![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Werkonwillige Vlaamse werklozen worden vrijwel systematisch doorgegeven aan de RVA waarna hun uitkering kan worden geschorst, in tegenstelling tot werkonwillige Waalse werklozen, die het electorale kapitaal vormen van de PS. Misschien zouden de feitelijke werkonwillige Vlaamse werklozen een cursus Frans kunnen gaan volgen bij de VDAB om, zolang die cursus loopt, te vermijden dat ze aan de RVA worden doorgegeven als zijnde werkonwillig. Na een dergelijke cursus kunnen ze zich dan in Wallonië gaan vestigen en mogen ze er gerust in zijn dat ze hun uitkering kunnen behouden, ... tot ons systeem van sociale zekerheid compleet in elkaar stuikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dan kunnen ze Wallonië gaan vernederlandsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Wie niet wil werken, mag van mij geschorst worden!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie niet wil werken, moet van mij geschorst worden.
Hij onttrekt zich namelijk aan het solidariteitssysteem door de plichten ervan af te wijzen, hierdoor moet hij ook zijn rechten verliezen. Let wel, ik heb "wil" voor een reden vet gemaakt. Niet kunnen werken omwille van een ziekte/blessure/... is iets heel anders natuurlijk.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou daar ook nee tegen zeggen, vergeet dat maar mooi. Mensen moeten ingezet worden waar hun kwaliteiten liggen of ze tenminste omscholen naar iets van hun gelijkwaardig niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een diploma geeft je KANS op een beter job, niet het RECHT op een beter job! ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik geef je gelijk, als er hier geen werk is moeten ze maar veranderen. Universitairen die uitwijken naar het buitenland moeten we stimuleren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ja, ga maar in't buitenland werken dan. Studeren ook dan liefst ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn studies zijn al lang achter de boeg en ik heb me letterlijk blauw betaald, als allochtone student is dat niet gemakkelijk. Ouders waar hun diploma niet gehomologeerd wordt die kunnen kindergeld zeer goed gebruiken en die kunnen zich dat niet permitteren om nog eens dure studies te betalen, maar door ontelbare vakantiejobs ben ik er geraak. Maar we komen niet tot de essentie, volgens jou moet men hooggeschoolden stimuleren om ze aan het buitenland te geven? Wij betalen ons zogezegd blauw en dan geven wij cadeautjes aan de andere landen, sympathiek. HW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar terug naar cynicus' plan, is dat zo? Worden die doorgegeven?
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ja vroeg ik mij ook af, is natuurlijk al een vrij oud bericht dus kan best zijn dat het toen maar een gerucht was en nu minder dan een stip in het vel van een nijlpaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het parasiterend sociaal profitariaat moet in ieder geval kordaat worden aanpakt door werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. brugpensioen, loopbaanonderbrekingsuitkeringen, het OCMW-leefloon, enz.) kort en goed af te schaffen en te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen) ten einde werkbekwamen zonder (of met onvoldoende) werk aan te moedigen een gewone job te zoeken en hen tegelijkertijd aan te moedigen zo kort mogelijk gebruik te maken van een dergelijk noodsysteem. Boerenknechtengemeenschapsdienst zou één van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst kunnen zijn waarvoor gemeenschapsdienstverrichters zouden kunnen worden ingezet. De landbouwers zouden dan geen recht meer mogen hebben op subsidies, maar zouden wel het recht moeten krijgen om werkbekwamen zonder werk op te vorderen voor het verrichten van boerenknechtengemeenschapsdienst. Laatst gewijzigd door Cynicus : 4 november 2007 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De staat investeert ook in hoog opgeleiden, studeren is hier echt wel veel goedkoper dan in bijvoorbeeld de VSA.
Het is dan natuurlijk ook slecht als die nadien naar het buitenland moeten trekken... maar wil dit dan zeggen dat de overheid gewoon het aantal beginnende studenten met een ingangsexamen moet beperken (niet met loting aub ![]()
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie niet tevreden zou zijn met de lage gemeenschapsdienstvergoeding, moet maar werk zoeken met een hoger uurloon. Het argument dat gemeenschapsdienstverrichters geen tijd zouden hebben om werk te zoeken, snijt geen hout. Er zijn genoeg mensen met een voltijdse job die op zoek zijn naar iets beters, en die er ook nog in slagen daar tijd voor vrij te maken. Wie niet werken wil en wie geen gemeenschapsdiensten wil verrichten, mag niet verlangen dat hij of zij van de overheid zomaar een inkomen toegestopt krijgt. De éénoudergezinssituatie moet niet bepaald worden gestimuleerd. In die zin kan een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ook een bijdrage leveren tot een éénoudergezinsontmoedigingsbeleid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 4 november 2007 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |