![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Uit De Telegraaf:
Bellende automobiliste rijdt motoragent aan ALMELO - Een 38-jarige automobiliste uit Almelo heeft dinsdag een politieman in die plaats aangereden terwijl zij belde met haar mobiele telefoon. De 37-jarige motoragent was juist bezig automobilisten te controleren op deze overtreding. Volgens de politie zag de agent de bellende vrouw en ging links naast haar rijden. Hij gaf de vrouw een stopteken met het stopbord. Ter hoogte van een kruising sloeg de vrouw plotseling linksaf, haar mobiele telefoon nog steeds aan het oor. Ze deed haar richtingaanwijzer niet aan en botste tegen de motoragent. Die viel van zijn motor en raakte licht gewond. De politie controleert sinds 1 september gedurende een jaar extra op het zogeheten 'handheld' bellen. Jaarlijks schrijft de politie bijna 120.000 bekeuringen uit voor overtredingen van dit verbod. Op bellen in de auto met de telefoon in de hand staat een boete van 130 euro. Voor brommers is dit 90 euro. Bellen tijdens het autorijden verhoogt de kans op een ongeluk aanzienlijk. Onderzoek heeft uitgewezen dat het ongevalsrisico bij mobiel bellen vier keer hoger is dan wanneer niet wordt gebeld. ![]() Ooit heeft in de gazet gestaan van een ernstig ongeval op de N49 naar Knokke ook tengevolge van bellen. Wanneer gaan ze het snappen? Hoe hoog moeten de boetes worden? Voor mijn part het dubbele. En bij tweede keer, just gelijk bij + 50KM te veel, rijbewijs een tijdje kwijt. Laatst gewijzigd door stropkeuh : 31 oktober 2007 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rijbewijs afschaffen. Verkeersregels afschaffen. Wegen privatiseren. Openbaar vervoer privatiseren.
Me have lotsa fun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telefoon afschaffen?
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() En ondertussen moduleren de CB'ers en radioamateurs er al jaren zonder problemen deftig op los in hunne micro? Diene micro hangt dan nog aan nen draad vast.
Voor alle duidelijkheid, ik ben tegen 'handheld' bellen, een 'handsfree' kit kost ook bijna niets meer, met een oortje is het al opgelost. Om op de vraag te antwoorden, het is onwil. Laatst gewijzigd door Ovidius : 1 november 2007 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was daar niet ergens in Walenland een prokureur die waarschuwde dat de politie het gsm-toestel in beslag kan nemen?
Maar ja, het is onwil. "We" hebben gewoonweg geen goesting om wat disiplin aan de dag te leggen, en om toe te geven dat we geen super-sjoffeurs zouden zijn. En als dan ne kleine in de buurt omver gereden wordt, dan staan ze allemaal te bleiten bij de bloemen en het kruiske op de plaats van het aksident.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik probeer altijd te bellen als ik door de Sleepstraat in Gent rijd.
|
![]() |
![]() |