Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 14:34   #1
Seba
Europees Commissaris

Standaard

De laatste dagen valt mij op dat er vele raakpunten zijn tussen de Islam en het VB-kiesvee, met name het gebrek aan een kritische ingesteldheid. PM's worden lustig gecopy-paste gevolgd door verontwaardiging van onze Blokkertjes alsof ze er zelf bij waren, de onthouding van het VB voor de kiesdrempel wordt afgedaan "als de schuld van de NVA" en nog meer van dat fraais. Ik denk dat iedere normale kiezer wel enkele gebrekkige punten aan zijn partijen kan opsommen: VLD'ers hekelen de demagogie van Kareltje, CD&V'ers zouden graag hebebn dat de partijtop zich meer van het ACV distantiëert, kritische SPa'ers moeten het niet zo hebben van populist Stevaert etc. Bij de Blokkers hoor ik zulke kritiek echter nooit: hun partij is perfect, er rommelt niets, geen woord over de diefstal van ledenlijst van de NVA, geen kwaad woord over de stemming van de kiesdrempel en provinciale kieskringen, men denkt dat het VB werklossheid, vreemdelingenprobleem en criminaliteit gaat oplossen etc.
Deze topic is dus speciaal voor de Blokkertjes waarin ze hun frustraties over hun partij kwijt kunnen
Seba is offline  
Oud 23 januari 2004, 14:52   #2
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Allé, jij krijgt al een trofee, "meest onnozele topic"
Oud 23 januari 2004, 14:54   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse van Rostock
Allé, jij krijgt al een trofee, "meest onnozele topic"
na uw meest onnozel antwoord verdient die dat misschien wel
Seba is offline  
Oud 23 januari 2004, 14:58   #4
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Is dat dan de 'vernieuwing' van de CD&V? Zich eens uitlaten over de interne keuken van een andere partij? Zeer interssant. Als zogenaamd katholieke partij had ze zich deze week eens duidelijk kunnen profileren door Kardinaal Joos te steunen in de linkse hetze die tegen hem wordt gevoerd, en als een duidelijke partij die neen zegt tegen stemrecht voor vreemdelingen.
Oud 23 januari 2004, 14:58   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

En als men dit leest, dan zou men zich nog afvragen waarom ik zo mijn twijfels heb bij de parlementaire democratie.
PAJOT is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:02   #6
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

is het zo dat de cd&v gaat proberen aan kiezers te geraken,het vb vergelijken met een godsdienst .wat heeft de cvp gedaan al die jaren dat ze aan de macht waren,en nu nog wat verder afkalven tegen 13 juni.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:03   #7
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Is dat dan de 'vernieuwing' van de CD&V? Zich eens uitlaten over de interne keuken van een andere partij? Zeer interssant. Als zogenaamd katholieke partij had ze zich deze week eens duidelijk kunnen profileren door Kardinaal Joos te steunen in de linkse hetze die tegen hem wordt gevoerd, en als een duidelijke partij die neen zegt tegen stemrecht voor vreemdelingen.
Het VB doet niets anders !! Altijd commentaar op de interne keuken van andere partijen.
Calle is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:20   #8
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
De laatste dagen valt mij op dat er vele raakpunten zijn tussen de Islam en het VB-kiesvee, met name het gebrek aan een kritische ingesteldheid. PM's worden lustig gecopy-paste gevolgd door verontwaardiging van onze Blokkertjes alsof ze er zelf bij waren, de onthouding van het VB voor de kiesdrempel wordt afgedaan "als de schuld van de NVA" en nog meer van dat fraais. Ik denk dat iedere normale kiezer wel enkele gebrekkige punten aan zijn partijen kan opsommen: VLD'ers hekelen de demagogie van Kareltje, CD&V'ers zouden graag hebebn dat de partijtop zich meer van het ACV distantiëert, kritische SPa'ers moeten het niet zo hebben van populist Stevaert etc. Bij de Blokkers hoor ik zulke kritiek echter nooit: hun partij is perfect, er rommelt niets, geen woord over de diefstal van ledenlijst van de NVA, geen kwaad woord over de stemming van de kiesdrempel en provinciale kieskringen, men denkt dat het VB werklossheid, vreemdelingenprobleem en criminaliteit gaat oplossen etc.
Deze topic is dus speciaal voor de Blokkertjes waarin ze hun frustraties over hun partij kwijt kunnen
Zeer mooie invalshoek.

Laat ons dat cordon toch nog maar niet meteen opdoeken.

Laat ons het consequent uitbreiden.
Darwin is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:31   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

allé, 7 replies verder en mijn voorspelling is uiteraard uitgekomen: een waslijst van CVP-schandalen, maar niets over het Vlaams Blok. Open uw eigen CVP-topics als u wil, en antwoord nu eens op mijn vraag in hemelsnaam. De Blokkers bevestigen bij deze dus mijn stelling, waarvoor dank
Seba is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:44   #10
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
allé, 7 replies verder en mijn voorspelling is uiteraard uitgekomen: een waslijst van CVP-schandalen, maar niets over het Vlaams Blok. Open uw eigen CVP-topics als u wil, en antwoord nu eens op mijn vraag in hemelsnaam. De Blokkers bevestigen bij deze dus mijn stelling, waarvoor dank
Je kan even goed discussiëren over de literaire waarde van Jommekes moppentrommel.

Is er iemand van het Vlaams Blok die zich geroepen voelt om bij zuster Seba te biechten over zijn gebrek aan kritische ingesteldheid?
PAJOT is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:46   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Is er iemand van het Vlaams Blok die zich geroepen voelt om bij zuster Seba te biechten over zijn gebrek aan kritische ingesteldheid?
voorbeelden genoeg op dit forum.
en dat moet ik dan aanhoren van iemand die de architect van de Holocaust aanbidt
Seba is offline  
Oud 23 januari 2004, 15:52   #12
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Het VB doet niets anders !! Altijd commentaar op de interne keuken van andere partijen.
Ik ben 'het vlaams blok' niet hé, ik ben geen lid, van geen enkele partij. Ik was er gewoon op dat deze topic niet enkel debiel an sich is, maar dat dan nog van de kleurloze CD&V moet komen, is gewoon triest.
Oud 23 januari 2004, 15:56   #13
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben 'het vlaams blok' niet hé, ik ben geen lid, van geen enkele partij. Ik was er gewoon op dat deze topic niet enkel debiel an sich is, maar dat dan nog van de kleurloze CD&V moet komen, is gewoon triest.
misschien kan u ook eens uitleggen waarom u dit geen goede topic vindt? Gaat u niet mijn akkoord met wat ik zeg of hoe zit dat? Zoals ik al gezegd heb: open een CD&V-topic als u wil, dan zal ik ook mijn kritiek uiten.
Seba is offline  
Oud 23 januari 2004, 16:01   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Babeth heeft deze vergelijking al een paar keer eerder gemaakt, de VB-Islam gelijkenissen. Telkenmale kwam er een filosoof op meppen.
Oud 23 januari 2004, 16:24   #15
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit het toppunt van belachelijkheid??
Is het niet normaal dat elke partij zoveel mogelijk gelijkheid probeert te scheppen binnenin een partij?? En daarbij u geeft toe dat de ACV zich teveel moeit met de CD&V, maar dit heb ik nog nooit gehoord van de CD&V-top. Wat ik ook nog nooit van de VLD partijbestuur heb gehoord is dat ze hekelen aan de demagogie van blauwe Karel, enz. Wat u hier opsomt zijn duidelijke subjectieve oordelen van uzelf en van een zeer groot deel van de bevolking, maar de uitspraken die u hier uit komt niet van die partijen zelf hé!!!!!!!!! Dus waarom moet het Vlaams Blok zelf openlijk gaan zeggen wat er mis of fout is in hun partij?? De andere partijen doen het ook niet hé.
Ge zou u beter eens afvragen wa ge kunt doen om u soortgelijke kardinaal te mond te snoeren, want zelfs die zijn uitspraken durft het Vlaams Blok nog niet aan denken om ze uit te spreken!! Maar doe maar verder hoor, het 'Christelijke' gedachtengoed gaat u goed af, byebye na 13 juni!!
Oud 23 januari 2004, 16:32   #16
PAJOT
Banneling

Standaard

Het ontbreekt hier niemand van de rechtsen op dit forum aan kritische ingesteldheid.

Het Vlaams Blok is meer dan een partij. Het is de basis van een volksbeweging, de partijpolitieke veruiterlijking van de drang naar het nieuwe volkse Vlaanderen. In de geest van haar kiezers heeft de koele en afstandelijke houding tegenover de politiek plaats gemaakt voor een waarachtig volksbewustzijn, verheven boven elke vorm van het partijpolitieke denken. Als andere partijen een fout begaan kunnen we dat slechts als het zoveelste volksverraad der binnenlandse politiekers beschouwen; de fouten van het Vlaams Blok zien wij echter als een falen van onszelf, met als oorzaak de natuurlijke limieten die ook aan dit grootse volk gegeven zijn.

Een stem voor het Vlaams Blok, onze volkspartij, de politieke vertolking van onze volkswens, is dus een stem ter vervolmaking van onszelf!
PAJOT is offline  
Oud 23 januari 2004, 16:54   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stem voor het Vlaams Blok..
..een conservatieve, populistische, exclusief nationalistische partij, waar zo'n 70% van de bevolking zich nooit zou of zal in kunnen terugvinden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 23 januari 2004, 16:57   #18
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Een stem voor het Vlaams Blok..
..een conservatieve, populistische, exclusief nationalistische partij, waar zo'n 70% van de bevolking zich nooit zou of zal in kunnen terugvinden.
Behalve in Antwerpen of Mechelen waar de bevolking dan nog eens het meest verontreinigd is ook.
PAJOT is offline  
Oud 23 januari 2004, 17:02   #19
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1** ...vele raakpunten zijn tussen de Islam en het VB-kiesvee, met name het gebrek aan een kritische ingesteldheid. ...
2** men denkt dat het VB werkloosheid, vreemdelingenprobleem en criminaliteit gaat oplossen etc.
3** Deze topic is dus speciaal voor de Blokkertjes waarin ze hun frustraties over hun partij kwijt kunnen
1** Als dat inderdaad zo is, waarom nemen de politiek correcten dan steeds de islam onder bescherming, en schieten al hun giftige pijlen af op het VB?
2** men denkt natuurlijk van alles, maar men weet zeker dat de huidige regering werkloosheid, vreemdelingenprobleem (dat bestaat dus toch!?) en criminaliteit niet oplost.
3** Seba jij bent dus lid van een deftige partij en zou het goede voorbeeld moeten geven, zeker aan onderontwikkelden zoals wij. Als je een eerlijk gesprek wilt aangaan, begin dan niet met 'kiesvee' of over Blokkertjes.
luc broes is offline  
Oud 23 januari 2004, 17:22   #20
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen

Neen, het VB is een volledig zuivere partij

Magnifieke poll.
Sato, na twee weken vasten volledig zuiver maar toch nog enige demagogie uitstralend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be