![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daarnet keek ik naar het middagnieuws om 13u op de VRT. Hoe men een 30 minuten durende uitzending aan mekander kan breien zonder het woord Vlaams Belang in de ether te sturen is me compleet een raadsel.
Als men denkt bij de VRT dat het stilzwijgen over het Vlaams Belang de oplossing is, dan zitten ze (nog steeds) op het verkeerde spoor. Het Vlaams Belang heeft niet moeten inboeten aan stemmen tegenover LLD en CD&V / NVA alhoewel deze beide een héél pak gekopiëerd hebben van de standpunten van het Vlaams Belang. Toch wil ik wel even opmerken dat CD&V / NVA zal betalen voor het niet inlossen van deze 'rechtse' standpunten. Nuja Dat is voor 2009. Laat het knoeiwerk maar van start gaan met CD&V / NVA en blauw/rood of blauw+rood. Knap hoe CD&V / NVA constant heeft zitten bashen op paars en nu door haar 'cordon-standpunt' weer eens verplicht is om samen verder te knoeien met één of meerdere afgestrafte paarspartijen. Verder wou ik nog even kwijt dat er eigenlijk een systeem moeten komen dat rekening houdt met de totale tijd dat iedere partij aan bod komt. Spoedig zal men deze manipulatie door de staatsomroep ondekken.
#2 |
Schepen
|
![]() Tja, dat is het typische aan deze 'democratie'. Jaren lang 1 partij constant negeren (met uitzondering als het negatieve publiciteit betreft weliswaar). En bij de werkelijke verkiezingen effe laten zien op tv (om dan niet het verwijt te kunnen krijgen dat ze genegeerd worden). Maar ik ben dat nu al zo gewoon (en velen onder ons) dat we er echt niet wakker van hoeven te liggen. Er is altijd internet ook.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik had er al lang genoeg van om constant SP.A. personen in allerlei debiele spelletjes te zien of in debatten zonder oppositiepartijen om hun eigen fantastische beleid te verheerlijken. Boontje komt om zijn loontje. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Viel er dan iets te zeggen over het VB?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar was dat niet eens nodig... De kiezers van het VB zijn blijkbaar mensen die weten wat ze willen en waarom ze het willen en veranderen niet van mening omdat één of andere plezante politieker ze nog rap een handje komt geven op de avond voor de verkiezingen! Wat zijn dat voor mensen die zic om zo een domme manier laten beïnvloeden!
Wie een klein beetje de actualiteit volgt en zich niet beperkt tot één gekleurde inlichtingsbron vangt genoeg signalen op uit de maatschappij. Onze politiekers nemen de kiezers teveel voor brave idioten die ze alles kunnen wijsmaken. Zeer interessante verkiezingsdag trouwens... |
![]() |
![]() |
#6 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Het is niet erg.
Ik vind het al een plezier om naar de zwanezang van de SP.a te kijken. Dit is pas genieten. Zelfs de reporters van de VRT zijn er ziek van. |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() ik heb met genoegen mogen vaststellen dat de journalisten van de vrt met den Bracke op kop er zeer verzuurd bij liepen. het enigste wat rood kleurde was het demonstratief geplaatste zeteltje bij Phara die prompt begon te kankeren.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Vorige verkiezingen draaide altijd rond het Vlaams Belang en hoeveel ze vooruit zouden gaan. Daar ging altijd onnoemelijk veel aandacht naartoe.
Ik ben zeer verheugd dat het deze keer niet zo was.
#9 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben er niet van overtuigd dat mensen die op het vlaams belang stemmen een overtuigende stem uitbrengen. In tegendeel, Er zitten een hoop proteststemmen bij en een schreeuw naar een alternatief is dat NIET racistisch is, maar bij gebrek aan beter toch op het VB stemmen.
Als het belang haar standpunten nu gewoon een klein beetje milder maakt, en de scherpe racistische kantjes er af schuurt zullen ze volgens mij nog veel groter worden. Bovendien willen andere centrumrechtse partijen dan wél mss praten met het VB. Dat zou ons tenminste dichter bij een staatshervorming brengen. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nee, want ze zijn geen mogelijke regeringspartij. Ik zie dan ook niet het probleem. Dedecker werd wel vernoemd omwille van dezelfde reden.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Dat het Vlaams Belang uit het nieuws is geweerd zou ik zo nog niet durven zeggen, wel is het juist om te stellen dat zowel zij als GROEN! als LD als CAP en vele anderen onterecht zijn uitgesloten uit de vele debatten door het opzetten van "presidentiele" verkiezingen. Iets wat in ons systeem volledig naast de kwestie is. Tijdens de verkiezingen zou er inderdaad zoiets moeten komen als een verplichte gelijke zendtijd voor alle partijen.
Dat er bij de vrt moet nagedacht worden oven hun journalistieke ingesteldheid is een feit. Door constant de debatten te beperken tot een kwartiertje tot een half uur, moeten de debatteurs zich beperken tot oppervlakkige oneliners, waardoor het enigste wat het publiek meekrijgt is: "eigen volk eerst". Ik ben ervan overtuigd dat de vrt (ea zenders) de debatten grondig moeten verlengen, dan zouden heel wat mensen begrijpen waarom stemmen op het VB "not done" is. Maar ja, bij debatten langer dan een uur haken de meesten nu eenmaal af, wat een kijkcijferprobleem oplevert. Maar een publieke omroep zou daar niet te veel naar mogen kijken. Ook heb ik het nog niet gehad over de onderwerpkeuze van de nieuwsdiensten die eens te meer leiden tot populisme (populisme dat wel degelijk een negatief begrip is in tegenstelling tot wat velen zeggen), maar dat is dan weer een andere discussie...
#14 |
|
![]() Vroeger had men iedere dag een partij die op de rooster werd gelegd door journalisten. Dan zaten er een aantal partijkopstukken die vragen moesten beantwoordden over het programma.
Nu was het over 1 kopstuk, de mens achter de politiek, en werden er geen vragen gesteld over het programma. als ik iets wil weten over de mens achter de politieker dan zal ik wel Dag Allemaal lezen zekers.... Debatten tussen kopstukken moet ook anders georganiseerd worden. 10 duidelijke vragen aan allemaal. 2 minuten antwoord tijd. en op het laatste van de uitzending ieder kopstuk nog 1 minuut (+ opgespaarde tijd van de 20 ter beschikking staande tijd van de 10 vragen) om aan de kiezer te zeggen waarom men wil dat men op hun partij stemt. Oja en tijdens dat de ene spreekt de micro's van de andere dichtdraaien zodat dat vreselijke door mekaar gekakel eens gedaan is...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zou in ieder geval al beter zijn dan hoe het nu is verlopen. Maar in 2 minuten kan je nog steeds niet tot een genuanceerd antwoord komen. Er moet nog altijd gediscussieerd worden over waarom het voorstel van hun partij beter is dan dat van de andere. Zodat negatieve en positieve punten van elk voorstel worden belicht, want geen enkel voorstel is alleen maar goed of alleen maar slecht. In twee minuten komt het voorstel met de meest gevatte opmerking er het best uit, wat niets verteld over de inhoud. Journalisten hebben hier ook hand in eigen boezem te houden, het is schrikwekkend hoe oppervlakkig ze de discussie altijd willen houden!
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf vind echter dat het VB net zoals de andere partijen aan een zeer milde vorm van "modernisering" moet doen ivm de ethische waarden. Dit zal trouwens noodzakelijk zijn als ze volgende keer de 24% niet halen (hetgeen hoogstwaarschijnllijk is). Daarenboven zou het VB nu net hetzelfde moeten doen wat de andere partijen met groot succes hebben gedaan. Het partijstandpunt ivm vreemdelingen, integratie, veiligheid van de NVA en LDD kapen en daarenboven de ethische standpunten van de CD&V overnemen. Daar is niet zo echt veel voor nodig maar het zou nogal spectakulair en mediatiek zijn. Er is één punt dat het VB als enige partij kan claimen. Met ons krijg je een volledige uitvoering van deze kernpunten.
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hoe gaan ze daat uitvoeren als ze niet in de regering willen. Ze gaan enkel in de regering als het de laatste Belgische regering zou zijn. Daar de meerderheid van de Vlamingen nog steeds vasthoudt aan België in één of andere vorm, zou het niet erg democratisch zijn deze laatste Belgische regering te vormen. Maximum 30% stemt immers voor een uitgesproken seperatistische partij. En misschien komen ze niet aan bod, omdat er nu éénmaal geen nieuwswaarde is. Ze zijn niet relevant bij de regeringsvorming en bovendien is er op het eerste gezicht geen verandering in de partijleiding (zoals bij de sp.a). En voorlopig ook geen dissidentie ofzo. Geen nieuws dus. En ik kan me inbeelden dat zij zelf dezer dagen niet al te scheutig zijn met commentaar gezien hun povere stemmenwinst tav 2003 (en groot stemmenverlies tav 2006 en 2004).
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Pf, het VB mag nu zijn programma nog helemaal omdraaien, zelfs het Spa-programma helemaal overnemen. Dat zal niet in de media komen en vele mensen hebben nu al gewoon de reflex 'racistisch' als ze VB horen of zien. Het is gewoon een drogreden van de poco's om VB niet mee te laten doen en dit voor eigenbelang.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() het is zeker niet uit eigenbelang, het gaat om ethische principes. En ik ben het volledig met hun eens...
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ( hell , spa wil vanuit de oppositie zelfs een staatshervorming steunen, VB al gehoord daarover ? ) Ze staan toch oh zo graag in de marge te brullen , WILLEN niet naar de koning, willen niet meeregeren tenzij in belgië's laatste regering en DAN zijn ze verbaasd dat ze niet aan bod komen als 't over regeringsonderhandelingen gaan ? lololololololol mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |