![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() uit hln.be:
Citaat:
Ik vind levenslang voor HVT VEEEEEL te zwaar!!!!! Of vervang Van Themse eens door die man die die oude dame invalide geklopt heeft met een hamer, haar haar in brand stak en daarbij nog lachte: "bijzondere gruwelijkheid van de feiten", die alleen maar als zinloos geweld bestempeld konden worden. De dader had geen enkel respect getoond voor de fysieke integriteit van zijn slachtoffer en had de waarde van een mensenleven herleid tot niets wegens zijn "bodemloze geldingsdrang", zonder daarbij enige bekommernis te hebben voor zijn slachtoffer. Dat geldt hier toch ook? Ik vind levenslang voor HVT VEEEEEL te zwaar!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Bewijs van de Belgische PoCo gerechtigheid ...
Voor allochtonen gelden andere wetten ... HVT zijn straf was niet te licht ... De andere straffen waren te licht ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind de straf niet te zwaar, je hebt gelijk te stellen dat de daders die je opnoemt te licht gestraft werden. Na het tergend langzaam verlopend politieke proces om tot een federale regering te (moeten) komen was dit een geschikt moment voor de pers om even alle aandacht op het proces HVT te focussen, de slachtoffers die jij opnoemt hebben zoveel geluk niet gehad.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 11 oktober 2007 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vrees echter dat er veel symboliek zit in deze straf, vooral vanwege het racistische karakter van de zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Euh
Hij koopt een geweer met olifantenpatronen Hij zegt tegen zijn maten dat em makakken gaat afschieten Hij schiet een donkerkleurige dame dood, een kleuter en verwondt een turkse vrouw. Killing spree ! Sorry ze...maar dit is moord met voorbedachte rade. Niks verzachtende omstandigheden. Over 10 jaar kan hij waarschijnlijk vrij komen. Dus zo zwaar is het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is de waarheid geweld aandoen, het is veel complexer dan wat hier wordt opgesomt.
Laatst gewijzigd door Mataiva : 11 oktober 2007 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() 100 % gelijk. En ik ben blij dat we in dit land een systeem hebben waarin goed gedrag en de wil om een nieuw leven te beginnen je een ticket out of there kan kopen, zelfs al zit je met levenslang. Ik hoop echt dat HVT deze kans grijpt over 10 jaar. Zoniet, is hij nog steeds een gevaar voor de maatschappij en mag hij er zijn laatste adem laten....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinloos geweld is dus niet langer abnormaal.
Vandaag zo beslist. Je kan er wel een tijdje voor zitten, maar abnormaal mag men je toch niet meer noemen.
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de straf gepast voor zulke feiten.
Maar zoals vergeleken, je kan beter een paar maanden zonnebank en een cursus "vreemde taal" volgen vooraleer je op een moordpartij gaat.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een 30.30 op olifanten jagen ??? Ik wil het u graag zien proberen ... Hopelijk kan u dan ook snel lopen ...
![]()
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Punt is , hij heeft mensen vermoord ... en daar klopt de straf wel ...
Wat niet klopt is dat allochtonen voor dezelfde feiten een lichte straf krijgen .. Daar blijft het vastzitten , en daarmee kweken ze weeral meer wrevel bij de mensen ... 2 maten , 2 gewichten ... Jammer dat vrouwe justitia niet ziet dat haar balans scheef hangt ... ![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Levenslang betekent in België 30 jaar. Over tien jaar kan hij eventueel al vrijkomen.
Ik vind die straf dus helemaal niet zo zwaar.
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft trouwens geschoten om te doden, en het was zijn bedoeling dat er veel meer dan drie slachtoffers zouden vallen... Ik weet niet of ik me goed voel bij de gedachte dat iemand die ooit zoiets heeft bedisseld en uitgevoerd vroeg of laat weer vrijkomen, want dat kan hij in ons systeem. Dit vooral omdat een gevangenis nu niet de plaats is waar je leert omgaan met gevoelens van agressie, frustratie, enzoverder, maar ik denk eerder een plaats waar je die gevoelens net opkweekt en in stand houdt. Ik wil hiermee ook niet pleiten voor internering, want in deze centra gebeurt ook allesbehalve wat de bedoeling van het concept is. Als er dan al sprake is van echte begeleiding dan is er nog het probleem dat men op dit moment niet zeker is of het een goede zaak is om personen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis (=psychopathie, ik zeg niet dat HVT dit heeft) therapie aan te bieden. Want men vreest dat ze hierdoor net leren hoe ze zich moeten gedragen in sociale situaties waardoor ze niet opvallen en dus potentieel nog gevaarlijker worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het verwondert me dat men nog geen standbeeld voor hem eist...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je op zo'n jonge leeftijd in staat bent tot dergelijke gruweldaden, moet je ook in staat zijn om de bijhorende strafmaat onder ogen te kunnen zien.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet willen zeggen dat de straf te zwaar is. Tenslotte zijn drie levens verwoest. Ik mis in de uitspraak echter wel het element begeleiding en psychiatrische hulp. Door het opjutten in de media heb ik de indruk dat men eerder straf dan revalidatie beoogt (al valt natuurlijk te bekijken of dat laatste mogelijk is). Maar zelfs de gerechtspsychiaters hadden het over psychopathische trekken en ook Hans gaf toe dat het hem totaal ontbreekt aan empathische capaciteiten. Die zaken zijn niet terug te vinden in de strafmaat en ik mag enkel hopen dat ze hem niet stomweg 10 tot 30 jaar wegsteken zonder groot onderhoud want dan hou ik mijn hart vast over wat daarna uit de gevangenispoorten gaat komen gelopen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 oktober 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |