![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het moet nu wel duidelijk zijn dat VL (en vooral N-VA) gerold is.
Waar was je toen je door had hoe laat het was? Ik zat in de auto die woensdag om 17:30 toen ik op de radio Luc Huyse hoorde zeggen: misschien is het wel opgezet spel in de stijl van Machiavelli. en toen ik later het artikel las van Yves demorgen, wist ik helemaal hoe laat het was. Deze keer was de morgen slimmer dan De standaard, daar zaten ze woensdag nog na te genieten van de "historische" overwinning. Ook Luc vdekelen had al voorspeld: stemming is domme zaak. Jammer voor de Vlamingen, maar meer pap eten voor je op de speelplaats van de groten wil komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Misschien kan je ook nog Guy V. of Albert v.S.C. aanhalen als neutrale waarnemers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Verhofstadt zat misschien aan het stuur van die "oplossing" - kon zo Reynders een pleziertje doen en wordt Didier toch nog premier.
Als Yves heeft meegewerkt aan die muizenval dan mag hij premier worden; maar als hij zelf in de val getrapt is; dan moet hij terug naar de Westhoek. Albert zal dat wel niet zelf gevonden hebben maar in zijn entourage zitten er nog wel mensen die al 10tallen jaren meedraaien aan de top. In De Morgen vandaag: er is een verschil tussen politiek op provinciaal niveau en de champions league |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stemming kon trouwens niet uitgesteld worden: de procedure liep immers en er was geen tegenhouden aan. Nu - en niet eergisteren - is het aan de Vlamingen te tonen dat ze zich niet laten rollen en de eenzijdige voorstellen in de koninklijke nota verwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of de N-VA gesplitst wordt, hangt af van de houding die de N-VA zal aannemen. Morgen is er partijberaad. Dan zullen we het weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() die nota is een nota gedekt door de formateur ... het hangt er dus vanaf of de N-VA in deze Vlaamse capitulatie zal meestappen
Laatst gewijzigd door Anna List : 9 november 2007 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-geen vlaamse toegevingen in een onverkwikkelijke onderhandeling tssn gemeenschappen -N-VA los van het ACW maw N-VA kan terug voluit de Vlaamse onafhankelijkheidskaart trekken en niet alfslachtig zoals nu ... -en ze zullen bovendien geneigd zijn samenwerkingsverbanden aan te gaan ... LDD ? een sterk kartel LDD-N-VA naast een sterk VB is een mooie start om in 2009 de indepentistische meerderheid te hebben in het Vlaams Parlement : Bye Bye Belgium ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() ik had een vermoeden naar aanloop van het circus op woensdag. Maingain furieus, De Crem vol van emotie dat hij plots iets mocht doen vor zijn vlaanderland. Binnen 10 minuten klonken de paasklokken, euuh alarmbellen. Nog vlug een laatste poging tot volksmanipulatie:"geen regering zonder hervorming" en lap. Nu eigenlijk hebben ze niet gelogen, maar de hervorming was op CD&V --> CVP niveau.
Mssch een pronostiek voor de volgende regering: Flahaut, Onckelinckx, Maingain, Leterme, De Gucht, Van Rompuy.... mssch Bart de Wever? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Vanaf het begin vermoedde ik helaas opgezet spel. Ik zat toen rustig de live-uitzending van Villa Politica te bekijken. Daarna heb ik op dit forum volgend bericht gezet:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 9 november 2007 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Morgen als bron voor het wel en wee binnen het Vlaams kartel. Daar is maar één passend antwoord op:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "neen, non of njet
ik ga nooit naar bed met Joelle Milquet" Geert Hoste
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er is helemaal niets verloren, integendeel de Koning loopt zonder kleren rond nu. De strijd gaat gewoon door, jullie geven jullie gewonnen of wat? Tssssss Gaat daar mee naar den oorlog seg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() BdW heeft niets te verliezen als hij nu het kartel opblaast. Ik zit daar nu op te wachten. Mijn stem in 2009 hangt er van af.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Ik ook niet, vanwaar haalt U het, mij zal U niet schreeuwend op de gemeenteraad van Sint-Genesius-Rode vinden hoor?! Dit is gewoon een politiek proces, en ja dat is een strijd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() ... als staatssecretaris voor Suiker & Visvangst, toegevoegd aan vice-premier Milquet?
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 11:25. |
![]() |
![]() |