![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Net voor het begin van het Te Deum begonnen enkele Vlaams-nationalisten 'België Barst' te roepen. Ze werden meteen hardhandig opgepakt:
http://www.nieuwsblad.be/video/video...px?videoId=398 En hier zie je nog beter hoe democratie in België te werk gaat, 'België barst' roepen en je wordt hardhandig opgepakt maar 'Leve België' mag je wel roepen??? http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fu...268631&nbg=ftv |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo moet dat!
De buitenlandse pers doet de rest wel.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat ik zo voor eender welke religie ben, maar godsdienstige ceremonies respecteer ik. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Een 'religieuze dienst' in dienst van een politiek instituut is geen religieuze dienst maar een politieke dienst.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kornuiten zouden idd meer succes boeken als ze zich met gsm-en zouden bezig houden tijdens dit soort koningsaanbiddingen. Jammer genoeg mogen daar enkel niet-kornuiten bij aanwezig zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2007 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit Te Deum is ook een politieke manifestaties: bij het begin van de Belgische staat werd dit immers van de Kerk afgedwongen. Men haalde mosterd bij Napoleon die dit na het concordaat dwingend had opgelegd: maar massaal geweigerd door de geestelijkheid in de veroverde Nederlanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Maakt niet uit. Ik ben ook tegen 'de Deums'. Maar in die kerk zijn er ook mensen die geloven. Protesteer zoveel tegen de monarchie als u wilt. Een monarchie is uit deze tijd. Maar doe het dan buiten de kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zopas heb ik de video's eens bekeken: de protestactie gebeurde niet tijdens de dienst en bijgevolg werd er niets "onderbroken". Het protest weerklonk voor de kerk en voor de liturgische plechtigheid in de kerk van start ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ja, men protesteerde buiten de kerk. Aan de trappen van de kathedraal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij denkt dus dat er IN de kerk geprotesteerd werd? Je weet toch wel welk geacht publiek er bij zo'n gelegenheid in de kerk binnenmag? ![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik oordeelde op de tekst.
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zijn er geen betere manieren om Vlaamse onafhankelijkheid te bewerkstelligen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de toetsing de tekst is, moet inderdaad naar de tekst worden gekeken. Hier was de toetsing het beeldmateriaal. Daar is weinig discussie over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2/ Er staan twee links bij. Jan is dus slimmer dan jij.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Alleen is het tekenend dat er bijna meer protesterende stonden dan sympathisanten van de koninklijke familie... Heel anders dan die bijna uitzinnige massa enthousiastelingen wanneer de Nederlandse koninklijke familie ergens verschijnt op Koninginne- of Prinsjesdag. In België is de Dag van de Dynastie een feest dat geen enkele geestdrift opwekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik betwist dit ook niet, maar zo had ik het niet begrepen. Ik ben nog uit de school die ik tekst boven het beeld verkiest. Maar...tijden veranderen.
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kwam maar één madam in beeld die voor tien schreeuwde: 'Leve België!'