Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 13:41   #1
sn00py
Banneling

Standaard Geluk gehad!

Citaat:
Zowat 1.700 studenten van de Haute école de l'Université du Travail in Charleroi hebben zich deze voormiddag verzameld voor het schoolgebouw en zijn nadien door de straten van Charleroi getrokken om Sadia, een Pakistaans meisje dat vorige maand werd doodgeschoten door haar broer, te herdenken.

Gearrangeerd huwelijk
Sadia Sheikh leefde in onmin met haar familie, die haar naar Pakistan wilde sturen voor een gearrangeerd huwelijk. De familie vond dat de jonge vrouw zich te westers gedroeg, zodat Sadia zich uiteindelijk genoodzaakt zag te breken met haar ouders. Uiteindelijk stemde de vrouw toe om haar familie opnieuw te ontmoeten. Het resultaat was dat ze samen met haar jongere zus op straat werd neergeschoten door hun broer, de 24-jarige Moussadar.

"Neen aan het onaanvaardbare"
De 20-jarige Sadia overleed aan haar verwondingen, haar 18-jarige zus raakte zwaargewond. Ter nagedachtenis van Sadia beslisten haar medestudenten van de Haute école de l'Université du Travail, waar het meisje een opleiding rechten volgde, en de organisatie "Ni Putes Ni Soumises" om een stille mars te organiseren. De studenten droegen spandoeken mee met daarop de naam van het vermoorde meisje en de slogan "Neen aan het onaanvaardbare". Voor het justitiepaleis werden ballonnen opgelaten. Er waren geen incidenten. Verschillende politiek verantwoordelijken stapten mee, onder hen de ministers Paul Magnette en Christian Dupont en schepen Ingrid Colicis uit Charleroi. (belga/tdb)
Bron: HLN.be

Tja, zij heeft nog geluk gehad dat ze doodgeschoten is en niet geslacht als een beest, zoals haar Italiaanse lotgenote.
Ik begin het verschil tussen gematigde en extremistische moslims te begrijpen, denk ik
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:17   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

allez, twee jaar voorwaardelijk voor die broer. Er zijn vast wel verzachtende omstandigheden te vinden. En schadevergoeding mag hij aan zichzelf uitbetalen wegens het verlies van de eer van zijn zussen!

We gaan erop vooruit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:36   #3
dont believe da hype
Vreemdeling

dont believe da hype's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik begin het verschil tussen gematigde en extremistische moslims te begrijpen, denk ik
Ge komt van hééééééél ver mijn jongen.
Oud 14 november 2007, 14:51   #4
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Romeo en Julia - het wereldberoemde drama van W.Shakespeare gaat over moslims ? Ik dacht het niet. Het is een universeel probleem dat een familie vooral de vrouwelijke nazaten in een bepaad huwelijk zou willen dringen
(het is mij ook overkomenen ik noch mijn vouw zijn moslim).

Het is wel waar dat de "druk" op jonge meisjes in de moslimcultuur of in andere
overmachistische culturen onaanvaardbaar en ondragelijk is. Zo bestond er in anaba (Algerije) aan de haven een viaduct die berucht was omdat hij vooral door wanhopige jonge meisjes gebruikt werd om eraf te springen/zelfmoord te plegen.

Ik dacht dat men momenteel in Duitsland aan een wet werkt om "gearrangeerde huwelijken" te verbieden en anderzijds begint er vandaag op BBC 2 een realityshow waarin men de techniek van het "gearrangeerde huwelijk" wil aanwenden om wanhopige singles aan een partner te helpen.

Misschien kan de "moslimraad" voor wat de moslimgemeenschap betreft behulpzaam zijn in het vinden van procedures om meisjes en familie bij het kiezen van een huwelijkspartner ttz. de problemen die erbij ontstaan behulpzaam te zijn. Het verwijt dat het meisje in kwestie "te westers" denkt is dan wel bij voorbaat uitsluitbaar.
Oud 14 november 2007, 15:50   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Kunnen we hier ook zo geen brug installeren.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:51   #6
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez, twee jaar voorwaardelijk voor die broer. Er zijn vast wel verzachtende omstandigheden te vinden. .
En als er geen zijn, zal Edina ze wel bedenken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:15   #7
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Kunnen we hier ook zo geen brug installeren.
Voor de broers ooms en vaders dan?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:47   #8
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Voor de broers ooms en vaders dan?

Tuurlijk,zo zijn we er voorgoed vanaf.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:51   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

tiens:

Citaat:
Sadia Sheikh leefde in onmin met haar familie, die haar naar Pakistan wilde sturen voor een gearrangeerd huwelijk. De familie vond dat de jonge vrouw zich te westers gedroeg, zodat Sadia zich uiteindelijk genoodzaakt zag te breken met haar ouders. Uiteindelijk stemde de vrouw toe om haar familie opnieuw te ontmoeten. Het resultaat was dat ze samen met haar jongere zus op straat werd neergeschoten door hun broer, de 24-jarige Moussadar.
Dat wordt dat Moussadar S., net zoals Redouan S.

Of toch niet?

Het wordt wat moeilijk voor de poco's als van het uitdagende slachtoffer geen witte rassiest kan gemaakt worden precies. Dan zitten ze een beetje in de knoei hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 17:52.
Oud 14 november 2007, 17:53   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Romeo en Julia - het wereldberoemde drama van W.Shakespeare gaat over moslims ? Ik dacht het niet. Het is een universeel probleem dat een familie vooral de vrouwelijke nazaten in een bepaad huwelijk zou willen dringen
(het is mij ook overkomenen ik noch mijn vouw zijn moslim).

Het is wel waar dat de "druk" op jonge meisjes in de moslimcultuur of in andere
overmachistische culturen onaanvaardbaar en ondragelijk is. Zo bestond er in anaba (Algerije) aan de haven een viaduct die berucht was omdat hij vooral door wanhopige jonge meisjes gebruikt werd om eraf te springen/zelfmoord te plegen.

Ik dacht dat men momenteel in Duitsland aan een wet werkt om "gearrangeerde huwelijken" te verbieden en anderzijds begint er vandaag op BBC 2 een realityshow waarin men de techniek van het "gearrangeerde huwelijk" wil aanwenden om wanhopige singles aan een partner te helpen.

Misschien kan de "moslimraad" voor wat de moslimgemeenschap betreft behulpzaam zijn in het vinden van procedures om meisjes en familie bij het kiezen van een huwelijkspartner ttz. de problemen die erbij ontstaan behulpzaam te zijn. Het verwijt dat het meisje in kwestie "te westers" denkt is dan wel bij voorbaat uitsluitbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
begint er vandaag op BBC 2 een realityshow waarin men de techniek van het "gearrangeerde huwelijk" wil aanwenden om wanhopige singles aan een partner te helpen.
En hoe heet die? Farmer searches wife?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:59   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hoe heet die? Farmer searches wife?
Nee, iets van : "do I really have to marry my cousin, daddy?"

Oud 14 november 2007, 18:01   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Deze zaak is natuurlijk schandalig, maar het verbaast me niet meer. Wat ik echter wel zéér verontrustend vind, is dit bericht op de VRT-site: "Volgens de allochtone klasgenoten werd het meisje vermoord omdat ze te westers leefde. Ze beweren dat de druk van de allochtone gemeenschap op hen steeds groter wordt." Wanneer stoppen we dit?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:08   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Deze zaak is natuurlijk schandalig, maar het verbaast me niet meer. Wat ik echter wel zéér verontrustend vind, is dit bericht op de VRT-site: "Volgens de allochtone klasgenoten werd het meisje vermoord omdat ze te westers leefde. Ze beweren dat de druk van de allochtone gemeenschap op hen steeds groter wordt." Wanneer stoppen we dit?
niet natuurlijk! De dhimmitude werd reeds vastgelegd in verschillende wetten.

Niet WIJ mogen druk uitoefenen op allahtonen om zich aan ons aan te passen (discriminatie, rassiesme, noemmaarop: strafbaar), ZIJ mogen dat wèl doen (enkel meerderheden kunnen zich schuldig maken aan diescriemienasie en rassiesme volgens Youssef Al Bianco).

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 18:08.
Oud 14 november 2007, 18:14   #14
Banneling

Standaard

Citaat:
tiens:

Dat wordt dat Moussadar S., net zoals Redouan S.

Of toch niet?

Het wordt wat moeilijk voor de poco's als van het uitdagende slachtoffer geen witte rassiest kan gemaakt worden precies. Dan zitten ze een beetje in de knoei hé?
Inderdaad, geen Edina in velden of wegen te bekennen.
Oud 14 november 2007, 18:18   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Inderdaad, geen Edina in velden of wegen te bekennen.
Ik zal haar een pee-emmetje sturen met de link, zodat ze met haar hoogstaand gerechterlijk inzicht even haar licht op deze onverkwikkelijke zaak kan laten schijnen!

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 18:19.
Oud 14 november 2007, 18:32   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez, twee jaar voorwaardelijk voor die broer. Er zijn vast wel verzachtende omstandigheden te vinden. En schadevergoeding mag hij aan zichzelf uitbetalen wegens het verlies van de eer van zijn zussen!

We gaan erop vooruit.
Ah Circe. Het blijft moord hé.

Kom mij niet zeggen dat er sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid, of dat hij zichzelf niet onder bedwang had.

Opsluiten die kerel. En de familie die hem steunt terugsturen naar afzender. Waar anders ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 november 2007 om 18:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:39   #17
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal haar een pee-emmetje sturen met de link, zodat ze met haar hoogstaand gerechterlijk inzicht even haar licht op deze onverkwikkelijke zaak kan laten schijnen!
Doe geen moeite. Dergelijke onverkwikkelijke zaken behoren volgens haar tot de broodnodige multiculturele verrijking zonder dewelke we niet meer kunnen leven. Alleen al omwille van de onbetaalbare bijdrage die zo'n verrijkend happeningtje betekent voor de verplichte diversiteit, kan als verschoningsgrondje gelden...
Oud 14 november 2007, 18:47   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ah Circe. Het blijft moord hé.

Kom mij niet zeggen dat er sprake is van ontoerekeningsvatbaarheid, of dat hij zichzelf niet onder bedwang had.

Opsluiten die kerel. En de familie die hem steunt terugsturen naar afzender. Waar anders ?
kweenie hoor Rudy!

ik ben aan het cursus volgen bij Edina hoor.

Dader = bruin

dus: niet vooruitlopen op de FEITEN hoor makker! Wie zegt dat hij niet gedreven werd door hogere machten? Er is toch vrijheid van godsdienst? Er is toch vrijheid van cultuur? Wie zegt nu dat die jongen zijn cultuurpatroon niet geschaad werd door de houding van zijn zusters? Waarom droegen die nu niet gewoon een kopvod en bleven ze binnen: dan hadden ze wèl nog geleefd hé, vergeet dat niet!
Als Demoor zijn mond had gehouden dan had die ook nog geleefd hé!
You see? gaat goed zo hé?

en sinds wanneer ben jij voor terugkeer naar eigen haard? Damagnie!!!

Probleem is wel dat de slachtoffers ook bruin zijn:

is het een rassiestische moord? KANNIE! de dader kan nooit rassiest zijn, is dus uitgesloten, geen extra straffen dus.

Voil�*! opgelost.

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 18:49.
Oud 14 november 2007, 20:21   #19
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Enfin, ik zal weer eens advocaat van de duivel spelen.

Hoe durft dat meisje? Zich Westers gedragen? oei oei, eigen schuld dikke bult. Ze had het moeten weten.
Oud 14 november 2007, 20:26   #20
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Romeo en julia speelt zich enkele eeuwen geleden af, dus die hele vergelijking gaat niet op!
Het is beschamend, schandelijk dat nog steeds mensen deze vorm van islam goedpraten door te verwijzen naar een verhaal enkele eeuwen geleden!Het is wreed, misdadig om de ogen te sluiten voor de positie van moslimvrouwen wereldwijd en wie dit goedpraat in mijn ogen medeplichtig aan het ontkennen van mensenrechten omdat iemand als moslim geboren wordt? Schaam u!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be