![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
De heren Vandeurzen en Dewever gaan blijkbaar niet mee uit de bocht met Leterme en onze geliefde vorst. Ze weten het: ze hebben het beloofd en ze kunnen onmogelijk terug! Benieuwd wat de Walen gaan zeggen ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() et quand j'ai dit NON, ça veut dire, NON
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Non
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De CDenV kan de NV-A moeilijk los laten om een oranje-blauwe regering te vormen om de eenvoudige reden dat oranje-blauw dan slechts 76 op 150 zetels in de kamer heeft. Ten eerste is er het pracktische probleem dat men moet rekenen op de aanwezigheid van de voltallige oranje-blauwe fracties, wat gezien het aantal gemeentelijke cumulards niet evident is. Belangrijker noch is het politieke probleem dat men door ieder afzonderlijk oranje-blauw parlementslid kan worden afgedreigd, waaronder de twee FDF-kamerleden. En dat met een LDD die klaar staat om iedere dissidente VLD'er of CDenV'er met open armen te ontvangen lijkt me net iets te gevaarlijk. Om nog maar te zwijgen van de electorale schade die de CDenV kan oplopen in 2009.
Coekie
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En er nog bijvermelden dat Vandeurzen en Hendrik Bogaerts dan geen minister kunnen worden omdat hun opvolgers NV-A'ers zijn.
Coekie
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() idd maar die is al parlementsvoorzitter
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Amai, welk geflipflop bij de CD&V. Ik zou nu toch wel eens willen weten waar de breuklijn zich bevind in het kartel. Is dat grofweg tussen acw en de anderen standen of waren die andere standen ook bereid om de bocht te maken en loopt de breuklijn gewoon tussen CD&V en NVA.
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Voor mij hebben ze gedaan ! Je moet maar even in de franstalige pers lezen aan wat we ons onderwerpen en hoe ze over ons denken. Ik geloofde echt in solidariteit met het zuiden maar ik pik het niet langer dat ik niettegenstaande onze goede wil en zware financiële offers collectief nog uitgemaakt wordt voor egoist, nazi aanhanger, separatist en wat weet ik nog allemaal. En dat alleen maar omdat ik respect vraag voor mijn taal en cultuur op eigen vlaams grondgebied. Dat CD&V en N-VA denken dat allemaal overboord te kunnen gooien om goedbetaalde mandaten in de wacht te slepen, neem ik niet. We hebben voor hen gestemd omdat ze beloofd hadden onze stellingen te verdedigen. Doen ze dat niet meer, dan hebben ze ons verraden en ik heb een olifanten geheugen.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ah Jos Vandeurzen mag terug spreken ... toch maar afwachten wat ACW beslist heeft bij monde van Jan Renders en zijn handpop Leterme ... dan weten we welke kant het echt uitgaat ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Eventueel scenario: het kartel spat niet uiteen ter hoogte van de NVA, maar wel in de CD&V? Eén Vlaamsgezinde strekking die 1 partij vormt met de NVA en, wie weet, bij verkiezingen zeer succesvol kan zijn... En een "belgicistische/gematigde/whatever" strekking rond de oude garde, die zeker niet moet rekenen op de stem van Vlaamsvoelende kiezers.
(edit: beter verwoord) Laatst gewijzigd door Johan217 : 9 november 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de twee partijvoorzitters cd&v en nva zich niet schikken naar de wens van de koning dan vrees ik dat we binnenkort met een andere formatie te maken zullen hebben of een cd&v zonder nva. De partijvoorzitter cd&v zet z'n eigen partijgenoot formateur voor blok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Uiterste waakzaamheid is geboden met de huidige CD&V.
Het masker met het grijnslachje van Leterme is nu afgevallen. We zien een cynisch persoontje dat zodanig machtsgeil is dat hij nu voor de tweede maal de Koning misbruikt om zijn eigen falen als formateur te verdoezelen. Wie gelooft Leterme nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EINDELIJK een CD&V met ballen, al had ik dat niet verwacht van Van Deurzen !
"chapeau..." allez, ik bedoel petje af !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vandeurzen en De Wever en hun aanhang hebben blijkbaar de Vlaamse pers deze morgen goed gelezen. En waarschijnlijk hebben ze ook de duizenden commentaren van de burger op het internet (bv. forum van De Standaard) bekeken en dan konden ze niks anders, na Leterme's bocht van 180° gisteren na zijn bezoek aan Saksen-Coburg, dan diezelfde burger nogmaals te sussen en zand in de ogen te strooien met opnieuw de staatshervorming te eisen. Eerst zien en dan geloven! Een tsjeef blijft een tsjeef en ik vertrouw ze voor geen zier.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Standaard en HLN weten niet wat uitgevonden om het kartel te splitsen.
Het resultaat id duidelijk het omgekeerde. Dat doet deugd. Er wordt voortdurend met slijk gegooid naar B. Dewever maar ik hoop dat veel lezers van die kranten afhaken en hen zo een modderbad geven. |
![]() |
![]() |