![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: kan dit eigenlijk wel of is dit ook racisme | |||
Ja dit kan |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
nee, dit is racisme |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
jongen je leeft in Belgie daar tel jij als Belg niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde namenlijk een bijkomende opleiding volgen om met mijn kids nog mee te kunnen studeren. Blijkt dat ik zelfs niet in aanmerking kom om bepaalde opleidingen te volgen. Dit enkel en alleen omdat ik autochtone ben en Belgische diploma's bezit. Gaat onze aller vriend de witte hier ook voor optreden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in waar je een probleem mee hebt. Er is iemand die werk aanbiedt met zijn centen.
Fantastisch. Leuk.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://vdab.be/mijnvdab/opleidingen/...D103=&sess=103 REn het is geen werk dat word aangeboden, maar de mogelijkheid om een opleiding te volgen. Eén van de basis voorwaarden is allochtone zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Als Belg zijnde en werkloos kan je ook bepaalde opleidingen volgen.
Waarschijnlijk niet degene die je hebt aangehaald omdat zo als elke opleiding een bepaald publiek viseert |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar de link al niet meer werkte, heb ik alles gekopieerd
Citaat:
En ik heb er dus eens voor gebeld. De voorwaarden zijn dus weldegelijk vreemdeling zijn die geen Belgisch diploma heeft en nooit in Belgie heeft gewerkt met zijn buitenlands diploma. Met andere woorden je moet een economische vluchteling zijn die hier van de sociale zekerheid leeft om aan die opleiding te mogen deelnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Neen u bent de zaak aan het verdraaien.
U wil gewoon niet op zoek gaan naar cursussen waar u wel recht op heeft en schuift het dan maar door naar het vreemdelingenbeleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar beroepsopleidingen niet onder vreemdelingenbeleid vallen maar onder economisch beleid en sociaal beleid, kan men hier dus helemaal niet spreken over een opleiding die de integratie van vreemdelingen bevorderd. Maar ik zal er nog één geven die de Belgische wetten dik overtreed. Onderscheid tussen mannen en vrouwen maken bij het aanbieden van werk of opleidingen is hier ook verboden. Maar... Citaat:
En ik maar denken dat mannen en vrouwen overal gelijke kansen moeten krijgen. Laatst gewijzigd door Jantje : 6 november 2007 om 11:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is dit ook geen racisme. Idd, bepaalde opleidingen voor bepaalde groepen. Maar u weet ook dat het land in rep en roer zou staan moest het woordje allochtoon vervangen worden door autochtoon bij bepaalde aanbiedingen en dan zou het wel als racisme bestempeld worden.
Laatst gewijzigd door fox : 6 november 2007 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In deze cursus zouden autochtonen zich gaan vervelen vanwege het langzame tempo en het lage niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde opleiding word trouwens ook nog eens gegeven door de VDAB afdeling bouw. Het niveau van de cursus kan trouwens niet op een laag niveau liggen, want zonder buitenlands A2 diploma kom je er gewoon niet in. En cursussen enkel toegankelijk voor autochtonen bestaan er niet, die zijn net als de bovenstaande cursussen bij wet verboden. Maar het ene word gerechtelijk vervolgd en het andere word zelfs door de staat ingericht en betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even ter zijde, als dit geen zuivere vorm van racisme is. Want waarom zou een opleiding voor allochtone langzamer gaan dan voor autochtonen en waarom zou dat niveau laag moeten liggen. Ik heb zelf reeds verschillende opleidingen gevolgd samen met allochtonen en kan je verzekeren dat het niveau helemaal niet laag lag en dat er niemand zich verveelde tijdens de opleiding. Ik ken zelfs verschillende autochtonen die zijn gestopt met die opleidingen, juist omdat het niveau te hoog lag voor hen en zij niet mee konden. Allochtonen zijn niet lomp en traag hoor. Er zitten daar zelfs heel slimme jongens en meisjes tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoewel je het graag zou horen heb ik ook niet gezegd dat ze lomp en traag zijn noch heb ik een racistische uitspraak gedaan.. En aangezien het gaat om mensen met een buitenlands diploma wil dit dus zeggen dat ze niet bij ons naar school zijn gegaan hé. Laatst gewijzigd door santos : 6 november 2007 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U zou misschien een cursus nederlands kunnen vragen bij de vdab. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() nee deze aparte opleidingen moeten er zijn voor mensen die slecht de taal spreken niet voor de 'groep' allochtonen.
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() En wat heeft afkomst daarmee te maken?
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer bepaalt de plaats waar je geboren bent je opleidingsniveau, dat zou impliceren dat er rassen bestaan en dat je die dan ook nog voor hun eigen goedwil anders behandelt.
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 6 november 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |