![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag: Hoe is het mogelijk dat dergelijke incidenten in de vergetelheid geraken ?
Moet ik nu nog geloven dat "De Gazet van Antwerpen" de enige regionale krant is die het opneemt voor minderheden ? Geef toe. Schandalig incident, nietwaar ? ------------------ COLUMN. VERBIJSTERENDE STILTE door Tom Naegels - (c) De Standaard 10/11/07 (de auteur is schrijver) ![]() Het is niet de gewoonte, maar voor een keer plaats ik een foto bij deze column (zie onder deze paragraaf). Hij komt uit Gazet van Antwerpen van dinsdag. U ziet de negentienjarige Abdel El Mouhmouh met zijn vriend Brahim, de uitbaters van Delicious, een broodjeszaak in de Antwerpse Lamorinièrestraat. Vorige zondag is hun zaak tot spaanders geslagen. ![]() 'Letterlijk', schrijft de krant. 'Niets bleef heel, niet de eieren in de keuken, geen enkele stoel of tafel, noch de lampen tegen het plafond. De lederen zitjes van de zes barkrukken zijn opengesneden. De leuningen en zitjes van de zestien andere stoelen zijn net als de vijf tafels en de twee staantafels diep bekrast. De vrieskast voor ijsjes werd uit het stopcontact getrokken en opengezet. De frisdrankenkast werd beklad en een snoeprek op de grond geworpen. In het toilet verbrijzelden de vandalen de spiegel, maar ook het meubel onder de wastafel en de handdoekenautomaat moesten eraan geloven. Net zoals in de keuken en achter de toonbank hangt de plafondverlichting op halfzeven. Niets hebben de vandalen ongemoeid gelaten. Dat blijkt nog eens in de gelagzaal, waar een wit babystoeltje zwart werd gespoten. De enige reden waarom de glazen toog heel bleef, is omdat de vandalen er 'makkak' op spoten. Op de muren staan nog 'weg', 'aap' en 'fock islam'. De titel van het stuk: 'Verbijsterend racisme.' Inderdaad. Al even verbijsterend is het dat dit bericht een eenzame dood stierf. Geen enkele nieuwszender, geen enkele andere krant vond het de moeite om hier aandacht aan te besteden. Jawel, ik lieg: Het Laatste Nieuws bracht het op zijn regionale pagina's, als Antwerps fait divers. In de nationale editie was het negen zinnen waard, zonder foto. Het Nieuwsblad had er vier zinnen voor over, De Standaard twee (!), allebei regionaal, allebei zonder foto. De Morgen, heraut der verdraagzaamheid: niets. Het Nieuws, Het Journaal, Koppen en Telefacts: nada. Eerst dacht ik: misschien wordt Gazet van Antwerpen op geen enkele redactie gelezen. Maar dat kan niet, want dan zou dit bericht nergens opgedoken zijn, zelfs niet minuscuul. Toen dacht ik: ze vinden het verwaarloosbaar, want het komt niet vaak voor. In de paar stukken benadrukt de politie dat ze zo'n extreme vorm van racistisch vandalisme gelukkig nog nooit meegemaakt heeft. 'Meestal beperkt het zich tot een hakenkruis op de buitenmuur.' Het zou een argument kunnen zijn. Maar maïsdieven, kom je die zo vaak tegen? Waarom zitten die dan al een week in mijn nieuws? Ik kan eigenlijk maar één reden bedenken. Niemand vond dit de moeite omdat het gaat om racisme tegen Marokkanen. Was dit een joodse winkel, de Kristallnacht zou erbij verbleekt hebben. Was dit een Panos, het zou Bin Laden zélf geweest zijn, die wraak nam op de onreine smos martino. Nu het om Marokkanen gaat, denken de voor 99 procent blanke redacties: mja, racisme... dat kennen we. Straks blijkt dat die Abdel iemands zus onteerd heeft. Straks blijkt de dader een schizofrene autist met de ziekte van Tourette. En dan mogen wij schrijven: het was geen écht racisme, toch niet voor de volle honderd procent. Een interessante les is het wel. We hebben het gehad met racisme. Zelfs als het zich dermate agressief en schokkend vertoont, interesseert het ons niet. We geloven er niet meer in. Dat is nu wel duidelijk. Tom Naegels is schrijver Laatst gewijzigd door Rudy : 10 november 2007 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Rudy, bent u ook niet één van die mensen die bij elk feit (door allochtonen gepleegd) dat hier gepost wordt "fait divers" antwoordt, de schouders ophaalt en geeuwt? Als u het zélf niet bent, dan toch uw geestesgenoten.
Het is inderdaad erg, zeker omdat racisme meespeelt, maar die meneer Naegels trekt de verkeerde conclusies, bewust wellicht, om mee te doen aan die hetze tegen "onverdraagzaamheid". Alle dergelijke columns dragen er toe bij dat meer en meer mensen gaan geloven dat we inderdaad met z'n allen racistisch bezig zijn. Dat op den duur het CGKR bijzondere volmachten zal krijgen. Goebbels wist het ook: als je lang genoeg dezelfde leugen herhaalt, zal men ze geloven. Dat is de linkse meute nu ook aan het doen, met De Morgen op kop: leugens verspreiden en ze blijven volhouden. Moest Vlaanderen idd zo racistisch zijn, zouden de concerten voor verdraagzaamheid zo geen succes gekend hebben. Voor de rest: mogen ze de daders vinden en streng straffen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen column gezien voor de sint-truidense priester die met strijkijzers is gemarteld om te vertellen waar hij zn geld verborgen hield.
Nochtans vond ik dat pakkender dan wat materiele schade.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Men staart zich in België blind op het echte probleem hé: VL vs WL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik poste het bericht hier
reactie: afrekening onder allochtonen... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2007 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Makkak = Mekkak Weg = Vreemdelingen Buiten Aap = Bruine aap Fock Islam = Fuck Islam Beetje serieus zijn, als ze op deze manier al niet integreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt het niet tijd dat er minder in bedekte termen wordt gepraat. Je alludeert naar interne afrekening waar we zelfs als Vlaming niets mee te maken hebben. Ben 'k nu zo'n klootzak van een Vlaming die zich zand in de ogen laat strooien? Ben ik nu een martelaar ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, erg dat zoiets zomaar passeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik poste het bericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk ook dat de heer nagels een beetje overdrijft in zijn columne, overroepen is dat !
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Altijd dat eeuwige racisme dat geen racisme is ( soms wel, mr dikwijls ook nt ) Voor hetzelfde geld waren het gewoon andere allochtonen die dachten door scheldwoorden te spuiten, van elke verdenking gespaard zouden blijven. Er is tss allochtonen veel meer racisme dan tss autochtonen en allochtonen. al kunnen de allochtonen er ook iets van als het op racisme tegen autochtonen aankomt.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lincoln, ik dacht dat je breeddenkender en op z'n minst volwassener was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad ,ik ga geen enkel misdaad of vandalisme minnimaliseren, maar om dat te laten exploderen in de media ,of zelfs daaraan een politieke stunt aan te koppelen om de andere kant van de wereld daarmee te pesten is volgens mij even verdacht en overroepen! Problemen los je nu éénmaal niet op door ze te laten exploderen in de media ! Of het nu van de allochtonen afkomstig is of autochtonen maakt niet uit !
![]() |