![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 'Ze mogen klacht indienen voor inbreuk op privacy'
Slachtoffer zet inbrekers te kijk op internet SCHAARBEEK - Wie bij André Francois Lovinfosse wil inbreken denkt beter twee keer na. Dat kunnen de twee dieven getuigen die het bijna een maand geleden waagden. Hun slachtoffer plaatste een filmpje op het internet waarop de twee duidelijk herkenbaar zijn. Door het filmpje, opgenomen met de webcam, zou de politie al een van de twee daders hebben geïdentificeerd. Voor een inbreuk op de privacy van de inbrekers is de man niet bang. Al bijna veertigduizend mensen hebben het filmpje intussen gezien op youtube of de site van Andre Francois zelf, www.cambriolage.be. 'Ik installeerde een tijdje geleden een eenvoudig en relatief goedkoop programma op mijn computer', vertelt hij. 'Dat programma krijgt een signaal wanneer er iets verandert op het beeld van je webcam en stuurt onmiddellijk een e-mail met het veranderde beeld naar een adres naar keuze.' Al snel wierp de nieuwe bewakingsmethode van Lovinfosse vruchten af. Op 8 november braken twee mannen binnen in zijn appartement. Ze gingen er vandoor met een laptop, een tv, een fototoestel en juwelen. 'Helaas heb ik net die dag mijn mails niet kunnen nakijken', zegt hij nu. 'Anders had ik meteen de politie kunnen verwittigen en waren ze op heterdaad betrapt. Nu zag ik toen ik thuis kwam dat mijn deur was opengebroken. Bleek dat ik zowat 13.000 mailtjes had gekregen van het systeem.' Toen hij al die beelden achter elkaar zette, kon Andre Francois met een filmpje de inbraak reconstrueren. 'Ik bezorgde die beelden natuurlijk meteen aan de politie', vertelt hij. 'Maar tegelijk zette ik het filmpje op de speciaal daarvoor gemaakte website www.cambriolage.be.' Op de vraag of hij daarmee de privacy van die twee mannen niet heeft geschonden, antwoordt Lovinfosse laconiek. 'Zoals ik op mijn website schrijf: als de afgebeelde personen er niet akkoord mee gaan dat ik hun beeltenis op de site gebruik, mogen ze steeds contact met me opnemen en hun naam en adres achterlaten', lacht hij. 'Ik haal het filmpje dan meteen van de site. Ze mogen zelfs klacht tegen me indienen, dan weten we tenminste wie het zijn.' Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=TO1L3RCO Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HhiHb3NNcCo ----------------------- Slimme mens, en weer mooi om te zien welk KLEURKE de inbrekers hebben ![]()
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En echt BLEEK zien ze er overigens ook niet uit. ![]()
![]() |
#3 |
Super Moderator
|
![]() |
![]() |