Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 10:34   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Ik zou nooit met een moslima trouwen!

Als ik dat zou zeggen, dan heb je kans dat ik een boete krijg wegens discriminatie.
Overgens is de kans dat ik met een moslima zou trouwen toch al miniem, omdat mijn vrouw dat niet zo leuk zou vinden.
Waar het om gaat is het volgende artikel op nu.nl

CIDI geschokt van 'anti-Joods' PvdA-raadslid
Bron: De Pers

De pro-joodse lobbyclub CIDI is boos op het Rotterdamse PvdA-raadslid Hayat Benameur van stadsdeel Noord. Die stelde zaterdagavond in het NPS-programma Raymann is Laat dat een joodse man ''nooit de man van haar dromen kan zijn''. Volgens een ''gechoqueerd'' CIDI geeft deze ''lage opmerking '' van deze ''welbespraakte'' volksvertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap, blijk van een ''verwrongen beeld van joden''.

Benameur zegt in een reactie dat ze niet discrimineert: ''Vanuit mijn geloofsovertuiging mag het geen jood zijn. Het zijn gewoon regels. Punt.''

De Rotterdamse PvdA-leider Peter van Heemst wil er niets over kwijt: ''Hier bemoei ik me niet mee. Lang leve vrijheid van meningsuiting.'' Wat die vrijheid van meningsuiting betreft. Alle kritische reacties op haar uitspraak zijn van haar PvdA-weblog verwijderd. Maar dat is volgens Van Heemst geen censuur: ''Wij hebben een webmaster die op de persoon geventileerde meningen verwijdert.
Oud 15 oktober 2007, 10:38   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een atheist die durft te zeggen: "ik wil geen islamitische schoonzoon in mijn huis"... overtreedt ook die antidiscriminatie wet, dus waarom zou het andersom wèl mogen?

Als men zich op religieuze regeltjes mag beroepen, dan mag iedereen natuurlijk zijn eigen religieuze overtuiging inroepen om de huidige wetten te omzeilen.

Van het Flying Spaghetti Monster mogen de pastafari dus geen huwelijken afsluiten met moslims.
Dit mag dus wel gezegd worden?

(in feite vindt het FSM dat werkgevers zelfs geen moslims mogen aanwerven... maar dat mag helem�*�*l niet hardop gezegd worden, nochtans bestaat er toch iets als "vrijheid van religie"?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2007 om 10:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 10:46   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een atheist die durft te zeggen: "ik wil geen islamitische schoonzoon in mijn huis"... overtreedt ook die antidiscriminatie wet, dus waarom zou het andersom wèl mogen?

Als men zich op religieuze regeltjes mag beroepen, dan mag iedereen natuurlijk zijn eigen religieuze overtuiging inroepen om de huidige wetten te omzeilen.

Van het Flying Spaghetti Monster mogen de pastafari dus geen huwelijken afsluiten met moslims.

(in feite vindt het FSM dat werkgevers zelfs geen moslims mogen aanwerven... maar dat mag helem�*�*l niet hardop gezegd worden, nochtans bestaat er toch iets als "vrijheid van religie"?)
Ik krijg zo sterk het idee dat die wettelijke anti-discriminatie wetten alleen voor autochtonen gelden.
Deze mevrouw zou eigenlijk uit de PvdA moeten worden gezet, of is de PvdA vergeten dat er alleen in Israel een zusterpartij bestaat?
Oud 15 oktober 2007, 10:51   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik krijg zo sterk het idee dat die wettelijke anti-discriminatie wetten alleen voor autochtonen gelden.
Deze mevrouw zou eigenlijk uit de PvdA moeten worden gezet, of is de PvdA vergeten dat er alleen in Israel een zusterpartij bestaat?
Vertel eens iets nieuws hé,das al jaren zo,en iedereen vind dit heel normaal ...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:02   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De beklemmende vragen nu, die me lang zullen blijven achtervolgen:
  • Is circe het Flying Spaghetti Monster zélf,
  • Of is ze een reïncarnatie ervan,
  • Of vormt ze er een Eenheid mee?
  • Of is ze een profete ervan?
  • Of is ze enkel aanbidster, misschien wel slaaf van het Flying Spaghetti Monster?
OH, circe, verwaardig een antwoord op deze prangende vragen!
(liefst al dente, uiteraard)

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2007 om 11:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:05   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vertel eens iets nieuws hé,das al jaren zo,en iedereen vind dit heel normaal ...
Ik vind dat niet normaal dat zovelen dat normaal vinden!
Oud 15 oktober 2007, 11:08   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ filo: Circe is gewoon één der vrome volgelingen van het FSM.

Toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Ik bid alle dagen dat FSM me de kracht geeft om me in het FSM uniform te hullen en zo aan het loket van de Antwerpse stadsdiensten te gaan werken. Ik ben er bijna klaar voor...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2007 om 11:08.
Oud 15 oktober 2007, 11:09   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat niet normaal dat zovelen dat normaal vinden!
Das dan heel positief van U,en nu de andere nog overtuigen van dit onrecht!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:17   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Das dan heel positief van U,en nu de andere nog overtuigen van dit onrecht!!!
Ik denk dat die zgn. "anderen" zich toch in het politiek correcte spectrum bevinden en dat de man in de straat daar anders totaal over denkt!

Hier het filmpje:

http://www.depers.nl/video/?Id=265476
Oud 15 oktober 2007, 12:46   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pro-joodse lobbyclub CIDI is boos op het Rotterdamse PvdA-raadslid Hayat Benameur van stadsdeel Noord. Die stelde zaterdagavond in het NPS-programma Raymann is Laat dat een joodse man ''nooit de man van haar dromen kan zijn''. Volgens een ''gechoqueerd'' CIDI geeft deze ''lage opmerking '' van deze ''welbespraakte'' volksvertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap, blijk van een ''verwrongen beeld van joden''.
Als dit waar is tenminste dan vind ik het een zwakke reactie van CIDI. Binnenkort wordt een voorkeur voor een partner die voldoet aan bepaalde criteria al een vorm van discriminatie. Je moet er toch je ganse leven mee samenleven.

Een nogal opgeblazen kwestie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:48   #11
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, ok dan maar, ik wil geen islamitische schoonzoon in mijn huis, wat niet wil zeggen dat ik mijn dochter zou verbieden met een islamiet te trouwen, het is niet omdat je iets niet graag wil, dat je hier radicaal in moet gaan doen.
Ik wil ook geen homo-schoonzoon, maar wat kan je er aan doen?
Oud 15 oktober 2007, 12:49   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

... en beweren dat je nooit met een moslima zou trouwen, daar zie ik ook geen graten in.
Oud 15 oktober 2007, 12:52   #13
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... en beweren dat je nooit met een moslima zou trouwen, daar zie ik ook geen graten in.
Ik ook niet, ik moet toch prima kunnen zeggen dat ik daar niet mee zou kunnen leven?
Ik zou ook kunnen zeggen, ik trouw niet met iemand die niet graag sport op tv ziet, omdat het dan gewoon niet zou klikken.
(Sport buiten kwestie gelaten, het gaat me geen f*ck aan, maar het is een voorbeeld)
2 Verscheidene werelden niet met elkaar mengen is helemaal niet verkeerd

Laatst gewijzigd door bentje : 15 oktober 2007 om 12:52.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:53   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik ook niet, ik moet toch prima kunnen zeggen dat ik daar niet mee zou kunnen leven?
Ik zou ook kunnen zeggen, ik trouw niet met iemand die niet graag sport op tv ziet, omdat het dan gewoon niet zou klikken.
(Sport buiten kwestie gelaten, het gaat me geen f*ck aan, maar het is een voorbeeld)
Ik hou gewoon niet van té sterk behaarde vrouwen die dat moeten wegmoeffelen onder een stuk textiel. Voor de slechte verstaander: "met een baard als de profeet himself"
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:13   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Vandaar dat ik ook wel eens zou willen weten in hoeverre die verontwaardiging van de CIDI-vertegenwoordiger representatief is. En wie zegt dat het aspect binnen deze topic niet wordt uitvergroot?

Onze godsdienstleraar zei (een paar decennia geleden) dat compatibiliteit wat geloof betreft belangrijk is binnen het huwelijk. Wat mij op dat moment geen bal interesseerde wegens ... andere prioriteiten. Maar ik begrijp die man ondertussen wel.
Oud 15 oktober 2007, 13:14   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dit waar is tenminste dan vind ik het een zwakke reactie van CIDI. Binnenkort wordt een voorkeur voor een partner die voldoet aan bepaalde criteria al een vorm van discriminatie. Je moet er toch je ganse leven mee samenleven.

Ik heb U nochtans niet horen reclameren toen men bij een bevraging op scholen het o zo not-done (of duidelijk voorbeeld van racisme vond) dat autochtone studenten vonden dat ze thuis best niet met een moslim/moslima moesten aankomen omdat de ouders dat niet zo leuk zouden vinden.

Ik neem aan dat je dat OOK een opgeblazen kwestie vond?

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2007 om 13:15.
Oud 15 oktober 2007, 13:23   #17
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En als een autochtoon raadslid hetzelfde over een islamitische partner had gezegd?
Dan was hij zeker de PvdA uit gezet (PvdA = SP-A).
Oud 15 oktober 2007, 13:23   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb U nochtans niet horen reclameren toen men bij een bevraging op scholen het o zo not-done (of duidelijk voorbeeld van racisme vond) dat autochtone studenten vonden dat ze thuis best niet met een moslim/moslima moesten aankomen omdat de ouders dat niet zo leuk zouden vinden.

Ik neem aan dat je dat OOK een opgeblazen kwestie vond?
Circe, zie je dan geen onderscheid tussen enerzijds wie een keuze maakt voor zichzelf, de kinderen zelf dus, en anderzijds de ouders die bepaalde criteria opleggen aan de kinderen voor wat de partnerkeuze betreft?

En ja, het zou de eerste dochter niet zijn die van vader of moeder te horen krijgt dat ze best niet met een Marokkaan over de vloer komt.
Oud 15 oktober 2007, 13:25   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als een autochtoon raadslid hetzelfde over een islamitische partner had gezegd?
Dan was hij zeker de PvdA uit gezet (PvdA = SP-A).
Zeker weten ? Ik niet.
Oud 15 oktober 2007, 13:26   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, zie je dan geen onderscheid tussen enerzijds wie een keuze maakt voor zichzelf, de kinderen zelf dus, en anderzijds de ouders die bepaalde criteria opleggen aan de kinderen voor wat de partnerkeuze betreft?

En ja, het zou de eerste dochter niet zijn die van vader of moeder te horen krijgt dat ze best niet met een Marokkaan over de vloer komt.
Mijn onderdanige excuses Rudy.

Waar haal ik het uit dat het tevens de OUDERS van moslima's zouden zijn die hun dochters verbieden om een intercultureel huwelijk aan te gaan!

Mea culpa! Voor zoveel ondoordachte en misplaatste nonsens moet ik echt wel een bank achteruit vliegen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be