![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Eén middenkader van Société Générale, amper 31 jaar oud, doet in één jaar 5 miljard euro in rook opgaan.
De officiële berichtgeving luidt, kort samengevat: - de dader, "Jérôme Kerviel", is (nog) onvindbaar In de pers vind ik, naast overzichten van bankfraude-zaken uit het verleden (kwestie van het wat aanvaardbaarder te maken?), alleen getrouwe weergaven van dit toch wel heel twijfelachtige verhaaltje. Met andere woorden: ik vermoed dat hier meer achter zit en dat M. Kerviel wel eens gewild de rol van (schatrijk) zwart schaap op zich zal nemen. (Noteer overigens dat de Figaro nu al van 'zelfmoordneigingen' spreekt...). Zie ook hier. Jammer genoeg ken ik de coulissen van de trading-wereld onvoldoende om een genuanceerd oordeel over de zaak te vellen. Zijn er lezers op dit forum met meer kennis van zaken? Dan graag uw reacties! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zit iets in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij had ervaring over de werkwijze van het backoffice. Normaal moet de informatica dergelijke riskante posities eruit vissen en ligt die lijst elke morgen bij de audit en bij directieleden. Een aantal bekijken die waarschijnlijk maar met vertraging of na zekere tijd nog maar occasionneel. Dus dat k�*n morgen bij KB, Dexia of Fortis ook gebeuren (en het is waarschijnlijk al gebeurd) Als een trader met een goed palmares (en sympathie van bepaalde directieleden) geld verliest zal er de neiging zijn, hem de kans te geven, dat terug te verdienen, eerder dan "de stop uit te trekken." en verlies te boeken.. Op een bepaald ogenblik is er dan toch iemand die het doet (of niet: ik vermoed dat al meer verliezen na een week of een maand goedgemaakt werden) Natuurlijk speelt er dit : Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2008 om 16:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2008 om 17:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Hetzelfde onderwerp in de internationale thread:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=101118 IK STEL VOOR OM DE DISCUSSIE DAAR VOORT TE ZETTEN |
![]() |
![]() |