![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Druk jij op de knop? | |||
Ja, meteen! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Waarschijnlijk wel, hoewel ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Geen idee, ik twijfel te sterk. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Waarschijnlijk niet, hoewel ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, nooit! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
Iets anders / ik weet het niet / geen interesse |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Disclaimer: opgelet voor vage, onduidelijke, overdreven en onrealistische vraagstelling!
Even een extreem veralgemeende denkoefening maken. We delen de niet-Westerse wereld op in twee types van mensen; zij die willen bouwen aan een degelijk, vredevol en welvarend bestaan en zij die wensen te moorden, stelen en vernietigen. We gaan er van uit dat het onmogelijk is een vredevol bestaan op te bouwen in de niet-Westerse wereld. Stel nu dat je de mogelijkheid hebt met een druk op een knop de niet-Westerse, vredevolle wereldbevolking eensklaps te huisvestigen in Europa. We gaan ervan uit dat alle voorzieningen aanwezig zijn en alle immigranten volwaardig deelnemen aan het handelswezen. Zij die wensen te moorden, blijven achter waar ze waren zonder de kans onschuldige slachtoffers te maken. Plots bevat de Westerse wereld een miljardenbevolking. Edoch al deze mensen leven vredevol en welvarend. Europa is daarentegen compleet verstedelijkt, tot op de laatste vierkante centimeter. Druk jij op de knop? Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2007 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het complete verstedelijkte schrikt me enorm af.
![]() Met het andere zou ik kunnen leven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik duw er dus niet op.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heel de bende niet gewoon in één reusachtige arena zetten ... Dan lost het geweldprobleem zich ook op , en blijft de hele wereld vrij voor de niet-geweldadige mensen ...
Lijkt me leuker om zoveel plaats te hebben ...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 16 oktober 2007 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Trouwens, verontschuldigingen voor een fout in de poll. Als je twijfelt, gelieve dan voor optie 3 te kiezen en niet voor optie 6.
Dank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() De vraag is: is er een 'return' knop? Want dan zou mijn curiousiteit het winnen.
Puur Intellectueel gezien vindt ik het een verwerpelijk idee al was het maar door het hyper-ondemocratische idee dat 1 persoon (ikzelf nota bene) zou mogen beslissen over het lot van de wereld. Als er een algemene consensus zijn en men mij zou vragen om te drukken zou ik het weer wel doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Het idee dat het hier gaat om fundamenteel verschillende mensen (zij die .. en zij die ...) met onveranderlijke motieven staat ZO ver af van de realiteit dat het gedachtenexperiment dat erop voortbouwt voor mij weinig zinvol is.
![]() |
#9 |
|
![]() Het is dan ook een extreme veralgemening die ik enkel gebruik om het denkexperiment duidelijk te maken en eigenlijk niets met de inhoud te maken heeft. Als je een beetje tussen de regels leest, kan je merken dat de fundamentele vraag iets helemaal anders is. Meer kan ik niet uitleggen zonder het experiment teniet te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nee het westen uitbreiden is veel makkelijker, en terroristen naar de maan! (letterlijk)
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nee nooit, omdat massale import van andere culturen heel wat andere problemen met zich meebrengt dan enkel criminaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() In je openingsbericht gaat het over de niet westerse wereld, waar er onmogelijk vrede en rust kan zijn, daarom ook het westen gewoon laten opschuiven. (je sluit dat nergens uit in je bericht) Een soort nieuw koloniaal imperialistisch tijdperk maar met andere maatstaven en normen.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 17 oktober 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom die niet-Westerse bevolking met goeie intenties plots het Westen zouden moeten bevolken. Die voelen zich hier misschien niet thuis. Hoe zou je zelf zijn ? Toch een vraagje Heftruck: Wat versta jij onder Westers ? |
|
![]() |
![]() |