![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dag iedereen,
Ik ben van mening dat iedereen in de 2e graad vn het secundair onderwijs Aso hetzelfde wiskundepakket moet hebben. Zijn jullie het met me eens? Waarom wel/niet? Laat het me weten Lokorpo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Is dat dan niet zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geen idee hoe dat nu in elkaar zit. Ik kom nog uit de tijd dat er wiskunde en talen richtingen waren op het middelbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat kinderen nu toch eens in hemelsnaam zelf kiezen wat ze willen leren a.d.h.v. wat zij belangrijk vinden en hen interesseert. En dan verschiet men dat kinderen zich niet interesseren en zich niet inzitten op school. En dan snapt men niet waarom ze zich niet willen inzetten. En dan begrijpt men niet waarom zij gedemotiveerd geraken. Schoolvrijheid durft men dat noemen. Eerst vrije leerkeuze, dedju! De taak van een mentor is niet kinderen opleggen waarvoor ze zich moeten interesseren, maar het stimuleren van de eigen ontdekkingstocht, het aanreiken van de middelen daarvoor en het helpen beantwoorden van vragen. Niet andersom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Voor de leerkrachten is dat gemakkelijk, dan kunnen ze in elke klas dezelfde toetsen en examens geven.
Voor de rest zijn er enkel nadelen aangezien dit weer tot meer verkleutering gaat leiden en tot een algemene daling van de wiskundekennis bij de scholieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiskunde zuigt. Nee dus.
Ik zat in het derde in LaGriWi (5u wis) en ben dan overgestapt naar de LaGri omdat ik maar 51% voor wiskunde had. Gezien wiskunde ZO HARD zuigt voor 90% van de scholieren, moet er een mogelijkheid zijn om enerzijds te ontsnappen aan de terrorisatie door dat vak en anderzijds aan geïnteresseerde(n) (watjes) om meer uren te volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez, tis poepsimpel want als ge het door hebt moet ge er niks voor studeren. Maar ge moet het wel eerst door hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Green's_identities voor de liefhebbers ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Als iedereen in verschillende ASO-richtingen evenveel wiskunde zou moeten krijgen, waarom dan niet meteen ook eisen dat dat geldt voor alle vormen, dus ook TSO, KSO, BSO?
Er is een reden waarom mensen bepaalde richtingen kiezen he.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor veel leerlingen is wiskunde volstrekt nutteloos omdat ze er geen interesse voor hebben of omdat ze er niet goed in zijn. een uur pure verveling vaak gegeven door een doodsaaie lul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() wiskunde is een kutvak, ma ge hebt het spijtig genoeg wel nodig als ge later een exacte wetenschap gaat doen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. De meeste kinderen van de leeftijd 14-16 weten nog niet wat ze later gaan doen , ze hebben nog niet gekozen of zijn nog niet in staat die keuze te maken. 2. Er zijn al te weinig mensen die exacte wetenschappen gaan studeren later, potentieel geniale toekomstige wiskundigen gaan ondergraven door hen te weinig vooropleiding te geven in de tweede graad is misdadig. We hebben net MEER exacte wetenschappers nodig voor onze economie. En zeg aub niet "maar ze doen het niet graag" of "het interesseert ze niet" , als we op scholen enkel gaven wat de kinderen graag deden konden we alle scholen sluiten en pretparken openen om ze bezig te houden. Wat kinderen graag willen mag geen criterium zijn, er zijn er die van vakken gaan houden mettertijd, maar die wanneer ze eraan begonnen het ook niet graag deden ( omdat ze ervoor moesten werken ) want veel kinderen zijn lui. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb een hoooooop wiskunde gehad in mijn schoolse carriere. Ik begreep toen al niet de zin van zoveel onzinwiskunde. Ik begrijp het nu nog niet waar men al die rotzooi voor nodig heeft. Trouwens, in mijn beroepsleven heb ik nul komma nul al die zever nodig. Men zou beter wat meer aandacht besteden aan zaken die wel interessant zijn. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Er mag veel wiskunde zijn voor de mensend die er zich voor intereseren
alle bij ons kon je kieze 7, 5 of 3 degene die echt geen wisk woude deden drie, degene die nog wetenschappen wouden doen 5 en degene die het graag deden 7 Wiskunde is trouwens echt tof, ik heb zeven gedaan en heb er geen spijt van |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik stel voor dat we dan gewoon iedereen 32 uur wiskunde geven, kwestie van toch maar geen potentieel geniale wiskundigen te mislopen?
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Driekwart van de wiskunde die ik gezien heb in het middelbaar was nutteloos. Wat kunnen logaritmes, exponentiële functies en richtingscoëficienten mij nu schelen.
Het zal zeker wel zijn nut hebben in de zwaar wetenschappelijke richtingen, maar daarom moet ge er de rest niet mee lastig vallen. Ik ben mijn wiskunde examens gewoon doorgesparteld, en vaak had ik geen flauw idee van waar ik toen precies mee bezig was. Ik was gans die leerstof vijf minuten na het examen al rats vergeten. Laatst gewijzigd door vercetti : 22 januari 2008 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is nu eenmaal de trend in het onderwijs. Iedereen studeert enkel wat hem interesseert. Alleen jammer dat je dan architecten krijgt die niet zonder dt-fouten kunnen schrijven en psychologen die geen vierkantsvergelijking kunnen oplossen.
Wat mij betreft: Het niveau van het ASO-onderwijs optrekken. Richtingen zoals Humane Wetenschappen zonder deftige wiskunde zorgen ervoor dat slimme studenten lui worden en minder getalenteerden hoop krijgen om universitaire studies te doen. Jammer genoeg komen de meesten dan wel voor een minder aangename verrassing te staan. Maar niet getreurd, dan zijn er nog altijd tientallen hogeschoolrichtingen waarin je gerust kan studeren "wat je interesseert". Lekker sociaal toch? Iedereen een diploma, zodat niemand zich dom hoeft te voelen... Maar wat stelt dat in hemelsnaam nog voor? |
![]() |
![]() |