![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() en pronostiekje voor de vooruitkijkende historici (ook amateurs):
hoelang houdt het vlaams kartel stand? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Veel hangt af van de uitslag van 13 juni (en vooral wat erna gebeurt: regeringsdeelname of niet?)
Ik heb de indruk dat de "Tsjeven" ineens niet meer bestaan. Misschien ware het toch beter geweest als ze als "Vlaams Kartel" op de kiesbrief stonden. Indien er geen grote schokken gebeuren denk ik dat het redelijk stabiel zal zijn. Op korte termijn evolueren we in Vlaanderen naar 4 machtsblokken. En als het Vlaams kartel lang genoeg groot genoeg zijn, denk ik niet dat een N-VA-fractie de neiging zal hebben weer zelfstandig te gaan.
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Kartel is sowieso een tijdelijk iets. Met de gemeenteraadsverkiezingen heeft het dan ook niets te maken (er zijn gemeentes waar cd&v meerderheid vormt en n-va in de oppositie zit, gemeentes waar ze samen in het bestuur zitten, ... enz...)
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Het Vlaams Kartel komt dan ook alleen maar op voor de Vlaamse + Europese verkiezingen.
#5 |
Vreemdeling
|
![]() by the way... van hoorebeke of hoe heet hij is opgestapt. Hij zou zich niet kunnen verzoenen met het kartel en de politiek opgeven (was lijsttrekker vorig jaar voor de Oost-Vlaanderen)
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nu we toch bezig zijn: FVDB wordt premier.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat het Vlaams Kartel zeker blijft bestaan bij de gemeenteraadsverkiezingen. Jullie weten toch wat dat kan beteken voor de N-VA? De N-VA kan op heel wat plekken meegenieten en de CD&V kan op bepaalde plekken een meerderheid breken ( meestal een paarse of paars-groene ). De CD&V haalde in de 30 procent bij de gemeenteraadsverkiezingen, met de n-va zou dat nog heel wat meer zijn.
Hier in Sint-Niklaas gaan ze zowiezo praten.
#9 |
Minister-President
|
![]() Mijn prognose voor de volgende verkiezingen:
Vlaams kartel: 36 VLD: 26 Vlaams blok: 27 SP.A-SPIRIT: 33 UF: 1 Groen!: 3 ( of die gaan naar een andere partij -> restzetels ) En dan is inderdaad de meest logische coalitie een Vlaams kartel SP.A-SPIRIT mogelijk. Ik hoop dat het Vlaams kartel dan samen spant en dat Yves Leterme of Inge Vervotte minister-president wordt. En dan denk ik dat het Vlaams kartel genoeg zal doordrukken op het feit dat Elio geen premier mag worden. En dan wordt het Frank Vandenbroucke. Thomas
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hij had zichzelf al buiten de partij gezet door oa te verklaren dat de partij een rechtsere koers moest varen ![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() maar was wel lijsttrekker voor Oost-Vlaanderen. Dat zegt wel voor over de kwaliteit van de kandidaten voor Oost-Vlaanderen. De andere partijen blonken echter in kwaliteit ook niet uit hoor
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() wat zijn haar strijdpunten eigenlijk?
|
![]() |