![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Worden de burgemeesters in ijltempo benoemd om Maingain te dienen? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 24,49% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
37 | 75,51% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, op verzoek dus
Zullen de wetveronachtzamende burgemeesters benoemd worden of niet? Sommigen denken dat dit kan meespelen hoewel het een zaak is van de VLAAMSE regering...
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb alvast NEEN gestemd. Ik geloof niet dat de Vlaamse regering of halfrond, zich laat zeggen door de federale.
De enige manier om dit gedaan te krijgen zullen bewijzen moeten zijn van VERREGAANDE toegeviongen van de Franstaligen, want anders is het voor Vlaanderen demoeite niet om de debatten te deblokkeren.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Als ze al toegeven op een gebied waar Maingain niets in de pap heeft te brokkelen, dan zijn we meer dan plat op de buik gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Die worden NOOIT benoemd, al is het maar om een voorbeeld te stellen.
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 3 november 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt misschien te betreuren maar volgens mij worden die burgemeesters wel degelijk benoemd. Vergeleken met de andere mogelijke toegevingen is dit peanuts, enkel principes. Die burgemeesters zijn nu toch ook in functie. Of niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() wat al een (zoveelste) verkrachting is van de rechtstaat (taalwetgeving)
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien er géén doden zijn gevallen door dat misdrijf, en maandag de bevindingen van de gouverneur bij BiZa van Vlaanderen aankomen, kan die oordelen wat er kan/moet gebeuren. Keulen heeft al gezegd dat hij zich zal houden aan de uitspraak van het Vlaamse halfrond. Aangezien het VB daar niet bepaald een kleine fractie is, moeten er niet veel zijn die die benoemingen niet willen om ze definitief van de baan te hebben, en er aan de gemeeteraad zal gevraagd worden om een andere kandidaat naar voor te schuiven. Bij problemen daar, kan Keulen zelf iemand aanstellen of een commissaris sturen
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mangain heeft zich niet te moeien in materies op Vlaams niveau, dus het probleem stelt zich niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
NIET dat ik die gangster gelijk geef he, ik wil alleen maar iets even duidelijker maken.
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() volgens mij gaat Leterme een BHV boomerang bouwen met die burgemeesters. In het regeerakkoord zal zoiets te lezen staan als: "we gaan die burgemeesters onverwijld benoemen" met als gevolg dat ze nooit niet benoemd geraken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn enige angst is dat ze zich laten "rollen" zoals in het verlmden te vaak het geval was.
Mag ik iedereen hier eraan herinneren hoe moeilijke regeringsakkoorden tot stand kwamen en wat ermee gebeurde? We komen overeen A, B, C, D, E A, en B in voordeel van de franstaligen wordt snel uitgevoerd en gestemd C, D en E, in het voordeel van de Vlamingen komt er niet aan te pas, want de regering valt tijden de debatten Vandaar dat men met kaderwetten is beginnen werken. Alles of niets. In zo'n wet kan echt vanalles en nog wat zitten, maar heeft als voordeel dat je niet kan gerold worden. Hopelijk kent Yves, die op federaal vlak geen ervaring heeft, onze geschiedenis, en speelt hij de goede huisvader/boekhouder!
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben vandaag optimistisch.
Ze worden niet alleen niet benoemd, de Vlaamse regering zal ze ook met pek en veren de grens over zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kijk ook maar eens naar de uitslag van de enquête das het resultaat van zijn provocaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons hopen van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als BHV er door raakt dan mogen ze die burgemeesters van mij gerust benoemen hoor.....
Als ze de geldende wetten en reglementen blijven overtreden dan zijn al hun akties nul en nietig.... De BHV-goedkeuring is het begin van het keren van de olietanker. niettemin,ik denk dat ze het een beetje te bont gemaakt hebben ,en dat ze niet benoembaar meer zijn ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2007 om 19:13. |
![]() |
![]() |