![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Stel voor dat je in de zomer 3 weken op vakantie gaat, en dat bij je terugkomst je huis door andere bewoners in gebruik blijkt te zijn genomen ...
Of dat je een woning koopt, en op het moment dat je er na enkele maanden wil intrekken merkt dat krakers het al hebben overgenomen. Misschien kan ik volgende zomer gedurende enkele maanden een appartementje op de zeedijk "kraken" - dat zou nog eens een goedkope vakantie zijn ? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Idd heb het ook gelezen
gewoonweg schandelijk ne mens zou al schrik hebben om met vakantie te gaan.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met zo'n crapuul moet je niets medelijden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Dit is een grap, hé? Zeg dat het een grap is...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() dat hij maar oplet dat hij niet opgepakt wordt voor mensenhandel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hoeft geen grap te zijn.
Mijn oom heeft ongeveer hetzelfde voorgehad. Weliswaar zonder het kraken, maar gewoon een niet betalende huurder. Gelukkig dat ie de electriciteit en het gas wel heeft kunnen laten afsluiten, na een jaar, met een dwangbevel van de vrederechter en een deurwaarder. Maar moeten betalen voor de nutsvoorzieningen , voor een ex-huurder die niet uit het gratis appartement wou, gedurende 14 maanden, is een dikke streep door de rekening. En dan nog eens al het gezeik met de instanties. Niet voor herhaling vatbaar.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ergens een partij zware stenen bemachtigen, een auto en de dichtste rivier opzoeken. Die krakers gewoon doen "verdwijnen" lijkt me het beste, want het zijn buitenlanders en die krijgen hier toch meer gedaan dan allochtonen.
Als eigenaar weet je waar alle leidingen zitten en waar de ventilatie is. Men kan ze gemakkelijk eruit roken, met weinig middelen. Wanneer ze in zwijm liggen, kan men ze gemakkelijk wurgen, dat laat geen bloed na en hop ... in zee dumpen. Klinkt cru? Wel, de politie weet al dat ze bij ons niet meer moeten zijn voor een inbraak. Hen bellen heeft geen zin, want ze zijn toch niet bevoegd om iets te ondernemen. Als je slim speelt, hoeft geen haan er om te kraaien en kan men gewoon mensen doen verdwijnen. Ik weet dat ik wreed klink, maar de enige manier waarop we in dit land nog gerechtigheid krijgen, is als we het recht in eigen handen nemen, geloof ik. Eigendomsrecht bestaat in dit land niet. Men kan iedereen onteigenen van wat men wil. Kijk maar naar de wapenwet. Men kan van mensen zomaar stelen. En hoogst waarschijnlijk steelt men de wapens van de mensen om ze nog machtelozer te maken tegen het rucht dat men een hand boven het hoofd hangt. Politie en overheden vrezen de bevolking en terecht, want met dit soort toestanden, zetten ze alleen aan tot chaos. Ooit wordt het hier een far west en dan is het ieder voor zich, alle wetten ten spijt, maar deze maatschappij is met twee maten en twee gewichten aan het creëren. Nog enkele jaren geduld. Dan zullen we wel zien. Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 november 2007 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Vanaf 3.000 € heb je tegenwoordig een Marokkaans 'baseballteam' om je pandje te ontruimen. Makkelijk zat.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Oproerpolitie met knuppels, honden en traangas om eens goed op dat gespuis "in te gaan praten".
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is dweilen met de kraan open, ik zou eerder wat politici en communisten en multikullers laten verdwijnen en die zware stenen voor de poorten van Europa gaan leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Beu.
De man woonde er niet zelf in, dus zo een drama is het niet. En ik ben sowieso tegen het bezit van meer vastgoed als uw eigen woning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Ja met krakers moet je opletten. Als je huizen verhuurd, zorg je best altijd dat ze ten allen tijde bewoond zijn! Doe je renovaties, ga dan alle dagen checken, zodat ze geen kans hebben zich te installeren!
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
da's de oplossing ( of toch een deel )
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Krakers zijn gelijk duiven, ik heb daar niets tegen, ze verneuken meestal wel je huis na een tijdje.
Wil ik ervan af, simpel, ik heb het recht evenveel geweld te gebruiken om ze eruit te gooien dan dat zij gebruikt hebben om mijn eigendom binnen te dringen, inclusief de kettingzaag. Ik hoef daar idd mijn eigen handen zelfs niet bij vuil te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ach, het is die groep die hoogst waarschijnlijk het eerst aangepakt zal worden. Het is daar dat de brave burger nog iets kan rapen, als men hem alles afgepakt heeft.
|
![]() |
![]() |