![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Patrick Janssen, burgemeester van Antwerpen, biedt vandaag op het congres tegenover de Joodse gemeenschap zijn verontschuldigingen aan omwille van de hulp van de Antwerpse politie tijdens de razzia's op Joden te Antwerpen. Slechts onlangs kwam die schuld vast te staan na het uitgebreide onderzoek geleid door Van Doorslaer en zijn team van Cegesoma.
Sommigen mogen zich dan wel blauw ergeren dat 'wij' de verschrikkelijke gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld tijdens de Tweede Wereldoorlog niet kunnen vergeten. Correctie: niet willen vergeten. Want zo lang de onderste steen omtrent de complete waarheid van de betrokkenen, daders en hun handlangers niet naar boven is gekomen, precies zo lang zal daar op gehamerd blijven. Dat we ook daarna, nadat ooit alles aan het licht zal zijn gekomen, moeten blijven waarschuwen vanuit het verleden ligt voor de hand. Kijk maar weer naar gisteren 27.10 waar in Wolfsdonk nabij Arendonk, enkele honderden neo-nazi's van Blood & Honour hun zoveelste parade hielden. Ze zijn er nog.... Zie ook: Gewillig België. Overheid en Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog (Van Doorslaer e.a.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen vertrekken de joden massaal omdat verontschuldigende pètrick er geen behoefte aan heeft de nieuwe jodenvervolgers streng aan te pakken. Hoe kan het anders: het is zijn kiespubliek.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarin zit helaas veel waarheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Ik veronderstel dat je dat ook cijfermatig kan aantonen? Bij mijn weten groeit de Joodse gemeenschap nog steeds in A. en voelen ze zich helemaal niet 'onveiliger' dan vroeger. Anti-semieten zijn van alle tijden en alle origines.
Citaat:
Citaat:
Nochtans, dat zou moèten als de haatpartij van Vlaanderen (=VB) zich tenminste konsekwent aan haar doctrine zou houden: pas je aan dan mag je blijven. Of bedoelt het hypocriete VB wellicht wat anders: "als je je aanpast, mag je mijn schoenen blijven poetsen"? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Jongens jongens, WO II is al meer dan veertig jaar gedaan. Waarom nu nog steeds oude koeien uit de gracht halen? Hoeveel eeuwen moeten politici nog hun excuses aanbieden voor de jodenvervolging?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Teletekst van heden:
JANSSENS BIEDT EXCUSES AAN *************************************** In Antwerpen zal burgemeester Patrick Janssens (SP.A) verontschuldigingen aanbieden aan de joodse gemeenschap voor de houding van het stadsbestuur tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 1942 zou de Antwerpse politie actief hebben deelgenomen aan razzia's tegen de joden. "In het begin hielpen ze de Duitsers alleen maar", zegt historicus Lieven Saerens. "Maar later hebben ze ook zelf joden gearresteerd op vraag van de nazi's." Zondag is er in Antwerpen een congres over de nazi-moorden op joden tijdens WOII. Op het congres zal ook de rol van het toenmalige stadsbestuur van Antwerpen ter sprake komen. 14 april 1941: Antwerpse Kristalnacht: 200 relzoekers van de Vlaamse SS, de Zwarte Brigade, VNV en Volksverwering/Anti-Joodse Liga de straat op en vernielen 200 vitrines van joodse winkels in de wijken rond het Centraal Station. Synagogen worden geplunderd en de inboedel op straat gegooid. Na de rellen ongeveer 200 schadeclaims ingediend. Het was echter VNV-schepen Jan Timmermans (die later Delwaide zal opvolgen op het einde als oorlogsburgemeester) die protesteerde dat ook joodse eigenaars in aanmerking zouden komen voor schadevergoeding en beklaagde zich daarover bij de Feldkommandantur. Die beval op 17 maart 1942 het stadsbestuur dat er absoluut geen schadevergoeding aan de joodse eigenaars mocht worden uitgekeerd. Op 23 mei 1942 schreef de Feldkommandantur dat haar beslissing was bekrachtigd door Militãrbefehlhaber von Falkenhausen. Zo werden de Antwerpse joden twee keer de dupe: hun woningen werden vernield en ze moesten zelf opdraaien voor de kosten. Op 4 augustus 1942 verlaat het eerste konvooi Mechelen richting Auschwitz. 14% onder hen zijn kinderen. De Antwerpse krant van het VNV, Volk en Staat van Staf de Clercq, waarvan het kantoor gevestigd was in de Somerstraat, middenin de joodse wijk, meldde cynisch op 13 augustus: "De zuiveringsmaatregelen tegen de joden volgen mekaar sterker op en worden met de dag strenger toegepast. Het schijnt zo dat we stilaan rondom onze redactiekantoren weer ruimer zullen kunnen ademhalen en nu er week na week huizen en appartementen in de buurt leegkomen kunnen we tenminste eens rustig van huis naar kantoor en van kantoor naar huis wandelen." Filip Dewinter noemt zich -en 'zijn' Vlaams Belang, graag als de historische erfgenaam van het VNV en Den Leider Staf de Clercq. ‘Staf De Clercq is een van de historische leiders van de partij. Dat is deel van de geschiedenis van de Vlaams-nationalistische beweging en het is onmogelijk dat te ontkennen. Wij zijn de afstammelingen van die beweging.” Zo roemde Philip Dewinter Staf De Clercq toen de Israëlische krant Haaretz naar die naam vroeg. Het is een merkwaardige bekentenis. Niet alleen omdat het VB officieel in 2004 werd gesticht, zogezegd omdat die partij niets te maken heeft met de wegens racisme veroordeelde voorganger Vlaams Blok, maar ook omdat Staf De Clercq al in 1942 stierf. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag eens aan uw leider waarom hij 'oude koeien' uit de sloot blijft halen met zijn jaarlijks weerkerende herdenkingen van Staf de Clercq, Joris Van Severen, Cyriel Verschaeve, Dr. Borms, Irma Laplasse, met zijn onvoorwaardelijke amnestie-eis voor collaborateurs enz.... en ik zal u antwoorden... ![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
U misbruikt de vele slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog voor uw huidige politieke mening.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vreemd dat een mens zich moet verontschuldigen voor dingen die gebeurd zijn toen hij nog niet eens was geboren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals toen, is ook de huidige burgemeester P.J. baas van de Antwerpse politie en een verontschuldiging voor de illustere feiten van 'zijn' politiekorps tijdens WOII lijkt me wel gepast, alhoewel het rijkelijk te laat komt, maar P.J. treft daar geen schuld aan. Ik begrijp alleen niet dat Leo Delwaide Sr. aan vervolging voor zijn verantwoordelijkheid is kunnen blijven ontsnappen. Die feiten waren nochtans al lang bekend maar werden inderdaad pas recentelijk bewezen. En iemand is onschuldig net zo lang zijn schuld niet bewezen is, ja toch? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Je vergist je. Het gaat niet zozeer om de holocaust op zich, maar het systeem en de ideologie die de holocaust heeft mogelijk gemaakt. De holocaust als logisch gevolg op het Eigen Volk Eerst principe dat je overal waar nationalisten zich verenigen, altijd tot haat, discriminatie en racisme leidt. De holocaust was het gevolg, de anus mundi van het nationalisme, niet de oorzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pas onlangs werden de financiële bezittingen op Zwitserse banken, waarbij het om miljarden dollars gaat, vrijgegeven aan nabestaanden van de holocaustslachtoffers. Oude rekeningen zullen misschien ooit vereffend worden, maar dat er zo lang op gewacht en gevochten moest worden om te krijgen waar je recht op hebt (of hadt), zal nog jarenlang blijven doorwegen. Intussen maken nieuwe antisemieten en racisten op basis van de 'oude' ideologie zich andermaal op om de volgende genocide te plegen. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() AK verwijt graag dat het VB zich graag manifesteert in een slachtofferrol, maar dit gaat natuurlijk duizend keer meer op voor de Joden, nietwaar.