Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 13:58   #1
Skelle
Vreemdeling

Standaard

Ik ben student van Katho - Hantal in Kortrijk en we maken een groepswerk over kinderarbeid in de speelgoedsector. Hierbij gaan we naar speedgoedbedrijven (oa Dreamland) en hebben we een gesprek met mensen uit het bedrijf. We hebben natuurlijk wel wat vragen nodig, wij hadden al kort het volgende :
Passen jullie de gedragscodes toe in de praktijk? Zo ja, welke? Indien nee, waarom niet? En hoe doen ze daar controle op?
Welke maatregelen worden genomen indien jullie weten dat een producent gebruikt maakt van kinderen op het werk?
Hebben/kennen jullie oplossingen om kinderarbeid te verminderen/verbeteren?

Het is niet altijd eenvoudig om goede vragen op te stellen. Hebben jullie nog ideeën, bedenkingen, vragen die ons verder zouden kunnen helpen. We zouden jullie dankbaar zijn !
Alvast bedankt
Skelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 17:35   #2
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik het geen interessant of zelfs onbelangrijk onderwerp zou vinden, maar ik vind het precies wel een beetje een rare bedoening.
Ik neem aan dat het niet over kinderarbeid in België, of zelfs de E.U., gaat? Ik vraag mij dus af hoe je daarover op kleine schaal (ik neem aan dat de middelen die jullie tot beschikking hebben vrij beperkt zijn?) degelijk onderzoek kan verrichten.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 20:48   #3
Skelle
Vreemdeling

Standaard

Het gaat over kinderarbeid, in het algemeen. Of dat nu in Europa of elders is, maar laten we aannemen dat het bijna allemaal in Azië gebeurd. Zo ook het speelgoed. Maar dit speelgoed komt ook massaal naar Europa, er zijn genoeg bedrijven die niet vies zijn van kinderarbeid. Aangezien China een beetje te ver is, moeten we het hier gaan zoeken. Die mensen worden er zeker mee geconfonteerd en kunnen er wel iets over vertellen, we weten alleen niet wat allemaal juist te vragen...
Skelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 18:38   #4
Vanman
Vreemdeling

Standaard

ik denk dat je je beter richt naar organisaties zoals www.corporatewatch.co.uk
veel succes!
laten jullie ook weten wat de resultaten zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be