![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik las net dit korte krantenartikeltje en het riep bij mij heel wat vragen op. Vooral dan naar de meningen hierover in de wereld. Al vind ik het prachtig dat beide gezinnen tot dezelfde conclusie zijn gekomen zonder problemen, want deze zaak had nog veel pijnlijker kunnen zijn. Maar wat vinden jullie van de keuze van de ouders?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2007 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Een gruwelijk droevige zaak. Een paar jaar geleden gebeurde dit in Vlaanderen ook bijna, een kersverse moeder vroeg aan een verpleegster hoe het kwam dat haar baby de dag voordien nog een geboortevlek had, en nu niet meer. Toen kwam het uit. Ik vraag me dan wel af hoe vaak het gebeurt dat het kind geen geboortevlek heeft, en dus...
Tja, ik zou de kleintjes zeer geleidelijk omwisselen. Dagelijks samenkomen met de het andere kind en zijn ouders, zodat zonder enige trauma's je uiteindelijk het kunt inruilen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 oktober 2007 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Inderdaad. Een keuze voor een zo zacht mogelijke overgang maar uiteindelijk toch de overgang maken lijkt me hier ook beter.
Ik vind het heel mooi dat de ouders gezamelijk tot een beslissing zijn gekomen maar ik weet niet zeker of op lange termijn gezien wel de juiste was. Met deze keuze impliceren ze dat ze hun hele leven door het toen toevallige voorval zullen achtervolgd worden. Wat mijns inziens niet kan gebeuren zonder de nodige (ik mag er niet aan denken hoe mogelijk hartverscheurende) problemen. Tenzij ze erin slagen het heel goed aan te pakken en de nodige afspraken maken voor later...
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Een baby is een baby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als je het goed opvoedt dan is het even goed. Toch een Homo Sapiens zoals alle anderen?
Laatst gewijzigd door migrantenjong : 13 oktober 2007 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() En wat als de ouders van de ene schatrijk zijn, en die van de andere arm? Wat als de ouders van de ene intellectuelen zijn, en die van de andere gewone volksmensen enz.... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dan is er sowieso iemand beter af. Maar wie van de twee er beter van af is maakt niet veel uit. Je hebt 50/50 kans op een betere baby als je aan ruil doet, en sowieso moet er iemand de slechte ouders krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zijn sommigen toch nog niet volwassen genoeg om de implicaties van zo'n situatie in te zien
![]()
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou bij God niet weten hoe ik dat zou oplossen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Niet noodzakelijk. Enkel als de persoon mij mijn vrijheid kan garanderen (ik bedoel niets mee waar u vermoedelijk aan denkt, ik ben monogaam) en 100% de geschikte vrouw voor mij is. Ik geloof niet in compromissen.
En moest ik er eentje hebben, dan is dat genoeg. Ik wil het niet nog eens inwrijven door te trouwen, want ik vind huwelijk een zinloos ritueel. Ik wil geen kinderen, want als de kinderen mij niet gaan aanstaan zal ik ook niet van ze houden. Het excuus dat het mijn kinderen zijn is niet geldig, het zijn strict genomen mijn kinderen niet. Ik heb ze niet zelf ontworpen, geprogrammeerd en op de markt gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik haalde enkele van mijn opinies, gesteund door feiten en argumentatie naar boven (ik doe dit IRL net iets beleefder dan op het forum) en presenteerde ze aan de mensen. Een van de antwoorden, letterlijk geciteerd, was: "OMG, ik snap ni da jij zo achterlijk kunt zijn" En ik zei nog niets dat erg zou kunnen zijn. En het is tegenwoodig heel erg in trek bij de meisjes om Bush te haten. Als je Bush haat, dan heb je een hart en ben je van staat om echte liefde te vertonen, denken ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die wijven van tegenwoordig, pffffffff. Loemp, achterlijk en ne foef dat op hun 16de al uitgerokke is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
En door te zeggen dat je Bush haat zul je een meisje niet binnendraaien hoor, maar door te zeggen dat je hem steunt zul je ze wel zeker afstoten, het werk alleen negatief.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 oktober 2007 om 17:37. |
||
![]() |
![]() |