Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 22:11   #1

Karma's schermafbeelding

Standaard Gestorven aan overdosis.

Vandaag kregen we het bericht van overlijden van een oud leerling bij ons. Momenteel 21 jaar en gestorven door overdosis. De promotors van druggebruik mogen weer fier zijn. Alweer een moord op hun geweten.
Voor alle sereniteit laat ik de naam achterwege.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:17   #2
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ja het is heel erg, mijn broer was er ook ver eens van tussen door overdosis... MAAR... Hij kiest er zelf voor om toch verder te doen... wetende dat hij bijna dood was. Ik zou niet alle schuld leggen bij de promotors van druggebruik, meeste mensen willen het zelf, en ze worden ruimschoots gewaarschuwd.
Oud 12 november 2007, 22:24   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Vandaag kregen we het bericht van overlijden van een oud leerling bij ons. Momenteel 21 jaar en gestorven door overdosis. De promotors van druggebruik mogen weer fier zijn. Alweer een moord op hun geweten.
Innige deelneming.

Maar schrijven dat anderen daar schuld aan hebben, is verantwoordelijk afschuiven van de gebruiker zelf. Moord is een beschuldiging van de zwaarste graad.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:34   #4

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Innige deelneming.

Maar schrijven dat anderen daar schuld aan hebben, is verantwoordelijk afschuiven van de gebruiker zelf. Moord is een beschuldiging van de zwaarste graad.
Neen dus ... en inderdaad hebben die mensen die druggebruik steeds verder "promoten" schuld immers ... die jongere was een beetje ... laat ons zeggen "achter". Hij liet zich meetrekken door de promotors van het druggebruik en is daar aan te onder gegaan. De schuld in zijn eigen schoenen schuiven is iets te gemakkelijk.
Oud 12 november 2007, 22:43   #5
Heftruck

Standaard

Citaat:
Neen dus ... en inderdaad hebben die mensen die druggebruik steeds verder "promoten" schuld immers ... die jongere was een beetje ... laat ons zeggen "achter". Hij liet zich meetrekken door de promotors van het druggebruik en is daar aan te onder gegaan. De schuld in zijn eigen schoenen schuiven is iets te gemakkelijk.
Goh zeg, wat hebben die illustere "promotors van het druggebruik" dan gedaan? Hem vastgebonden op een stoel en een resem drugs in zijn lichaam gespoten?

Groepsdruk is geen excuus om verantwoordelijkheid te ontlopen. Nooit.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:48   #6
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Foei, "karma"...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:55   #7

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Goh zeg, wat hebben die illustere "promotors van het druggebruik" dan gedaan? Hem vastgebonden op een stoel en een resem drugs in zijn lichaam gespoten?

Groepsdruk is geen excuus om verantwoordelijkheid te ontlopen. Nooit.
Ja, 'k volg wel wat je zegt maar ben toch niet volledig akkoord hoor. De "algemene mening" weegt soms veel zwaarder door dan we vermoeden. De jongen in kwestie was nogal "beïnvloedbaar". Niet iedereen heeft diezelfde weerstand om "neen" te kunnen zeggen.
Oud 12 november 2007, 22:57   #8

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Foei, "karma"...
???? Wat bedoel je daar nu mee???
Oud 12 november 2007, 23:13   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze morgen nog de recherche aan de telefoon gehad, voor een "oud" werknemer. Drugs natuurlijk. Wat anders?
T' is niet de eerste die ik zie ten onder gaan trouwens. Allemaal begonnen met onschuldige trekjes en onschuldige pilletjes tijdens onschuldige uitstapjes en onschuldige vriendjes en onschuldige kopertjes en verkopertjes.
Het hangt aan elkander van onschuld altijd.
Het moet zekers één van de neven werkingen zijn die je er van krijgt.
Oud 12 november 2007, 23:24   #10

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Deze morgen nog de recherche aan de telefoon gehad, voor een "oud" werknemer. Drugs natuurlijk. Wat anders?
T' is niet de eerste die ik zie ten onder gaan trouwens. Allemaal begonnen met onschuldige trekjes en onschuldige pilletjes tijdens onschuldige uitstapjes en onschuldige vriendjes en onschuldige kopertjes en verkopertjes.
Het hangt aan elkander van onschuld altijd.
Het moet zekers één van de neven werkingen zijn die je er van krijgt.
Maar de verkopers wassen hun handen in onschuld ... de gebruikers moeten maar hun eigen verantwoordelijkheid opnemen.
Neen dus aan al die toestanden. Gebruikers worden maar al te veel een "rad" voor hun ogen gedraaid met het excuus dat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn. Het is net zoals het rad dat de grote tabaksverantwoordelijken ons voor ogen draaiden totdat er ... longkankers werden gesignaliseerd. En dan nog werd de verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven van het individu die maar .... "neen" hadden moeten zeggen.
Oud 12 november 2007, 23:43   #11
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Mijn innige deelneming, Karma.

Maar, met alle respect, als je die denkpiste volgt, dan zal je frituuruitbaters moeten verantwoordelijk stellen voor mensen die sterven omdat ze een te hoog cholesterolgehalte hebben, café-uitbaters voor mensen met levercirrose, garagisten voor mensen die ze een moto verkopen en daar mee te pletter rijden tegen een boom, etc.

Ik bedoel maar, waar zal je de grens trekken? Als die er al is.

Laatst gewijzigd door netslet : 13 november 2007 om 00:10.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 05:23   #12
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Spijtig voorval. Hij ging dus niet verstandig om met drugs en was duidelijk een probleemgeval. Spijtige zaak maar dit wilt niet zeggen dat alle drugs een overdosis opleveren. Weed, paddo's en enkele andere drugs veroorzaken alleszins geen overdosis. Bijgevolg wilt dit ook niet zeggen dat alle drugs daarom schuldig zijn, laat staan de verantwoorde hard drug gebruikers (bv zakenmensen en Cocaïne gebruik)

In Nederland kan je jouw xtc pillen laten testen, zo weet je wat erin zit. anders krijg je nog meer ongelukken, gebruikers die willen gebruiken zullen het zowiezo doen, wat als je bv vergiftigd spul krijgt of een pil waar het dubbele inzit waardoor je bijvoorbeeld knock-out van gaan...
De vraag is hoeveel mensen kan je 'redden' die sowieso van plan zijn te gebruiken. Met de 'eigen schuld, dikke bult' mentaliteit alvast niet.

Zulke zaken zal je altijd meer hebben als er geen onderscheid gemaakt word tussen soft drugs en hard drugs. Men gooit het nu op één hoop, alles even illegaal met als gevolg dat jongeren geen onderscheid meer maken.
Men moet dringend deze 2 markten strikt gescheiden houden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 07:28   #13
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een auto-ongeluk op de A7 ter hoogte van Middenbeemster is maandag een 22-jarige man omgekomen. De promotors van auto's mogen weer fier zijn. Alweer een moord op hun geweten.
Oud 13 november 2007, 07:30   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Bij een auto-ongeluk op de A7 ter hoogte van Middenbeemster is maandag een 22-jarige man omgekomen. De promotors van auto's mogen weer fier zijn. Alweer een moord op hun geweten.
Wat voor een stom vergelijk is dat nu weer
Oud 13 november 2007, 07:40   #15
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat voor een stom vergelijk is dat nu weer
Dat is een logisch vergelijk. Het degouteert u misschien, maar toch is het logisch.
Wat dan met die alcohol promoten (om een voor u voordehandliggendere vergelijking aan te halen )? Die verdienen (bij wijze van spreken) toch de doodstraf?
Dat massa-paranoyagedoe, daar geloof ik niet in. Gij en Karma dus wel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 08:33   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is een logisch vergelijk. Het degouteert u misschien, maar toch is het logisch.
Wat dan met die alcohol promoten (om een voor u voordehandliggendere vergelijking aan te halen )? Die verdienen (bij wijze van spreken) toch de doodstraf?
Dat massa-paranoyagedoe, daar geloof ik niet in. Gij en Karma dus wel.
Ik heb niets tegen suftdrugs eigenlijk,harddrugs zoals alcohol daarintegen,en ik drink zelf wel hoor(ook ik maak fouten)....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 november 2007 om 08:34.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 08:39   #17
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb niets tegen suftdrugs eigenlijk,harddrugs zoals alcohol daarintegen,en ik drink zelf wel hoor(ook ik maak fouten)....
Alle drugs zijn suft want je wordt er suf van (sorry, da's een flauwe)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 08:39   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Drugs, de natuurlijke onschuld gemaakt van 100% biologische producten. (nou ja)
Dagelijks rantsoentje nemen makkers. Hoe geraak je anders de dag door?
Oud 13 november 2007, 08:42   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Alle drugs zijn suft want je wordt er suf van (sorry, da's een flauwe)
Idd heel juist van U
Oud 13 november 2007, 09:04   #20
kadet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hallo Karma, moeten we vaststellen dat u een ( oud ) leraar of een ( oud ) opvoeder bent!
Is het niet zo dat u dan op de eerste plaats stond of staat om te zien of een leerling drugs gebruikt(e) en kon of kan je dan niet ingrijpen.

«Drugs komen hier niet binnen»
82 % van de ouders vindt dat de school een actief drugsbeleid moet voeren. Dat blijkt uit een exclusieve enquête van KLASSE voor Ouders bij 500 Vlaamse ouders. «De school moet dat in het oog houden. Die vertelt mijn kinderen wel wat ze moeten weten over drugs», zeggen ze. Intussen sluiten vele ouders ramen en deuren. Ze zijn bang.
Uit een onderzoek van KLASSE bij leerkrachten blijkt dat in de lagere school 17 % van de leerkrachten al drugs opmerkten. In het secundair onderwijs wordt meer dan 80 % van de leerkrachten ermee geconfronteerd. In de eerste drie jaren van het secundair onderwijs ziet 60 % van de leerkrachten (veel) meer drugs dan pakweg vijf jaar geleden. Toch houden ze de schoolpoorten al jaren angstvallig gesloten voor drugs.
Meer en meer scholen werken een actief drugsbeleid uit. Dat begint bij een open communicatie met hun leerlingen. Ze leren jonge kinderen kritisch omgaan met genotsmiddelen als snoep, computerspelletjes, tv-kijken. Jongeren worden weerbaar gemaakt tegenover illegale drugs. Maar ook legale: alcohol, medicatie, tabak
Een kind brengt meer tijd thuis door dan op school. Ouders zijn dan ook de beste preventiewerkers. Hoe ze dat kunnen doen? Kinderen zelfvertrouwen geven, ze helpen keuzes maken, leren omgaan met gevoelens. Zelf het goede voorbeeld geven. En ondanks alles de communicatie open houden: kinderen laten voelen dat ze altijd ergens kunnen aankloppen.
Ouders en school kunnen elkaar daarbij helpen.
kadet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be