![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EVOLUTIE
Mensen stammen af van de apen. Dinosaurussen zijn al veel ouder, geen van beiden leefden samen of het zouden voorlopers van de aap moeten geweest zijn. Toch zijn in dezelfde grondlagen zowel afdrukken van mensen voeten en dinosaurussen gevonden ergens. (in koppen op tv gezien) Steeds meer mensen gaan er van uit dat er in de evolutie leer één en ander niet klopt. Mensen waren er in de tijden van dinosaurussen, anders kan dat in dezelfde grondlagen NIET te vinden zijn. We zouden dus niet van een aap afstammen. Van een aap kan je geen mens maken en van een mens geen aap. Moest een mens het DNA van een aap hebben zou dat wel kunnen. Probeer maar eens een aap met een mens te kruisen. Één en ander ontbreekt in die theorie. Een andere theorie is dat de aap genetisch is gemanipuleerd en dat daar de mens is uit ontstaan. Hoe? Dat is de vraag van 1 miljoen. Kwatongen zien landingsbanen in de grond langs de kanten van peru. Hiërogliefen vertonen symbolen wat je zou kunnen interpreteren als zijnde “aliens”. Diezelfde kwatongen beweren dat ze bepaalde “diersoorten” mogelijks de apen genetisch, hebben gewijzigd. Hierdoor zou de mens zijn ontstaan, ontworpen als zijnde slaafjes van die aliens. Evengoed als dat onmogelijk is kan het ook mogelijk zijn. Wij vliegen tegenwoordig ook van her naar der tussen de planeten. En feitelijk zijn er tot op vandaag gelijkenissen met die afbeeldingen. Op alle afbeeldingen hebben ze van die grote zwarte ogen. Wat doen wij? Een zonnebril opzetten die ons grote zwarte ogen geeft. Dus dat komt al in de buurt. Iets oud, iets nieuw. Dat is evolutie. Maar bestond de aap wel in die tijd? Nee want de eerste aap;dertien miljoen jaar geleden was het meest mensachtige wezen op aarde een grote, staartloze aap die fruit at en die met zijn slanke lijf recht omhoog de bomen kon inklimmen. Eén exemplaar, een mannetje van een kilo of 35, stierf nabij het huidige Barcelona. En nu hebben Spaanse paleontologen zijn botten teruggevonden. De eerste mens dan? De geschiedenis van de eerste mens gaat 4,5 miljoen jaar terug. De eerste mens wordt ook wel autralopiticus genoemd. Die leek veel op een aap, hij liep alleen rechtop. Maar dat zegt mij ook niks want ik ken mensen die vandaag zelfs ook veel op een aap trekken. Toch zou ik hun geen aap durven noemen. (toch niet luidop) De eerste dinosaurussen verschenen 220 miljoen jaar geleden en zijn 65 miljoen jaar geleden uit gestorven. De periode waarin de dinosaurussen op aarde leefden, duurde ongeveer 160 miljoen jaar. Kortom wie stond met zijn vuile voeten bij de dinosaurus? Er ontbreken stukken die we niet kunnen verklaren, maar tegelijk als men die stukken ooit wel kan verklaren kan men gans de bestaande theorie gewoon verticaal klasseren als zijnde onzin. Is evolutieleer zin of onzin? Of ontbreekt het ons nog aan één en ander?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() pas op mambo want als je dat soort dingen openlijk in vraag durft beginnen stellen dan noemen ze je hier binnen de korste keren een guru
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch worden de feiten en onze waarneming op losse schroeven gezet als het aankomt op vragen die wat moelijker zijn (terwijl we dan net onze feiten het hardst nodig hebben!). Als je redeneert zoals hierboven "het kan mogelijk zijn" (pleonasme!) dan ben je vertrokken hé: http://www.venganza.org/
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in feite weten ze er even weinig van of ik er van weet. Alleen doen ze maar alsof ze iets weten.
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen doet zo vaag als het gaat over "mogelijks buitenaards leven en vroeger contact er mee". Kan iemand me dan met evenveel overtuiging uitleggen waarom ze dan ganse dagen met radars en telescopen en ruimtetuigen aan het zoeken zijn naar buitenaards leven? Of hebben ze bij de nasa en dergelijke een slag van de molen gelijk ik?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 oktober 2007 om 06:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tot slot: ik ben niet 'trots' op het idee van evolutie, ik ben niet 'blij' met het idee van evolutie, ik ben niet gelukkiger door het idee van evolutie. Maar aangezien dit idee zich op de feiten baseert vind ik het meer waardevol dan elk ander idee (cf. the church of the flying spaghettimonter) Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Een God heeft de mens gemaakt ...
-UFO's hebben de mens op de wereld gezet ... -De mens stamt af van een aapachtige soort die al langer leeft dan eerst werd aangenomen... -Er zijn zoveel theoriën , de een al eigenaardiger als de andere , maar geeneen valt te bewijzen ... ![]()
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog altijd vissen die er uitzien als een miljoen jaar geleden of zo. Dus hebben geen evolutie gehad. Kikkers, schildpadden, bepaalde reptielen hebben er ook geen haast mee. Wat kleiner dan vroeger maar dat is door paargedrag en omstandigheden. Een goudvis in een bokaal groeit ook niet veel. Citaat:
Citaat:
Het rare is dat iedere mens, of volk als we het zo mogen stellen een instinctieve verwantschap heeft met "iets van hierboven". Eender waar ter wereld en ook waar men geen contact heeft gehad met andere volkeren. En niemand die ooit iets gezien heeft boven ons. Vanwaar dat instinct? Geen enkel dier heeft dat, behalve de mens alias de aapachtige.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nazca lijnen.
Fabeltje of een oude kunstenaar aan het werk geweest? In elk geval hadden ze er in die tijd niet de instrumenten voor om dat met zo een grote precisie te maken. ![]() Het was in elk geval geen akkertje want er viel geen druppel water in die streek. Nog altijd niet trouwens. 10 milliliter per jaar of zo. En wat deden ze daar, als er geen eten was? Hoe deden ze het?
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Foei Koppen. Gelijke voorouders
Van de docu heb ik ook een stuk gezien. Eigenlijk oud nieuws (Dover trial) maar ik heb toch een paar keer hardop zitten vloeken (we stemmen op Bush want hij leest de Bijbel. Ergo: goede president ![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 24 oktober 2007 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UFO-filmkes ook te over
![]() Volk genoeg dat bijbels en andere fiktie als bewezen beschouwt ![]() En fossielen laten ook veel ruimte tot giswerk .... ![]()
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Filmkes? Ik heb zelfs al ooit eens een UFO in het echt gezien. ![]()
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maak aub duidelijk het onderscheid tussen Evolutie en Mutatie, hetgeen vrij cruciaal is. Evolutie leidt niet noodzakelijk tot mutatie, slechts onder invloed van voldoende selectiedruk van de omgeving zal er een merkbare mutatie gebeuren van een soort in de evolutionaire ontwikkeling. Citaat:
Daarnaast is het ontstaan van natuurgodsdiensten normaal bij primitieve volkeren. Dat heeft niets te maken met instinct maar alles met culturele evolutie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Neo)Darwinisme
Ouderen onder de christelijk-opgevoede bevolking van de westerse wereld zullen thuis, op school of in de kerk het Genesis-verhaal uit de bijbel voorgelezen hebben gekregen. Daarin schiep God de wereld en haar bewoners in 6 dagen, waarna hij de zevende dag rustte. Jongeren daarentegen zullen vooral op school, maar ook via TV en boeken, vertrouwd zijn geraakt met de theorie van Darwin uit het midden van de 19e eeuw. Alle levende wezens zijn via langdurige aanpassing uit lagere soorten afkomstig. Aan de top van de ontwikkeling staat de mens. Is deze theorie, nu we via de moderne genetica en moleculaire biologie steeds meer over 'het leven' te weten komen, nog altijd houdbaar? De Neo-darwinisten denken van wel. Anderen geloven niet meer in de macro-evolutie of overstijging van de soort. Degeneratie en Creatie Zij die de evolutieleer hebben afgezworen, hebben zich weer bekeerd tot het 'creationisme'. Als het leven niet via een geleidelijke ontwikkeling steeds complexer is geworden, moet het wel geschapen zijn. Daarbij gaat men niet terug tot het scheppingsverhaal van Genesis, maar denkt meer aan een onpersoonlijke CREATOR of aan CREATORS (meervoud). Sommige grenswetenschappelijke auteurs schrijven het ontstaan van het leven op aarde, maar zeker van de mens, toe aan ingrepen door buitenaardsen van planeten in andere zonnestelsels. Als het leven gecreëerd is, waarom dan niet gelijktijdig? Dan zou er eerder sprake zijn van degeneratie (verlies van functies) dan van evolutie (complexere functies). # DNA Heel veel is de afgelopen decennia bekend geworden over ons DNA. Recentelijk zijn wetenschappers klaar gekomen met het in kaart brengen van het menselijk genoom. De verschillen tussen het DNA van de mens en dat van onze 'naasten', de chimpansee, blijken maar heel klein. Dat geldt zelfs ook voor een zeer groot deel van de totale dieren populatie. Een bewijs voor de evolutie. Of toch creatie door genetische modificatie? Tamelijk nieuw zijn de inzichten betreffende de rol van het z.g. 'junk-dna' en het 'mitochondriaal-DNA'. Hoe lang is de mens op aarde? Fel staan de evolutionisten en creationisten tegenover elkaar als het gaat om de vraag hoe lang het leven, maar vooral de mens, op aarde is. De relatief spaarzame schedels en skeletten, die van de moderne mens en zijn voorouders zijn gevonden, leveren steeds weer grote moeilijkheden bij datering op. De gehele geologische tijdschaal, en dus ook de ouderdom van gesteenten, berust op de evolutietheorie. Hoe primitiever de fossielen, hoe ouder de gesteente lagen. Maar wat nu als in die oude gesteente lagen gouden armbanden en beschreven tabletten worden gevonden? Of wanneer voetafdrukken van de moderne mens in de hard geworden modder worden 'doorkruist' door afdrukken van dinosauriërs? Gaat de gevestigde wetenschap zich daar dan in verdiepen? Nee, dan gaat men de vondsten aanpassen of wegmoffelen. Of men beschuldigt de vinders van bedrog.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
in weze is ALLES veranderd wil ik maar zeggen. een haai is een oude soort, maar zelfs een oude soort evolueert. evolutie staat niet stil. er worden pertinent veranderingen aangebracht om te zoeken naar de beste/gemakkelijkste/minst energie-verbruikende/"fittest" oplossing voor het overlevingsvraagstuk. Citaat:
Citaat:
het is medunkt nu te complex om dit zomaar te kunnen verklaren met de huidige stand van de wetenschap. men kan zekere zaken wel plaatsen (het godsgevoel, de trance, hallucinaties/visioenen, etc) in de hersenen, maar om ze dan ook evolutionair te verklaren. dat lijkt me nu vrij moeilijk. ik ben dan geen evolutiedeskundige, noch een neuroloog/neurofysioloog. |
|||
![]() |
![]() |