na de feiten gearresteerd en bleef enkele dagen in de cel. Bij een huiszoeking werden de luchtkarabijn en de kogels in beslag genomen. Volgens meester Guy Van Hirtum had zijn cliënt geen kwade bedoelingen. 'Het schot is afgevuurd in een opwelling en er is geen sprake van opzet. Als hij voordien geen joint had gerookt, dan zouden de feiten niet gebeurd zijn. Een milde straf zou beter gepast zijn.' Vonnis op 29 oktober. (ram)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 oktober 2007 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O,ja,je kan mss beginnen met de harddrugs alcohol ook te verbieden,want deze berokkend veel meer schade aan de samenleving ...
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit neemt niet weg dat het natuurlijk nog mogelijk is dat het delict inderdaad hierdoor werd gepleegd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() okee, maar eerst de drugs, ge kunt niet alles in één keer oplossen (tegen dat het zover is, hebt gij al zoveel drugs gebruikt dat ge u mijn belofte niet meer zult herinneren)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcohol is ook een drug.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat drugs verboden waren? U wil ze twee maal verbieden of wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Het is juist te stellen dat er weinig mensen met drugs kunnen omgaan daarom raken ze er ook aan verslaafd!Je kan bier drinken en je kan alkolieker worden,verbieden is geen uikomst wel onder begeleiding leren zelfstandig er mee omgaan.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 9 oktober 2007 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat sommige mensen zich niet in de hand kunnen houden, of dat nu met wapens, alcohol, cannabis of een combinatie is, hoeven wij daar toch niet allemaal onder te lijden? Als je wil vliegen stap je toch ook niet meteen in de cockpit van een f16? Een beginnende kajakker stort zichzelf toch ook niet van enorme watervallen? En als iemand zich niet in kan houden met drugs dan is het opeens de schuld van de drugs. Ja maar dat gaat er bij mij niet in zie, je bent er zelf bij voor je het neemt, terwijl je het neemt en als je het genomen hebt, denk gewoon na.
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is het drugsgebruik gelegaliseerd, en toch relatief zeer laag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mischien kunnen we op school een leervak "drugs gebruiken" oprichten, waar een leraar, u bvb ,de leerlingen leert joints rollen, pijpjes stoppen, wiet planten, de verschillende soorten hasj herkennen, en met dit alles op een behoorlijke wijze omgaan/verbruiken...Dat ze beter voorbereid zijn op de wrede, harde wereld der volwassenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Die kerel met zijn luchtkarabijn van het artikel, was volgens mij niet aan zijn éérste jointje toe.Eerder denk ik dat hij tevéél rookt, maar dat hij zelfs zonder drugs ook wel eens zou durven schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaak voor dit voorval gaan zoeken bij die joint is te belachelijk voor woorden. Richt je pijlen liever op een maatschappelijk aanvaarde hard drug die jaarlijks véél meer doden eist: alcohol.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is wetenschappelijk aangetoond (overlaatst nog in het nieuws geweest) dat legalisatie van gelijk welke drug het gebruik dik de hoogte in jaagt (alleen is 't geen probleem meer omdat het niet illegaal is dan). En btw, welke bron heeft jou verteld dat het gebruik in Nederland relatief laag is? En wat is "relatief", is dat tien procent van de bevolking, twintig procent, dertig procent ....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar zit de politie in dit gebeuren of laat men maar waaien? Als enkele journalisten dit zonder problemen kunnen vinden en kopen moet dat toch een fluitje van een cent zijn om die bendes op te ruimen? Wat waren we, na die reportage, weeral gelukkig geen kinderen te hebben.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |