Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 februari 2008, 13:36   #1
eno2
Banneling

Standaard Persoonlijke aanvallen en ander off-topic..

Soms sta ik voor het dilemma te rageren of niet als iemand off-topic of persoonlijk wordt.
Reageren is verder Off-topic gaan en de thread ontspoort.
Niet reageren is de persoonlijke aanvaller of persoonlijke afwijker overal en altijd zijn gang laten gaan.
Daarom hier een thread om on-topic te reageren op off-topic persoonlijke aanvallen.
Waar iedereen gebruik kan van maken.
Voor de duidelijkheid liefst de aanval citeren bij je antwoord erop..

Het zal misschien nodig zijn hier een beetje minder streng te modereren.
Ik tracht te openen met een voorbeeld.
Maar misschien is een rappe mij al voor.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 13:44   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Adrian Healy:
Echt, volgens mij ben jij zo'n absolute zeurkous in't echt, hé. Niet normaal.
Wat een geluk dat ik geen internetverbinding heb, dan zeurde ik dg en nacht...

Het is opvallend, telkens ik een thread open met een enigzins moeilijk te weerleggen gedachtengang, dat er dan alleen ad personam gereageerd wordt...
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 13:47   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Chipie citeert ENO2:
Citaat Eno: En ik heb sinds tien jaar de beste tijd van mijn leven, alleen, arm, ouder wordend en werkloos, en dat laat ik me niemand meer afpakkenen...

Commentaar Chipie:

Zou men in dergelijke gevallen de wortel en de stok niet gehanteerd moeten worden in functie van betoonde goede wil of onwil ?
Beste Chipie:
Mijn schitterende aanpassing is een gevolg van pure wanhoop en vertwijfeling..

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2008 om 13:48.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:00   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

lol

Laatst gewijzigd door fox : 20 februari 2008 om 14:07.
fox is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:17   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
lol
Dank je.
Ik verwacht een meer substantiële bijdrage evenwel...
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:26   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Soms sta ik voor het dilemma te rageren of niet als iemand off-topic of persoonlijk wordt.
Reageren is verder Off-topic gaan en de thread ontspoort.
Niet reageren is de persoonlijke aanvaller of persoonlijke afwijker overal en altijd zijn gang laten gaan.
Daarom hier een thread om on-topic te reageren op off-topic persoonlijke aanvallen.
Waar iedereen gebruik kan van maken.
Voor de duidelijkheid liefst de aanval citeren bij je antwoord erop..

Het zal misschien nodig zijn hier een beetje minder streng te modereren.
Ik tracht te openen met een voorbeeld.
Maar misschien is een rappe mij al voor.
Ik vind dit een overbodige discussie.

Wie zich persoonlijk aangevallen voelt, of gewoonweg vindt dat iets onmogelijk door de beugel kan, kan dit melden. Wie nadien geen bevredigende respons krijgt trekt daar zijn conclusies uit.
Rudy is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:35   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dit een overbodige discussie.

Wie zich persoonlijk aangevallen voelt, of gewoonweg vindt dat iets onmogelijk door de beugel kan, kan dit melden. Wie nadien geen bevredigende respons krijgt trekt daar zijn conclusies uit.
Ik meld al vijf jaar hetzelfde, dat dan wel geknipt wordt zonder verdere gevolgen, hooguit eens een tijdelijke ban of zo.

Bovendien moet je wel beseffen dat er hier vrijuit kan gereageerd worden op elk of topic, niet alleen op persoonlijke aanvallen.

Het heeft immers geen zin elke thread te laten dichtslibben door (opzettelijk daartoe geposte) postings.

Elke forummer moest een eigen thread krijgen waarvan hij gebruik kan maken om off-topic te reageren...of er een speciaal aanmaken.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:52   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke forummer moest een eigen thread krijgen waarvan hij gebruik kan maken om off-topic te reageren...of er een speciaal aanmaken.
Een eigen draad ? Dat is buiten de bedoeling van wie systematisch off-topic reageert.

Eno, hoeveel topics heb je al niet gestart die met armoede te maken hebben ? Ik vermoed enkel dat het om een logisch te verklaren reaktie gaat van sommige forumleden bij wie het lichtjes de strot begint uit te hangen, ook al hebben die totaal niets tegen armen, integendeel.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 februari 2008 om 14:53.
Rudy is offline  
Oud 20 februari 2008, 14:59   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk mag er niet gereageerd wordt als bvb een forummer, die duidelijk verklaart niet te willen werken, het feit aanklaagt dat er geen werk te vinden is...

Die om de twee minuten herhaalt dat er gebrek is aan solidariteit in deze wereld... maar weigert voor één centiem solidair te zijn...

Die, als gelukkige vrijwillige werkloze, eist dat er voor dit en voor dat subsidies worden gegeven...

Die eist dat men met goed ingerichte sociale (en praktisch gratis) woningen klaar staat...

Ik vind dat men het recht - zelfs de plicht - heeft om hierop te reageren...

En i e d e r e e n die niet naar zijn zin reageert, krijgt een scheldlawine over zijn kop...

------------------------------------

Daar komt nog bij dat hij zich telkens persoonlijk aangesproken voelt, zelfs als dit niet het geval is...

Persoonlijk vind ik mijn reactie zeer beleefd en vriendelijk..
Men moet zijn aanvallen eens lezen... Ik vind ze meestal eerlijk gezegd wel schitterend... Zelfs feremans zou er soms iets kunnen van opsteken...
Chipie is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:05   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Natuurlijk mag er niet gereageerd wordt als bvb een forummer, die duidelijk verklaart niet te willen werken, het feit aanklaagt dat er geen werk te vinden is...

Die om de twee minuten herhaalt dat er gebrek is aan solidariteit in deze wereld... maar weigert voor één centiem solidair te zijn...

Die, als gelukkige vrijwillige werkloze, eist dat er voor dit en voor dat subsidies worden gegeven...

Die eist dat men met goed ingerichte sociale (en praktisch gratis) woningen klaar staat...

Jij stigmatiseert mij als jaren onterecht als vrijwillig werkloze.
Dat zou op zich moeten volstaan om je van forum af te voeren.

Ik vind dat men het recht - zelfs de plicht - heeft om hierop te reageren...

En i e d e r e e n die niet naar zijn zin reageert, krijgt een scheldlawine over zijn kop...

------------------------------------

Jij stigmatiseert mij als jaren (onterecht) als vrijwillig werkloze.
Dat zou op zich moeten volstaan om je definitief van forum af te voeren.

Daar komt nog bij dat hij zich telkens persoonlijk aangesproken voelt, zelfs als dit niet het geval is...

Persoonlijk vind ik mijn reactie zeer beleefd en vriendelijk..
Men moet zijn aanvallen eens lezen... Ik vind ze meestal eerlijk gezegd wel schitterend... Zelfs feremans zou er soms iets kunnen van opsteken...
Je kan je richten tegen de verzorgingstaat en tegen de grondwet, niet persoonlijk tegen een werkloze medeforummer, met gefingeerde stigmatiseringen en kinderachtige animatietjes van gepamperde babies..

Kan je misschien nog even dat fotootje van det kopkussentje posten naar mij toe, met de verhelderende tekstbalonnetje erop, inn koeien van letters - pardon voor het citaat- "KLOOTZAKJE"???

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2008 om 15:12.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:08   #11
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Een eigen draad ? Dat is buiten de bedoeling van wie systematisch off-topic reageert.
Ik heb het over diegenen tegen wie off-topîc gereageerd wordt, niet over diegenen die voortdurend.off-topic reacties posten.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:08   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meld al vijf jaar hetzelfde, dat dan wel geknipt wordt zonder verdere gevolgen, hooguit eens een tijdelijke ban of zo.

Bovendien moet je wel beseffen dat er hier vrijuit kan gereageerd worden op elk of topic, niet alleen op persoonlijke aanvallen.

Het heeft immers geen zin elke thread te laten dichtslibben door (opzettelijk daartoe geposte) postings.

Het is net jij. Jij bent de koning van de persoonlijke aanval. Telkens als er inhoudelijk gereageerd wordt, voel jij je persoonlijk aangesproken, waarschijnlijk omdat uw topics altijd over jouw persoonlijke situatie gaan.

Dan vind jij het telkens nodig om scheldtirades af te steken. Het is mij eerlijk gezegd een raadsel dat jij nog steeds niet geband bent.

En inderdaad het hangt mij ook lichtjes de strot uit dat je te pas en te onpas K&K discussies opstart in subfora die daar niet voor geschikt zijn. Ja, dat is inderdaad voor vele mensen irritant en ja, daar kan je reactie op verwachten.
fox is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:10   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan je richten tegen de verzorgingstaat en tegen de grondwet, niet persoonlijk tegen een werkloze medeforummer, met gefingeerde stigmatiseringen.

Je stigmatiseert jezelf en je probeert dat systematisch in de schoenen van anderen te schuiven door je daarna in een slachtofferrol te plaatsen. De moderators zijn ook niet dom hoor, die zien dat ook wel.
fox is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:13   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is net jij. Jij bent de koning van de persoonlijke aanval. Telkens als er inhoudelijk gereageerd wordt, voel jij je persoonlijk aangesproken, waarschijnlijk omdat uw topics altijd over jouw persoonlijke situatie gaan.

Dan vind jij het telkens nodig om scheldtirades af te steken. Het is mij eerlijk gezegd een raadsel dat jij nog steeds niet geband bent.

En inderdaad het hangt mij ook lichtjes de strot uit dat je te pas en te onpas K&K discussies opstart in subfora die daar niet voor geschikt zijn. Ja, dat is inderdaad voor vele mensen irritant en ja, daar kan je reactie op verwachten.
Het is logisch dat als er gescholden wordt, er ook teruggescholden wordt.
(Als het oorspronkelijke gescheld niet weggehaald wordt).

De moderatie is soms zelfs zo "wijs" om alle betrokken te bestraffen, ongeacht wie "begon", zoals met jou en mij gebeurde.

Overigens is de thread hier niet bedoeld om nog verdere verwondingen aan de oorspronkelijk aangebrachte builen en de blutsen toe te voegen.
Maar is wel bedoeld om specifieke aanvallen te citeren en te beantwoorden.
Wat jij hiet doet, is dus volkomen off-topic.
Maar jij zal dat wel lol vinden, zeker?
Of moet ik nog een thread openen, waar off-topic op off-topic uit deze thread gereageerd kan worden????

Als bepaalde dingen je nog maar lichtjes de strot uithangen, mag ik dan doorgaan, tot jouw aandoening wat zwaarder wordt???

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2008 om 15:20.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:23   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je stigmatiseert jezelf en je probeert dat systematisch in de schoenen van anderen te schuiven door je daarna in een slachtofferrol te plaatsen. De moderators zijn ook niet dom hoor, die zien dat ook wel.
Kadee vindt dat ik het zelf uitgelokt heb, door mij als werkloze te profileren.
Dat ik werkloos ben, doet echter de forumreglementering niet teniet, waarin persoonlijke aanvallen bestraft worden., zeker als ze stelselmatig zijn.

Maar zoals hoger gezegd, reageer ik niet meer off-topic op off-topic in deze thread.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:26   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Eno, hoeveel topics heb je al niet gestart die met armoede te maken hebben ? Ik vermoed enkel dat het om een logisch te verklaren reaktie gaat van sommige forumleden bij wie het lichtjes de strot begint uit te hangen, ook al hebben die totaal niets tegen armen, integendeel.
Van mijn vijfhonderd en meer threads ullen er wel enkele naar jouw smaak kunnen gevonden worden, naast die paar tiental over armoede.

Is armoede en uiitsluiting soms een verboden of te verbieden onderwerp?

Moet er een populariteits - en irritatie-criterium komen, waarop bijdragen en deelnemers kunnen verwijderd worden?

Maar evengoed, als je hier een persoonlijke aanval wil citeren en commentariëren, dan kan je dit is deze thread kwijt, anders zit je off-topic en hoef ik niet meer te antwoorden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2008 om 15:27.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:26   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Je kan misschien eens op zoek gaan naar werk voor de verandering.
Savatage is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:32   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan misschien eens op zoek gaan naar werk voor de verandering.
Er is geen waardig werk voor oudere langdurig werklozen.
Bovendien ben ik (officieel) niet werkzoekend.

Toch hartelijk gefeliciteerd met de moeder van alle clichés.
En ook gefeliciteerd met de nieuwe persoonlijke aanval.
En nog eens gefeliciteerd met het off-topic.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:34   #19
eno2
Banneling

Standaard

Nog eens de bedoeling van deze thread herhalen, voor de velen die het blijkbaar niet begrepen:

Citaat:
De premisse is, dat je persoonlijk aangevallen werd.

En dat je hier dan reageert ipv in de oorspronkelijk thread, om niet off-topic te moeten gaan.

Capito???

Tegenover al wie het nu nog niet begreep, behoud ik mij het recht voor, niet te antwoorden, of in een andere thread te antwoorden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2008 om 15:46.
eno2 is offline  
Oud 20 februari 2008, 15:52   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb twintig jaar bijdragen betaald

Bovendien heb ik al mijn spaargeld afgedragen aan de belastingen, terwjl ik aan een minimumwedde werkend niet in leven kon blijven.

Als dat geen solidariteit is...
eno2 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be