Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 09:44   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hij verklaarde dat hij de Baltische Zee vanuit zijn vakantiehuisje wilde zien",

Citaat:
Duitser hakt 122 bomen om voor zicht op zee

Een Duitse gepensioneerde man heeft 122 bomen omgehakt in een openbaar bos opdat hij de zee vanuit zijn vakantiehuisje zou kunnen zien. De 70-jarige man vertelde de politie dat hij 56 bomen met een kettingzaag omlaag heeft gehaald. Bij de 66 anderen heeft hij de stam tot op vier meter laten staan.

"Hij verklaarde dat hij de Baltische Zee vanuit zijn vakantiehuisje wilde zien", zegt een woordvoerder van de politie. De schade loopt op tot 15.000 euro. De man wordt waarschijnlijk vervolgd voor het beschadigen van eigendom en het schenden van de wetten over het natuurbehoud.

Oud, versleten, maar enkel zijn wil telt blijkbaar.

ZElfs geen respect voor eigendommen van andere als hij zijn zin niet krijgt, dat is dus de oorlogsgeneratie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 10:09   #2
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Oud, versleten, maar enkel zijn wil telt blijkbaar.

ZElfs geen respect voor eigendommen van andere als hij zijn zin niet krijgt, dat is dus de oorlogsgeneratie.
Niet goed te spreken natuurlijk wanneer die bomen op andermans terrein stonden, de boete is nog aan de lage kant. Hij heeft wel zicht op zee voor de rest van zijn leven.

Je veralgemeent naar een hele (oorlogs)generatie Jantje, waarom? De man was maar zes of zeven jaar tijdens de oorlog.

Voor mij is dit een echt voorbeeld van egocentrisme maar das persoonlijk voor zover ik weet.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 10:17   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Niet goed te spreken natuurlijk wanneer die bomen op andermans terrein stonden, de boete is nog aan de lage kant. Hij heeft wel zicht op zee voor de rest van zijn leven.

Je veralgemeent naar een hele (oorlogs)generatie Jantje, waarom? De man was maar zes of zeven jaar tijdens de oorlog.

Voor mij is dit een echt voorbeeld van egocentrisme maar das persoonlijk voor zover ik weet.
Wel, het is die generatie die dus begonnen is met het egocentrisme.

Nu gaan ze zelfs zover dat een boom al niet meer mag groeien op een plaats die hen niet uitkomt.

Je moet niet vergeten dat het deze generatie is die nu de gepensioeneerden zijn en dat zijn niet kunnen verdragen dat de jongeren spelen en te veel lawaai maken als zij hun middagdutje willen doen.
Oud 4 november 2007, 09:31   #4
Ratzo
Partijlid

Standaard

Enkele jaren geleden ging het verhaal dat een stokoude bewoonster van een flat aan de belgische kust protest had aangetekend tegen de bouw van windmolens kilometers ver in zee, op een zandbank, die aan de horizon haar uitzicht zouden verstoren.

Die windmolens staan er vandaag nog steeds niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat zij alleen daarvoor verantwoordelijk zou zijn.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:35   #5
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wel, het is die generatie die dus begonnen is met het egocentrisme.

Nu gaan ze zelfs zover dat een boom al niet meer mag groeien op een plaats die hen niet uitkomt.

Je moet niet vergeten dat het deze generatie is die nu de gepensioeneerden zijn en dat zijn niet kunnen verdragen dat de jongeren spelen en te veel lawaai maken als zij hun middagdutje willen doen.
Dat is een van de pot gerukte veralgemening.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:04   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Dat is een van de pot gerukte veralgemening.
Nee, dat is een zuivere waarheid.

De generaties geboren vanaf 1935 tot 1965 zijn de verantwoordelijke voor onze egocentrische maatschappij.

Zij gunnen de latere geboren gewoon zelfs het licht in de ogen niet uit egoisme.

En ik weet waar ik het over heb, ik ben zelf ook van die generatie's en weet dus wat er onder mijn leeftijdgenoten leeft.

Voorbeeldje bij doen, enkel dagen geleden stonden de flikken hier voor de deur, want één van de dorpbewoners was klacht gaan neerleggen dat mijn zoontje van 15jaar en 6 maanden met de qaud aan het rondrijden was op de openbare weg in het dorp, samen met zijn 16 jarige zuster die op een moto rond zou gereden hebben.

Die moto is echter slechts een 50cc brommer en die qaud is ook slechts 50cc. Dit zijn zaken die wij in onze tijd als heel normaal vonden en waar de politie zelfs niet van waker lag.

Klein detail, ik was zelf de persoon die op de qaud reed, de persoon die de klacxht had neergeled was een oude klasgenoot van mij, die geen kinderen heeft. Kinderen verstoren zijn rust en moeten van hem binnen opgesloten zitten.

Laatst gewijzigd door Jantje : 4 november 2007 om 10:06.
Oud 5 november 2007, 00:27   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Toen ik vorig jaar een soort lezing over de klimaatverandering bijwoonde, waren de grootste tegenstanders van de wetenschappers daar (waarvan de meesten professoren...) allemaal mensen van 60 �* 70 jaar. Hun standpunten waren verbijsterend egoïstisch.
Dat is makkelijk dacht ik, gezien het de generaties na jullie zullen zijn die met de gebakken peren zullen zitten.
Maar bon,dat is maar één voorbeeld. Voor de rest heb ik er geen zicht op. Het kan toeval geweest zijn.
Oud 6 november 2007, 21:38   #8
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, dat is een zuivere waarheid.

De generaties geboren vanaf 1935 tot 1965 zijn de verantwoordelijke voor onze egocentrische maatschappij.

Zij gunnen de latere geboren gewoon zelfs het licht in de ogen niet uit egoisme.

En ik weet waar ik het over heb, ik ben zelf ook van die generatie's en weet dus wat er onder mijn leeftijdgenoten leeft.

Voorbeeldje bij doen, enkel dagen geleden stonden de flikken hier voor de deur, want één van de dorpbewoners was klacht gaan neerleggen dat mijn zoontje van 15jaar en 6 maanden met de qaud aan het rondrijden was op de openbare weg in het dorp, samen met zijn 16 jarige zuster die op een moto rond zou gereden hebben.

Die moto is echter slechts een 50cc brommer en die qaud is ook slechts 50cc. Dit zijn zaken die wij in onze tijd als heel normaal vonden en waar de politie zelfs niet van waker lag.

Klein detail, ik was zelf de persoon die op de qaud reed, de persoon die de klacxht had neergeled was een oude klasgenoot van mij, die geen kinderen heeft. Kinderen verstoren zijn rust en moeten van hem binnen opgesloten zitten.
Ja hoe zit het nou; reed je zoontje op die quad of ben jij zelf pas 15?
Oud 6 november 2007, 22:02   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja hoe zit het nou; reed je zoontje op die quad of ben jij zelf pas 15?
Ik was er op aan het rondrijden, maar had de helm en het vestje van mijn zoon aan.
En ja die aap durft daar ook mee weg ritsen. In de velden hier gaan crossen.
Oud 6 november 2007, 22:13   #10
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

50 cc 4 wheeler, waarschijnlijk dan nog een tweetakt ook. Te klein om mee te werken, dus enkel maar voor het plezier dat er vele liters brandstof voor niets verstookt worden ten huize Jantje! Al goed dat ge zelf elektrik maakt om te compenseren voor die zware vervuiling.

Die mentaliteit haat ik anders ook wel hoor. Er zijn zo'n pak milieuonvriendelijke dingen die ik graag wel eens doe, en telkens opnieuw komt er ene op een forum zagen over hoe ik moet gaan leven.
Oud 6 november 2007, 22:22   #11
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
50 cc 4 wheeler, waarschijnlijk dan nog een tweetakt ook. Te klein om mee te werken, dus enkel maar voor het plezier dat er vele liters brandstof voor niets verstookt worden ten huize Jantje! Al goed dat ge zelf elektrik maakt om te compenseren voor die zware vervuiling.

Die mentaliteit haat ik anders ook wel hoor. Er zijn zo'n pak milieuonvriendelijke dingen die ik graag wel eens doe, en telkens opnieuw komt er ene op een forum zagen over hoe ik moet gaan leven.
Een kachel stoken met oude schoenen levert ook aardige besparing op.
Oud 6 november 2007, 22:45   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht

Het is een 4takt en draait op biobrandstof.

En te klein om mee te werken, dat ding is evengroot als een 700cc. als ze naast elkaar staan zie je enkel aan de motor welke de lichtere is.

En die trekt ook een hanger van 250kg mee hoor. Wel niet tegen 80km/uur, maar tegen 40 per uur.
Maar hij diend in de eerste plaats voor verplaatsingen over afstanden kleiner dan 30km. Kan tegenwoordig nog slecht fietsen en hij heeft dus het voordeel dat ik meer bagage kan meenemen dan met de fiets en minder verbruikt dan een auto of zwaarder voertuig.
Dat beestje moet bij mij dus weldegelijk werken.
Heb op dat punt enkel een hollandse mentaliteit. zolang het voertuig het werk aan kan moet het niet groter en zwaarder zijn.
En ik heb nooit nergens gezegd dat men zijn luxe moet opgeven, men moet ze op een andere manier toepassen.
En het gekke is dat met de huidige brandstofprijzen hier, zelfs de biodiesel goedkoper aan het worden is tegenover de fossiele diesel.

En de biogas goedkoper dan de lpg. hoewel het dus eigenlijk geen vergelijkbare gassen zijn en biogas slechts op een paar plaatsen te verkrijgen is.
Van de methanol tegenover benzine weet ik het verschil niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be