Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 23:35   #1
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard Links staat 100 jaar achter.

Na een tijdje op de linkse debatclub gevolgd te hebben, valt het mij op dat ze wereldvreemd zijn. ( De meeste toch)

Zij zitten over een maatschappijvorm te praten die niet meer bestaat en halen daar hun besluitvormen uit wat links moet zijn.
Tevens hebben ze helemaal geen voeling meer met de mens op de straat.

Daarnaast zitten ze te lullen over de puntjes op de i terwijl ze de i moeten plaatsen.

Wel beste linkse medemensen.

Ik zal duidelijk zijn, voor mij bestaat de arbeidersklaase niet meer, net zomin het patrnonaat niet meer bestaat. De samenleving is veranderd. We leven niet meer anno 1906 ten tijde van Daens.

De samenleving bestaat nog maar uit 3 catogoriën.

* Rijk

* Midden

* Arme

Het moet juist de taak zijn van een partij om de "arme" ui te schakelen. Een maatschappij uit één klasse opbouwen gaat niet. Er zal altijd een verschil zijn in rijkdom.

Daarom moet men dan ook streven naar de belangerijkste pijlers die er zijn.

* Financiële:

Werk, pensioen, huis, ....

* Gezonheidheid:

Degelijke geneeskunde, voedsel,.....

* Veiligheid:

Correcte justitie,.....

Dat zijn de pijlers waar elke partij werk van moet maken.

PS: Ik heb dit bij Maatschappij en samenleving gezet omdat enkele te elitair zijn over wie aanwezig mag zijn op de linkse debatclub.

Indien links voort blijft doen zoals nu doen dan is er geen toekomst meer voor hun.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 00:04   #2
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Nog veel oefenen, kameraad.

Links wint overal de verkiezingen waar het moet. In de BRIC landen bijvoorbeeld. De landen waar het in deze eeuw zal om draaien.

Het bejaarden-Europa vol dementerenden is echt niet meer het strijdtoneel.

Tot in Brazilië, Venezuela, China of Nigeria dus. See you there.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 00:20   #3
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard linkse ratten

inderdaad men maakt graag onderscheid van arbeider (iemand die met zijnhanden werkt), bedienden of bedrijfsleiders. Verdelen en heersen dus en vijanden creeëren voor het volk.

Immers is iedereen gelijk maar ze klasseren die graag in hokjes en zo krijg je jouw statuut. Wat we nodig hebben is een rechtser beleid dat niet het geld haalt bij de sociaal zwakkeren maar bij de Walen en de vreemdelingen.
Er zijn al problemen genoeg onder ons hé we gaan daarover niet hypocriet doen. Men kan niet blijven mensen binnen halen zolang zij niet werken en bijdragen.

Meer verdienen, minder islam, minder regelneverij, goede sociale zekerheid en gezondheidszorg voor eigen volk dat is wat we nodig hebben. Snel Belg wet dient afgeschaft te worden. Men dient examen af te leggen, de taal te beheersen en liefst hoog opgeleid te zijn.
Man wat ben ik blij hier geboren te zijn
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 00:29   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
inderdaad men maakt graag onderscheid van arbeider (iemand die met zijnhanden werkt), bedienden of bedrijfsleiders. Verdelen en heersen dus en vijanden creeëren voor het volk.
Fout.
Links maakt enkel een onderscheid tussen de proletarische klasse (zij die geld verdient door haar arbeid) en de kapitalistische klasse (zij die geld verdient door haar bezit).
Bedienden, (kleine) zelfstandigen, vrije beroepen horen bijgevolg ook tot de arbeidersklasse.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 09:27   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het straf dat ik zelf al niet meer mag kiezen tot welke subjectieve klasse ik zou behoren.

Het is waar. Links en nationalisme is 1 pot nat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be