![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geeft u soms geld aan bedelaars?
Wanneer wel/niet? Waarom eigenlijk? Ik betrap mezelf daar wel eens op maar ik probeer het niet teveel te doen... vanuit mijn katholieke opvoeding geloof ik dat ik het moet. maar vanuit mijn logisch denken weet ik dat het niet goed is...Wat denkt u? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar ligt de grens, aan straatmuziekanten durf ik dat wel doen, maar als er zo'n type met adidas kledij of met zo'n computergetypt briefje "ik heb geen geld" aan de auto's bij de lichten komt staan zou hij me beter niet te lang aankijken, zo'n mensen ga ik niet uit de weg.
edit: bij wijze van spreken natuurlijk, val me hierover nu niet aan he ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 24 oktober 2007 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dom eigenlijk,de samenleving zou zo moeten zijn dat er geen bedelaars zouden moeten leven,maar het siert Uw wel hoor !!!!!
TOF (dit zou bij maatschappelijke moeten staan) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() wie met alles in orde is, hoeft niet te bedelen, er is het Leefloon, er zijn OCMW-woningen voor daklozen enz...
Neem nu de bekende Antwerpse bedelaar die vorig jaar bekend werd door een paar kinderen van junks op te letten. De man kreeg een woning van het OCMW aangeboden, maar hoefde ze niet. Dixit die man: ik miste de straat?!?!?!????
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Hangt er een beetje van af hoe het gebeurt: als iemand mooie muziek staat te brengen, dan kan die van mij altijd op een eurootje rekenen.
Als er kinderen komen bedelen, geef ik principieel nooit geld omdat de ouders op die manier hun kinderen 'uitbuiten'. Als ik daar geld aan geef, dan bevestig ik die ouders dat hun vuile truucje werkt... In Leuven kwam ik ooit de meest sympathieke bedelaar ooit tegen. Hij kwam op het groepje mensen af en zei letterlijk: "kijk, ik wil een sandwich gaan eten en een pint gaan drinken. Die sandwich kost mij 25 frank, die pint 43. Ik heb nu 45 frank, dus mankeer ik er nog 27. Kunnen jullie mij daarbij helpen ?" Wij gaven hem 30 frank, maar hij zei: neen, dank u. 27 is voldoende... Mooi toch ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O had hij ze zowieso gekregen ....
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
@duveltje: Er zouden inderdaad geen bedelaars mogen zijn, waarom zijn er dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Dat is dus 40fr hé... Ale ja kweetniet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
M'n moeder kreeg ooit iemand aan de deur die beweerde dat hij en z'n 3 kinderen honger leden en hij geen frank meer bezat. M'n moeder, hoog katholiek als ze is en net naar de bakker geweest was zei: "Ik geef niet graag geld, maar hier heb je m'n pas gekocht brood, ik haal er straks wel een nieuwe." Die mens aan de deur werd enorm pissig en maakte haar uit voor alles wat vrekkig en lelijk was. Nu ja, m'n moedertje moet ook nog veel leren ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik eten geven ook shic vind. Daar zie ik dan nog eens direct het nut van... En contraproductief is dat ook niet. Maarja op straat loop je nooit rond met een brood in uw zak of zo he en zoals je hier aangeeft zijn er zelf die het niet moeten hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb nog nooit geld gegeven aan een bedelaar, wel een hamburger of ne koffie.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
z'n kinderen hadden honger zei ie. Zo, zei m'n moeder, dat is dan ook weer eens opgelost. Wij waren ook met 5 thuis, dus 't was 'n groot brood. Och ja, ik heb dat altijd zielig gevonden voor haar, dan wou ze eens haar goed hart tonen. Nu ja, ze snapt het nog niet echt hoor, ze zou het nog doen ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() een paar jaar geleden haalde men met opzet zwaar misvormden naar hier om te bedelen. Zo herinner ik me 't verhaal van een misvormde Roemeen die naar hier was gelokt met de melding dat men hem zou opereren, maar hier toegekomen dwong men hem om te bedelen. Van zulke verhalen zou je maag toch omdraaien.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik ook, ten eerste, dan moeten ze niet aanschuiven aan de kassa(
![]()
![]() |
![]() |
#20 |