![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doktrinaire linksen verdedigen bij hoog en bij laag de jobs die de staat aanbiedt.
Doktrinaire rechtsen beweren bij hoog en bij laag dat de staat nooit in staat kan zijn om ekonomisch te werken. Voor sommige jobs zal het niet anders gaan dan met ambtenaren natuurlijk. Maar is het dan mogelijk om toch een benadering te krijgen van fatsoenlijk ekonomisch te werken? ![]() zondag 18 november 2007 | Bron: belga Spookambtenaar maandenlang doorbetaald BRUSSEL - Alain Carion, inspecteur-generaal bij het Waalse instituut Ifapme dat opleidingen aan zelfstandigen geeft, is al maandenlang niet meer op het werk verschenen, maar al die tijd gewoon doorbetaald. Dat schrijft La Dernière Heure zondag. Carion is ook burgemeester (MR) van Beloeil in Henegouwen. Hij maakte zondag bekend dat voor hem zijn werk als burgemeester primeerde en beloofde het geld terug te betalen. Het Ifapme besliste op 8 november dat Carion zijn statuut van ambtenaar verliest en dus ook zijn baan. De reden voor zijn ontslag was zijn maandenlange afwezigheid. Tussen midden december 2006 en maart dit jaar bleef Carion afwezig, gedekt door ziektebriefjes. Nadien koos de man voor 'vrijwillige non-activiteit'. Hij is dus al zeven maanden niet meer op het werk verschenen, maar werd al die tijd wel doorbetaald, schrijft La Derniere Heure. Volgens de krant heeft het instituut aan de FOD Volksgezondheid gevraagd om de ambtenaar te onderzoeken, maar die zou niet gereageerd hebben op de twee oproepen. Daarop besliste de raad van bestuur van Ifapme om de man te ontslaan. Alain Carion verklaarde zondag dat hij zich voor alles aan zijn gemeente wijdt. 'Na een zeer zware kiescampagne was ik totaal uitgeput. Ik heb effectief enkele weken ziekteverlof genomen. Nadien had ik wegens mijn burgemeestersmandaat recht op twee dagen politiek verlof per week. Maar dat volstaat niet, men kan de job van burgemeester niet halftijds voeren. Ik werk zeven dagen op zeven voor de gemeente.' Carion, 61, zegt dat hij zijn werkgever vroeg om op pensioen te mogen gaan, maar geen antwoord kreeg. Hij gaf wel toe dat hij nadien zelf geen contact heeft opgenomen met zijn werkgever en niet heeft gereageerd op de oproepen van de arbeidsgeneesheer. Hij beloofde zijn ambtenaarsloon te zullen terugstorten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Euh... nee zeker?
Ge hebt toch al gehoord van de staking van vrijdag j.l. bij de TEC (tegenhanger van de De Lijn) in Charleroi? 7/10 van de bussen reden niet uit omdat een vrouw niet geslaagd was in de selectieproeven voor chauffeur 'omdat haar benen te kort waren'. Heel het net platleggen voor zoiets. Ge zult maar in de bijtende kou staan wachten op de bus die u naar uw werk moet brengen... Ondertussen nemen de chauffeurs een snipperdag. 'Toevallig' op de brug met 15/11 natuurlijk.
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |