Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 13:58   #1
forumspook
Banneling

Standaard Moslims eisen halal-voedsel op de Leuvense Universiteit

Het was lang geleden dat ze niet iets EISTEN...
Het handsvol moslims die het tot op de universteit van Leuven geschopt hebben, hebben er de buik van vol dat er geen halal-voedsel voorhanden is in de kantine."Wij eisen halal-voedsel" eisen de studenten. Voor kort hadden we moslim studenten die bepaalde vakken weigerden, en nu moet er speciaal voeder voor hen gemaakt worden ???!
De directie heeft tot voor zover geweigerd op hun eis in te gaan, niet omdat ze iets tegen halal voedsel zouden hebben, maar omdat er te weinig vraag naar is, gezien het extreem lage aantal islamietische studenten aldaar."we moeten een minimum hoeveelheid bestellen " luidde het " en door het kleine aantal studenten van islamietische afkomst zouden 8 op 10 maaltijden dan in de vuilbak belanden".
Benieuwd wat hun volgende EIS gaat zijn...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 13:59   #2
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Bent u misschien die bange blanke man?
Oud 23 oktober 2007, 14:00   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik eis dat die moslims halal krijgen.
Zo, dat zaaktje hebben we opgelost.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 14:01   #4
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Bent u misschien die bange blanke man?
Of één van die mannen die nog trots is op zijn eigen rijke cultuur en vind dat het moet stoppen met het opdringen van immigranten hun cultuur terwijl ze eigenlijk beter energie in iets anders zouden stoppen...

Laatst gewijzigd door bentje : 23 oktober 2007 om 14:20.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 14:03   #5
Anna List
Banneling

Standaard

is vegetarisch eigenlijk niet sowieso halal ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 14:03   #6
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is vegetarisch eigenlijk niet sowieso halal ?

Daar heb je een goed punt
Oud 23 oktober 2007, 14:26   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat er in de alma's genoeg aangeboden wordt dat ze wel mogen eten, eigenlijk.
-> http://www.alma.be

Maar hier in Leuven heb je onder de studenten bij mijn weten weinig Moslims. Ik zie er althans niet veel in het straatbeeld. Ze trekken eerder naar Brussel, omdat het hier een Katholieke universiteit is.
In mijn vier jaar hier heb ik één Turks en één Marokkaans meisje gekend, ze hadden beiden geen band meer met hun geloof. Het groepje Moslims dat echt extremistisch is zal dus nog kleiner zijn, anders ga je toch niet naar een Katholieke universiteit? Maar misschien gaat het om Moslims die hier voor een jaar als uitwisselingsstudent komen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 oktober 2007 om 14:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 14:33   #8
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

kan jij me dan eens uitleggen waarom men er in vele Amerikaanse univrsiteiten GEEN probleem van maakt om koshere of halal maaltijden aan te bieden en waarom het in het o zo verdraagzame (kuch kuch) vlaanderen weeral een gigantisch probleem moet zijn?

joden eten kosher
moslims eten halal

t is niet omdat je een katholieke of staatsinstelling bent dat je geen rekening moet houden met respectievelijk de verzuchtingen van andere of bepaalde religieuze overtuigingen...

heeft niks te maken met plat op de buik gaan liggen voor die vermaledijde godsdiensten, maar alles met respect voor een andere geloofsovertuiging...

de enige redenering die ik nog kan volgen is de economische.... je moet bepaalde economies of scale hebben alvorens je zoiets kan realiseren...

maar als er voldoende islamitische of joodse studenten zijn zie ik geen enkele reden om geen halal of kosher eten aan te bieden...
Oud 23 oktober 2007, 15:10   #9
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik eis dat de moslims geen halal krijgen.
Eten wat de pot schaft, tenzij het om gezondheidsredenen gaat.
Dat zaakje hebben we weeral opgelost
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 15:11   #10
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
kan jij me dan eens uitleggen waarom men er in vele Amerikaanse univrsiteiten GEEN probleem van maakt om koshere of halal maaltijden aan te bieden en waarom het in het o zo verdraagzame (kuch kuch) vlaanderen weeral een gigantisch probleem moet zijn?

joden eten kosher
moslims eten halal

t is niet omdat je een katholieke of staatsinstelling bent dat je geen rekening moet houden met respectievelijk de verzuchtingen van andere of bepaalde religieuze overtuigingen...

heeft niks te maken met plat op de buik gaan liggen voor die vermaledijde godsdiensten, maar alles met respect voor een andere geloofsovertuiging...

de enige redenering die ik nog kan volgen is de economische.... je moet bepaalde economies of scale hebben alvorens je zoiets kan realiseren...

maar als er voldoende islamitische of joodse studenten zijn zie ik geen enkele reden om geen halal of kosher eten aan te bieden...
Ik veeg mijn ****** aan de Amerikaanse universiteiten. In Amerika heb je trouwens ook zo iets als Guantanamo, en hier niet. Wat kies je nu ? Halal voedsel + Guantanamo, of Géén Halal voedsel, en géén Guantanamo ?
Oud 23 oktober 2007, 15:13   #11
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik eis dat die moslims Zwarte Pensen krijgen. Zo, dat zaakje hebben we opgelost.
Oud 23 oktober 2007, 15:14   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

joden eten kosher
moslims eten halal

omdat in de states een aanzienlijk (en steeds groeiend) aantal van vooral de zwarte bevolking islamitisch is ?

van dat koosjer weet k niet, sterkte van de joodse lobby in de us ?

de KUL zegt toch dat het om economische reden is (te weinig vraag) ... waarom kom jij dan met onverdraagzaamheid aanzetten ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 15:16   #13
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet waarom moslims uberhaupt naar een Katholieke school gaan. Dat is toch des duivels voor hen? Of haram?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 15:17   #14
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straight to the point, geargumenteerd tot in de fijnste details, een stellingname als een rots en vooral een nuttige bijdrage tot deze discussie. Nu nog een filosoof citeren en we kunnen deze thread weeral afsluiten met een gerust gemoed en de wetenschap dat het zaakje is opgelost.

<edit> en nu to the point. Ik heb er geen problemen mee dat de universiteit halal voedsel zou aanbieden aan hun moslimstudenten. Dit lijkt me alvast geen 'brug te ver' of een regelrechte aantasting van onze way of life etc etc. Uiteindelijk kennen we hier vrijheid van religie en het zou weeral een mooi voorbeeld zijn van hoe we hier in het oh zo rechtse Westen wél tolerant zijn. Ik vraag me echter af of ik in de universiteit van Caïro varkenskoteletten zou voorgeschoteld krijgen als dat zou vragen. Ik zou het alleszins niet 'eisen'. Daar zit 'm voor mij net het probleem, dat er vanuit de moslimgemeenschap nogal veel wordt geëist. Wat wij als een tegemoetkoming zien, zien zij als een verworven recht.

Laatst gewijzigd door backfire : 23 oktober 2007 om 15:24.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 15:19   #15
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik snap niet waarom moslims uberhaupt naar een Katholieke school gaan. Dat is toch des duivels voor hen? Of haram?
Ik begrijp zelfs niet waarom moslims persé naar het katholieke Europa willen komen.
Oud 23 oktober 2007, 15:20   #16
Sfax
Banneling

Standaard

Economies of scale inderdaad.
Als je het aantal islamitische studenten in Leuven bekijkt, dan is het waanzin om specifiek voor hen een aparte schotel te gaan voorzien in de verschillende universitaire eetgelegenheden. Willen ze dat werkelijk, dan staat het hen vrij de meerkost zelf te bekostigen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 15:20   #17
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Holland beginne ze ook al de maaltijden te vergiftigen.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=10235

Ik heb nog liever rattevergif dan me te laten voorschrijven wat ik eet.

BAAS IN EIGEN MAAG.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 23 oktober 2007 om 15:30.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 16:00   #18
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik begrijp zelfs niet waarom moslims persé naar het katholieke Europa willen komen.
Misschien moet je daarvoor eerst begrijpen dat niet iedere moslim even extremist is dan sommigen hier beweren (of zijn).
Oud 23 oktober 2007, 16:09   #19
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Misschien moet je daarvoor eerst begrijpen dat niet iedere moslim even extremist is dan sommigen hier beweren (of zijn).
Dat versta ik wel, maar waarom altijd maar hun gelijk willen halen met hun godsdienst, wij mogen van onze godsdienst niet dit en wij moeten van onze godsdienst dat, ik vind dat ge om uwe godsdienst geen wetten moet stellen aan een ander, het kan zijn dat uwe godsdienst iets anders voorschrijft, maar trek er uwe plan mee en begin niet steeds bepaalde zaken daarvoor te eisen.
Oud 23 oktober 2007, 16:41   #20
RechtsVlaanderen
Banneling

Standaard

EISEN?? BITTE?? Moslims hebben hier NIETS te eisen! Aanpassen of opkrassen! Ons voedsel niet goed genoeg? RAUS! Wij als Vlamingen moeten ook niet in Marokko frieturen gaan openen! Als hun eten in marokko dan toch zo goed is ,ga dan terug NU!
RechtsVlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be