Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2007, 10:37   #1
Marlientje
Banneling

Standaard VLD-corruptie : Rik Daems nam smeergeld aan

Heeft Rik Daems smeergeld aangenomen?

Het gerecht zegt voorlopig geen bewijzen te hebben dat gewezen minister van Overheidsbedrijven Rik Daems (Open Vld) of zijn entourage smeergeld kregen bij de verkoop van de Brusselse Financietoren aan de Nederlandse groep Breevast.

Het gebouw werd zes jaar geleden onder de prijs verkocht. Een Nederlandse krant schreef donderdag dat Daems “mogelijk steekpenningen heeft aangenomen”.

Het was de Bijzondere Belastingsinspectie die het Brusselse parket tipte over mogelijke verdachte stortingen uit Nederland naar de Luxemburgse rekening van lobbyist Rony Van Goethem.
Die onderhandelde in opdracht van de Nederlandse vastgoedgroep Breevast van miljonair Frank Zweegers met de Belgische overheid over de verkoop van de Financietoren in hartje Brussel. Het ging om een zogenaamde sale-and-leasebackoperatie, waarbij de overheid de kantoorgebouwen verkocht om ze onmiddellijk terug te huren.

Gewezen minister Rik Daems wilde er destijds ten minste 297 miljoen euro voor krijgen. Maar Breevast kocht de toren uiteindelijk voor 276,5 miljoen euro. Onder de prijs dus. De Nederlanders verhuren het gerenoveerde gebouw de komende 32 jaar voor 24 miljoen euro per jaar aan de Belgische overheid.

Van Goethem, geen onbesproken figuur en eerder al veroordeeld in smeergeldaffaires, zou bijna 2 miljoen euro aan commissielonen op zijn Luxemburgse rekening ontvangen hebben. Het Brusselse gerecht onderzoekt nu of een gedeelte van dat bedrag naar de entourage van toenmalig minister van Overheidsbedrijven Daems vloeide.

hbvl

ja, zo gaat dat , de beerputten, de shit komt bovendrijven.... Fientje,
Janssens, nu die charlatan weer....
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:11   #2
Gargamel
Banneling

Standaard

Wahahahahaha,regering die onderhandelingen doet met een veroordeelde in smeergeldaffaires

Een of andere dag zullen ze Dutroux nog benoemen als opvoerder van klein meiskes

Laatst gewijzigd door Gargamel : 24 november 2007 om 11:13.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:14   #3
De Waal
Banneling

Standaard

oeps,,,,,

Laatst gewijzigd door De Waal : 24 november 2007 om 11:16.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:16   #4
Marlientje
Banneling

Standaard

welke idioot verkoop een gebouw voor 276 miljoen €,om het nadien terug te huren voor 32 jaar aan 24 miljoen € = 768miljoen € . Dan hadden ze het wel zelf kunnen laten restoreren. Wat een geld verkwisting! M.V. Essen
Oud 24 november 2007, 11:26   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zeker geen vld-fan, en nog minder Daems-fan, maar de titel van de draad is wel misleidend.
De draadopstarter is dus erg oneerlijk. Hij of zij krijgt een gele kaart van mij.

Met met slecht karakter, had zelfs ik de titel gezet in vraagvorm.
Ik ben namelijk nogal voorstander van die prinsipes zoals dat je onschuldig bent, tot je veroordeeld zou zijn; op zijn Vlaams gezegd: van horen zeggen, hoort ge liegen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:34   #6
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
welke idioot verkoop een gebouw voor 276 miljoen €,om het nadien terug te huren voor 32 jaar aan 24 miljoen € = 768miljoen € . Dan hadden ze het wel zelf kunnen laten restoreren. Wat een geld verkwisting! M.V. Essen
Dat zijn sale en lease back operaties en die waren mode onder Paars. Bedoeling : snel geldgewin (bij voorbeeld om de boekhouding te laten kloppen) en de last af wentelen op de komende generaties. De sossen kennen er alles van.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:28   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die idioten hebben een naam: Paars. Voor meer uitleg zie de post van Online, die vat het krachtig samen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:28   #8
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben zeker geen vld-fan, en nog minder Daems-fan, maar de titel van de draad is wel misleidend.
De draadopstarter is dus erg oneerlijk. Hij of zij krijgt een gele kaart van mij.

Met met slecht karakter, had zelfs ik de titel gezet in vraagvorm.
Ik ben namelijk nogal voorstander van die prinsipes zoals dat je onschuldig bent, tot je veroordeeld zou zijn; op zijn Vlaams gezegd: van horen zeggen, hoort ge liegen.
Eens!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:38   #9
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wahahahahaha,regering die onderhandelingen doet met een veroordeelde in smeergeldaffaires

Een of andere dag zullen ze Dutroux nog benoemen als opvoerder van klein meiskes
Dan was dit tenminste iemand die er verstand van had... Al een groot verschil met ministers van landsverdediging die gewetensbezwaarde (of gewoon financieel 'afgekeurd' waren).

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 15:06   #10
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Hoe meer liberalen in de bak, hoe meer ik juich.
Oud 24 november 2007, 16:54   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel zouden die 24 miljoen € op 32 jaar opbrengen aan intresten?
En hoeveel onderhouds- en renovatiekosten vallen er weg?

En verzekeringskosten?
En belastingen op de huurinkomsten?

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 november 2007 om 16:55.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:23   #12
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Dit zaakje stinkt uren in de wind en was al eerder onderwerp van een hele polemiek.

Ik zou er niet van verschieten dat hij steekpenningen ontvangen heeft, onze flamboyante Rik, ik hoop dat men tot op de bodem gaat.

Ondertussen heeft hij misschien de bui al zien hangen en was dat de ware reden voor zijn afscheid uit de politiek, al of niet op aanraden van bevriende VLD'ers.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:49   #13
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Dat zou me echt niet verbazen. Die Rik Daems is echt, en ik gebruik het woord zelden, het goorste krapuul dat er in Vlaanderen rondloopt.

Zo'n autistisch mens, geen greintje sympathie, niet erg verstandig, lomp, corrupt, en dan nog een liberaal op de koop toe. Kan het erger?

En dat hij een VLD'er is kan ook geen toeval zijn. De VLD is nu eenmaal de grote corrupte partij van Vlaanderen. Erger dan de PS in Wallonië.

Ik begrijp trouwens niet dat de VLD, met zo'n record en met zijn zware nederlaag bij de verkiezingen, eigenlijk nog maar in de buurt van een regeringsformatie-tafel mag komen rondhangen.

Maar die Daems, die moet zo snel mogelijk uit ons systeem. Die kerel is door en door verrot - op elk vlak: menselijk, sociaal, politiek. Raus damit.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:51   #14
born2bewild
Banneling

Standaard

't is niet voor niets dat hij met de PS in bed ligt.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:55   #15
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
't is niet voor niets dat hij met de PS in bed ligt.
De PS voelt daar niks van. Dat zo'n gigantische massa hier en daar een stinkende, etterende puist vertoont, doet niks af aan de massa.

Daems zou beter ook fysiek verhuizen; ik riek hem tot hier.

Vort, stuk racaille.
Oud 24 november 2007, 18:56   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De PS voelt daar niks van.
Nee, maar Hendrik misschien wel. 't lijkt een hardnekkig virus te zijn.
Ik denk niet dat Daems de PS corrupt(er) moet of kan maken. What say you?

(deze thread blijft om te lachen natuurlijk, beetje insinuaties verspreiden voor godweet welke reden)...niet dat Daems ok vind.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 november 2007 om 19:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 19:02   #17
Marlientje
Banneling

Standaard

[quote=C2C;3096137]
Zo'n autistisch mens, geen greintje sympathie, niet erg verstandig, lomp, corrupt, en dan nog een liberaal op de koop toe. Kan het erger?

quote]Ik vind die uitspraak niet kunnen hoor autisten zijn zo niet
Oud 24 november 2007, 19:03   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dat zou me echt niet verbazen. Die Rik Daems is echt, en ik gebruik het woord zelden, het goorste krapuul dat er in Vlaanderen rondloopt.

En dat hij een VLD'er is kan ook geen toeval zijn. De VLD is nu eenmaal de grote corrupte partij van Vlaanderen. Erger dan de PS in Wallonië.

Ik begrijp trouwens niet dat de VLD, met zo'n record en met zijn zware nederlaag bij de verkiezingen, eigenlijk nog maar in de buurt van een regeringsformatie-tafel mag komen rondhangen.

Maar die Daems, die moet zo snel mogelijk uit ons systeem. Die kerel is door en door verrot - op elk vlak: menselijk, sociaal, politiek. Raus damit.
Je gebruikt dat woord nogal vaak voor je politieke tegenstanders, dus alles wat rechtser is dan Groen-uitroepteken.

En voor de rest ben ik wel erg benieuwd. Ikzelf weet eigenlijk niet goed welke partij in Vlaanderen meest korrupt zou zijn.
Maar jij doet de uitspraak, dus jij zal ons wel een lijstje bezorgen van de diverse partijen en hun korruptie-dossiers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 19:05   #19
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Nee, maar Hendrik misschien wel. 't lijkt een hardnekkig virus te zijn.
Ik denk niet dat Daems de PS corrupt(er) moet of kan maken. What say you?

(deze thread blijft om te lachen natuurlijk, beetje insinuaties verspreiden voor godweet welke reden)...niet dat Daems ok vind.
Ik zou liever zien dat Hendrik de Verkrachter van Sabena Daems zijn poging gaat wagen bij de PS - zijn egoïstische, machtsgeile, opportunistische geldhongerige, liberale natuur kan hem daartoe misschien toe verleiden.

Dat zou goed zijn, want, in de veronderstelling dat hij dan gepakt wordt, zal hij tenminste voorgoed en altijd uit ons zicht verdwijnen. Bij de PS wordt er gekilled. Bij de VLD kunt ge blijven foefelen, lullen, en met de ellenbogen werken. De VLD heeft de ruggegraat van de PS niet, de liberalen zijn typische foefelende kruideniers. Wanneer de PS 'buiten' zegt, ligt ge ook effectief buiten.

Vandaar dat ik gerust Daems wil aanmoedigen om lid te worden van de PS, zich te laten pakken, en dan voor eens en altijd begraven te worden.

Met zijn lelijke villa. Dat hem het ne keer aftrapt. Niemand kan hem hier luchten.
Oud 24 november 2007, 19:06   #20
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zoals ge ziet: wanneer het over Daems gaat, wordt ne mens spontaan boertig. Dat is gewoon een intuïtieve reflex. Die man veroorzaakt braakneigingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be