Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 18:20   #1
krohn
Partijlid

Standaard Hans Vantemsche (mijn standpunt)

Soms is het zwijgen een moreel verplicht, soms toch een laffe daad. Enkele punten dus over de zaak Hans Vanthemsche, ter attentie van al deze forum-leden:

1. Ten eerste mijn medeplichtigheid en mijn diepe droefenisgevoelen te betuigen, ten aanzien van de slachtoffers en hun famillen.
2. Ten tweede mijn veroordeling en mijn afstand ook formeel te betuigen van racistische standpunten en aanhoudingen.
3. Ten derde de rechten van de verdediging in dit geval te herhalen des te meer omdat de dader al veroordeeld is bij de publieke opinie.
4. Ten vierde, te zeggen dat voor mij kan Hans van Themsche worden beschouwd tegelijkertijd als op materiele vlak schuldig en als slachtoffer van de maatschappij, namelijk van de problemen van de maatschappij in Vlaanderen en in België vandaag de dag.
5. Argumenten daarvoor. Ten eerste de zelfmoordachtige drijfveer die Hans VanThemsche in zijn afscheidsbrief heeft aangetond.
6. De trauma's van zijn kinderjaren in de school, gisteren bij de rechtbank herhaald
7. Zijn alcoolismus en drugsproblemen die ook in die richting aanwijzen, samengebracht met zijn naderende uitwijzing van het internaat, wat een echte drama per se inhield.
8. Het zware psychologische gewicht hem bedrukkende van de migrantenproblematiek, en tegelijkertijd van de anti-migraten ideologische standpunten die in zijn familale milieu heersten.
9. Zijn jonge leeftid.
10. Zijn blanco strafblad.
11. Het zware gewicht nog op zo'n jonge man van een recent (Belgische en Vlaamse) historische verleden in verband met de Twede WO (iemand die die soort teksten thuis houdt kan inderdad alleen als een schuldig potentiele mordenaar door de publieke opinie worden beschouwd)
12. Ter attentie van de eer en de eervaardigheid van zijn (eerlijke) eigen familieleden.

Voor alle die redenen vraag ik voor mildheid aan de jury. In alle oprechteid.

Juan Fernandez Krohn.

Brussel, 2october.
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 18:22   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn Bekijk bericht
Soms is het zwijgen een moreel verplicht, soms toch een laffe daad. Enkele punten dus over de zaak Hans Vanthemsche, ter attentie van al deze forum-leden:

1. Ten eerste mijn medeplichtigheid en mijn diepe droefenisgevoelen te betuigen, ten aanzien van de slachtoffers en hun famillen.
2. Ten tweede mijn veroordeling en mijn afstand ook formeel te betuigen van racistische standpunten en aanhoudingen.
3. Ten derde de rechten van de verdediging in dit geval te herhalen des te meer omdat de dader al veroordeeld is bij de publieke opinie.
4. Ten vierde, te zeggen dat voor mij kan Hans van Themsche worden beschouwd tegelijkertijd als op materiele vlak schuldig en als slachtoffer van de maatschappij, namelijk van de problemen van de maatschappij in Vlaanderen en in België vandaag de dag.
5. Argumenten daarvoor. Ten eerste de zelfmoordachtige drijfveer die Hans VanThemsche in zijn afscheidsbrief heeft aangetond.
6. De trauma's van zijn kinderjaren in de school, gisteren bij de rechtbank herhaald
7. Zijn alcoolismus en drugsproblemen die ook in die richting aanwijzen, samengebracht met zijn naderende uitwijzing van het internaat, wat een echte drama per se inhield.
8. Het zware psychologische gewicht hem bedrukkende van de migrantenproblematiek, en tegelijkertijd van de anti-migraten ideologische standpunten die in zijn familale milieu heersten.
9. Zijn jonge leeftid.
10. Zijn blanco strafblad.
11. Het zware gewicht nog op zo'n jonge man van een recent (Belgische en Vlaamse) historische verleden in verband met de Twede WO (iemand die die soort teksten thuis houdt kan inderdad alleen als een schuldig potentiele mordenaar door de publieke opinie worden beschouwd)
12. Ter attentie van de eer en de eervaardigheid van zijn (eerlijke) eigen familieleden.

Juan Fernandez Krohn.

Brussel, 2october.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 18:32   #3
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. Vijftig jaar effectieve gevangenisstraf, hij zal dan ongeveer zeventig jaar oud zijn, vind ik een erg milde straf in verhouding tot de feiten en het gegeven dat de man nergens spijt van heeft. Ik hoorde net op het nieuws dat zijn favoriete bezigheid in de gevangenis het spelen van (6 verschillende) gewelddadige videogames is. Er is er zelfs eentje bij waar je al 'moordenaar' opdracht krijgt om zoveel mogelijk voetgangers dood te schieten. Bij elke gedode peuter van 2 krijg je dan een bonus. Laat die man gerust tot het einde van zijn dagen die spelletjes spelen, maar wel veilig achter slot en grendel.

Een bijzonder milde forumgebruiker.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 2 oktober 2007 om 18:35.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 18:43   #4
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. Vijftig jaar effectieve gevangenisstraf, hij zal dan ongeveer zeventig jaar oud zijn, vind ik een erg milde straf in verhouding tot de feiten en het gegeven dat de man nergens spijt van heeft. Ik hoorde net op het nieuws dat zijn favoriete bezigheid in de gevangenis het spelen van (6 verschillende) gewelddadige videogames is. Er is er zelfs eentje bij waar je al 'moordenaar' opdracht krijgt om zoveel mogelijk voetgangers dood te schieten. Bij elke gedode peuter van 2 krijg je dan een bonus. Laat die man gerust tot het einde van zijn dagen die spelletjes spelen, maar wel veilig achter slot en grendel.

En ik hoop dat hij ZWAAR gestraft wordt: 1000 uren werkstraf bvb.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 18:45   #5
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ipv spelletjes spelen, of ervoor en erna?
Oud 2 oktober 2007, 19:00   #6
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ipv spelletjes spelen, of ervoor en erna?
Ha, ik maak mij geen illusies meer. Hij zal een straf krijgen die we in jaren niet meer gezien hebben. Moest er ergens nog een achterpoortje in de wet zijn dat publieke radbraking toestaat, hij zou het aan zijn kloten gehad hebben.
EEN VOORBEELD ZULLEN ZE NU WEL STELLEN: WAAG HET NIET RACISTISCH TE ZIJN ALS AUTOCHTOON.
En liefst niet meer stemmen voor het Belang want bij HVT is het ook zo begonnen.

Maar idd, over dat allahtoons krapuul dat hier moordt, plundert en brandsticht mag niets meer gezegd worden. Zij zijn niet agressief, ze willen uit de onderdrukking komen. Ze moorden niet, ze hebben een ongeval. Zij kunnen zich ook niet schuldig maken aan racisme, want ze zijn in de minderheid. Zij zijn nog onschendbaarder dan onze parlementairen, ze zijn altijd ZELF het slachtoffer, hetzij van de echte slachtoffers, hetzij van het systeem, hetzij van ons racisme. Die gasten moeten zich een breuk lachen.

Wel, onze onmacht en frustratie zal zich nog uiten. Als de overheid faalt in het afdwingen van veiligheid...als die nu echt peinzen dat wij ons gaan laten afranselen en bestelen gelijk een paar onnozele kiekens...
Abu jaja heeftgelijk: we gaan heel zwarte tijden tegemoet in Europa!!!
Oud 2 oktober 2007, 19:01   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik begrijp niet goed wat zijn activiteiten in zijn vrije tijd terzake doen? Is dat zo gruwelijk dan computer spelletjes spelen? Wat te denken van de gevangenisdirektie dan, die verdienen er geld aan? Tenslotte verhuren zij een playstation aan Hans.

Levenslang voor de gevangenisdirektie dus.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 2 oktober 2007 om 19:02.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:02   #8
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Een joke? Je bedoelt zeker 100.000 uren werkstraf...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:04   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

doodstraf omgezet in levenslang dwz 20 jaar vrij na 1/3 (de fabuleuze wet lejeune-voorhechtenis dubbel) : vrij voor 2010 ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:05   #10
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
doodstraf omgezet in levenslang dwz 20 jaar vrij na 1/3 (de fabuleuze wet lejeune-voorhechtenis dubbel) : vrij voor 2010 ...
Voorarrest telt niet dubbel, laat u dat toch niet wijsmaken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:11   #11
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
, onze onmacht en frustratie zal zich nog uiten!
U doet alleszins NU al flink uw best. Een aspirientje kan wonderen doen, of zuip anders een flink stuk in uw kraag, dat past meer bij uw karikatuur.
Oud 2 oktober 2007, 19:17   #12
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet alleszins NU al flink uw best. Een aspirientje kan wonderen doen, of zuip anders een flink stuk in uw kraag, dat past meer bij uw karikatuur.
zuipen doe ik niet, ik hoed mij ervoor er te gaan uitzien als dat geval in uw avatar. Of heeft hij gesmoord?
Oud 2 oktober 2007, 19:19   #13
Heftruck

Standaard

Citaat:

Nieuwsdiensten brengen altijd zever en nonsens over games.

En wat dan nog. Games zijn onschuldig.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:32   #14
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ik zou verzachtende pleiten; in een gemediatiseerd proces als dit valt geen serene afweging door een lekenjury te verwachten. Maar soit, laten we uitgaan van 30 jaar; min voorarrest en met de mogelijkheid tot vervroegde invrijheidsstelling kan Hans rond z'n dertigste in praktijk brengen wat hij in de bajes zoal zal geleerd hebben.

En ik begin zowaar spontaan buikloop te krijgen bij die pastoormanierkes van Vermassen. Ik hoop vurig dat die kerel voor de rest van het proces krijgt af te rekenen met een stel aambeien zo groot als een tros diepblauwe druiven uit Overijse.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:37   #15
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En wat dan nog. Games zijn onschuldig.
Wapens op zich zijn dat ook.

Maar als je de toekomstige 'gebruiker' voordien flink klaarstoomt, kan je daar een stevige 'boswachter' van maken. Hans Van Themsche is hierin met glans geslaagd. Misschien kunnen de spelletjesontwikkelaars zich spiegelen aan deze moordenaar om weer wat nieuws op de markt te gooien, iets 'onschuldigs' liefst: 'peuters van twee in flarden schieten'. Daar moeten we nog een speltitel voor bedenken. 'Babyshooter'? Iemand anders nog een idee?
Oud 2 oktober 2007, 19:38   #16
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:

Maar als je de toekomstige 'gebruiker' voordien flink klaarstoomt, kan je daar een stevige 'boswachter' van maken. Hans Van Themsche is hierin met glans geslaagd. Misschien kunnen de spelletjesontwikkelaars zich spiegelen aan deze moordenaar om weer wat nieuws op de markt te gooien, iets 'onschuldigs' liefst: 'peuters van twee in flarden schieten'. Daar moeten we nog een speltitel voor bedenken. 'Babyshooter'? Iemand anders nog een idee?
Laten we alle geweldadige games verbieden, eens zien om welke manier de jeugd dan hun frustratie zal wegwerken.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:41   #17
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik zou verzachtende pleiten; in een gemediatiseerd proces als dit valt geen serene afweging door een lekenjury te verwachten.
Zeker niet te weten dat er in deze assisenjury geen enkele burger van vreemde origine in zetelt. Lijkt me wat op die processen in de Zuidelijke staten van de VS waar zwarten bij voorbaat schuldig werden veroordeeld omdat de jury telkens uit unanieme blanken bestond. Stel je voor dat we erachter zouden komen dat één of meerdere van de juryleden in deze zaak een lidkaart van het racistische Vlaams Belang op zak heeft. Zouden ze dat controleren? In hoeverre is dat jurylid dan nog onbevooroordeeld?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 2 oktober 2007 om 19:41.
Oud 2 oktober 2007, 19:42   #18
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Laten we alle geweldadige games verbieden, eens zien om welke manier de jeugd dan hun frustratie zal wegwerken.
Die papperige frutten- en hamburgervreters van nu kunnen voor de verandering wat gaan sporten. Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Oud 2 oktober 2007, 19:43   #19
Heftruck

Standaard

Citaat:

Iemand die voortdurend schietspellen speelt kan hooguit goed met zijn computermuis omgaan.

Ik zou er trouwens niet van verschieten mocht dat gegeven van de 2-jarige peuters ontsproten zijn aan de creativiteit van een op sensatie beluste journalist en niet aan de realiteit, zoals dat eigenlijk altijd gebeurt wanneer nieuwsmedia iets over games te melden hebben. Net zoals de hetze over de GTA-spellen waarin de speler bonuspunten zou krijgen door over oudere mensen te rijden. Dat was een flagrante leugen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 19:43   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet te weten dat er in deze assisenjury geen enkele burger van vreemde origine in zetelt. Lijkt me wat op die processen in de Zuidelijke staten van de VS waar zwarten bij voorbaat schuldig werden veroordeeld omdat de jury telkens uit unanieme blanken bestond. Stel je voor dat we erachter zouden komen dat één of meerdere van de juryleden in deze zaak een lidkaart van het racistische Vlaams Belang op zak heeft. Zouden ze dat controleren? In hoeverre is dat jurylid dan nog onbevooroordeeld?
Er is maar één oplossing: assisenjury afschaffen en rechtspraak overlaten aan mensen die weten waar ze het over hebben. Er is niets zo idioot als het beoordelen van mensen overlaten aan mensen die daar niet bekwaam voor zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be