![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oud, versleten, maar enkel zijn wil telt blijkbaar. ZElfs geen respect voor eigendommen van andere als hij zijn zin niet krijgt, dat is dus de oorlogsgeneratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je veralgemeent naar een hele (oorlogs)generatie Jantje, waarom? De man was maar zes of zeven jaar tijdens de oorlog. Voor mij is dit een echt voorbeeld van egocentrisme maar das persoonlijk voor zover ik weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaan ze zelfs zover dat een boom al niet meer mag groeien op een plaats die hen niet uitkomt. Je moet niet vergeten dat het deze generatie is die nu de gepensioeneerden zijn en dat zijn niet kunnen verdragen dat de jongeren spelen en te veel lawaai maken als zij hun middagdutje willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Enkele jaren geleden ging het verhaal dat een stokoude bewoonster van een flat aan de belgische kust protest had aangetekend tegen de bouw van windmolens kilometers ver in zee, op een zandbank, die aan de horizon haar uitzicht zouden verstoren.
Die windmolens staan er vandaag nog steeds niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat zij alleen daarvoor verantwoordelijk zou zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is een zuivere waarheid.
De generaties geboren vanaf 1935 tot 1965 zijn de verantwoordelijke voor onze egocentrische maatschappij. Zij gunnen de latere geboren gewoon zelfs het licht in de ogen niet uit egoisme. En ik weet waar ik het over heb, ik ben zelf ook van die generatie's en weet dus wat er onder mijn leeftijdgenoten leeft. Voorbeeldje bij doen, enkel dagen geleden stonden de flikken hier voor de deur, want één van de dorpbewoners was klacht gaan neerleggen dat mijn zoontje van 15jaar en 6 maanden met de qaud aan het rondrijden was op de openbare weg in het dorp, samen met zijn 16 jarige zuster die op een moto rond zou gereden hebben. Die moto is echter slechts een 50cc brommer en die qaud is ook slechts 50cc. Dit zijn zaken die wij in onze tijd als heel normaal vonden en waar de politie zelfs niet van waker lag. Klein detail, ik was zelf de persoon die op de qaud reed, de persoon die de klacxht had neergeled was een oude klasgenoot van mij, die geen kinderen heeft. Kinderen verstoren zijn rust en moeten van hem binnen opgesloten zitten. Laatst gewijzigd door Jantje : 4 november 2007 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen ik vorig jaar een soort lezing over de klimaatverandering bijwoonde, waren de grootste tegenstanders van de wetenschappers daar (waarvan de meesten professoren...) allemaal mensen van 60 �* 70 jaar. Hun standpunten waren verbijsterend egoïstisch.
Dat is makkelijk dacht ik, gezien het de generaties na jullie zullen zijn die met de gebakken peren zullen zitten. Maar bon,dat is maar één voorbeeld. Voor de rest heb ik er geen zicht op. Het kan toeval geweest zijn.
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() 50 cc 4 wheeler, waarschijnlijk dan nog een tweetakt ook. Te klein om mee te werken, dus enkel maar voor het plezier dat er vele liters brandstof voor niets verstookt worden ten huize Jantje! Al goed dat ge zelf elektrik maakt om te compenseren voor die zware vervuiling.
Die mentaliteit haat ik anders ook wel hoor. Er zijn zo'n pak milieuonvriendelijke dingen die ik graag wel eens doe, en telkens opnieuw komt er ene op een forum zagen over hoe ik moet gaan leven. ![]()
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En te klein om mee te werken, dat ding is evengroot als een 700cc. als ze naast elkaar staan zie je enkel aan de motor welke de lichtere is. En die trekt ook een hanger van 250kg mee hoor. Wel niet tegen 80km/uur, maar tegen 40 per uur. Maar hij diend in de eerste plaats voor verplaatsingen over afstanden kleiner dan 30km. Kan tegenwoordig nog slecht fietsen en hij heeft dus het voordeel dat ik meer bagage kan meenemen dan met de fiets en minder verbruikt dan een auto of zwaarder voertuig. Dat beestje moet bij mij dus weldegelijk werken. Heb op dat punt enkel een hollandse mentaliteit. zolang het voertuig het werk aan kan moet het niet groter en zwaarder zijn. En ik heb nooit nergens gezegd dat men zijn luxe moet opgeven, men moet ze op een andere manier toepassen. En het gekke is dat met de huidige brandstofprijzen hier, zelfs de biodiesel goedkoper aan het worden is tegenover de fossiele diesel. En de biogas goedkoper dan de lpg. hoewel het dus eigenlijk geen vergelijkbare gassen zijn en biogas slechts op een paar plaatsen te verkrijgen is. Van de methanol tegenover benzine weet ik het verschil niet |
|
![]() |
![]() |