![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik zou dit vraagstuk, los van uit hun context gerukte citaten, toch eens deftig willen bespreken: de islam wordt hier in het Westen het meest geaccepteerd door "ruimdenkende" mensen, door mensen met een open geest. Wie problemen heeft met de islam, geldt als bekrompen persoonlijkheid. Hetzelfde geldt voor homofilie. Ruimdenkende mensen hebben daar geen enkel probleem mee (diezelfde mensen die ook geen probleem zien in de islam).
Nu zijn islam en homofilie toch niet echt te verzoenen met elkaar (denk ik toch). Hoe gaan ruimdenkende mensen om met deze onverzoenbaarheid? (Bekrompen mensen mogen ook antwoorden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben vermoedelijk niet ruimdenkend genoeg, maar ik zal mijn antwoord eens geven.
Ik "accepteer" de Islam niet. Ik stoor me echter wel aan diegenen die over moslims in clichétermen denken, die storend of crimineel gedrag veralgemenen, die terroristen en kruimeldieven door elkaar halen, enz ... Ik "accepteer" homo's niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen wat het betekent homo of lesbisch te zijn. Anderzijds storen de holebi's me geenszins, dus misschien heet dat homo's "accepteren". Mij niet gelaten. Opzichtige manifestaties van homo's (zoals de parades) interesseren me niet, maar storen me even weinig als mosselfeesten, straatbarbecues, braderijen of kermiskoersen, die me ook niet interesseren. Waar zie je een onverzoenbaarheid, sn00py?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 20 november 2007 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik accepteer homo's niet, maar als "zij" die soort way of life goed vinden dan is dat hun probleem , en niet de mijne (ze moeten ook niet komen klagen omdat ze scheef bekeken worden in de maatschappij)!
Trouwens ik ben moslim en ik draag daarop mijn risico's om buiten in het openbaar scheef te bekeken worden door sommigen uit de maatschappij, en daarmee ben ik vet mee !
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet dat het niet accepteren van homo's ook een vorm van racisme is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Ik accepteer de Islam (dat betekent niet dat ik geloof in een god of hun standpunten)
Ik accepteer homoseksuelen (dat toont aan dat ik ruimdenkend ben) Hoe kun je daar tegenover staan? Islamieten hebben zwart op wit geschreven in hun boekje dat homo's slecht zijn. Homo's van hier weten van geen boekje... dusja, leven en laten leven?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() @lincoln: Door uw uitspraak toont u uw ware aard namelijk dat moslims inderdaad erg grote problemen hebben met homo's.Toch zit de grootste homo-discotheek zoals de Red&Blue voor 70% gevuld met...marokanen!
De islam en de marokaantjes zijn tegen homo's maar achter de schermen stoeien ze er zelf mee...van hypocrizie gesproken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ik hou van alle mensen, maar geloof niet zomaar in alles wat ze zeggen. Maakt niet uit of ze moslim, holebi, atheïst, vreemdeling, psychopaat of wat dan ook zijn. Ah nee, één uitzondering: ik hou niet van de duivel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Of dat ik me verplicht "moet" voelen om dit te accepteren (of aantoont) is een vorm van chantage, iedereen heeft het recht om iets te aanvaarden of te accepteren zonder dat hij daarvoor zich bedreigt voelt,. Dat wil nadrukkelijk ook niet zeggen dat ik u niet respecteer (als mens), maar aub houd uw way of live voor uzelf en dringt dat niet aan de anderen ! Dat noem ik recht op eigen keuze, of mag dat niet ? Hypocrisme heeft hier niets mee te maken, natuurlijk er bestaat in de jongen wereld ook liefde zonder dat sex daartussen in aanmerking komt en dat is dus ook heel normaal ! Maar om het als norm aan de anderen op te dringen vind ik wel een beetje te ver van het rechte pad !
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Je mag voor mij bij de witte gaan klagen of wat dan ook, en ik zal zeker mijn standpunt niet veranderen zolang ik leef,.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tja, islam en stelen, islam en liegen, islam en moorden, islam en overspel, etc. zijn ook niet te verzoenen met elkaar. En toch zijn er veel moslims die het zelf ook doen. Nou ja, zolang ze maar beseffen dat het allemaal 'verkeerd' is in God's ogen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Wat ik niet bij begrijp bij sommige forummers is de wijze waarop ze één bepaalde partij verketteren (wegens onverdraagzaam, racistisch, homofoob...) en de andere kant enkel willen verbloemen onder de term 'verdraagzaamheid'.
Wetende dat het gros der praktizerende moslims holebi's op zijn zachtst gezegd niet in zijn buurt wil.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Zowel islam als homos ben ik liever kwijt dan rijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik vind het erg jammer dat zoveel mensen een "etiket" krijgen opgeplakt van de bevolking.Ben je "normaal" ben je Hetero.Ben je "Allochtoon" dan word je aanzien als een "Islam-extremist".Ben je "holebi" dan ben je "een van de verkeerde kant"....enz
De verzuring,acceptatie en verdraagzaamheid is ver te zoeken in de maatschappij. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 21 november 2007 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln, hier bepaald het menselijk verstand wat goed of slecht is. Kortom; niet een of andere God maar het menselijk verstand bepaald bij wet wat otegelaten is of niet. Discriminatie op basis van seksuele voorkeur is bij wet verboden! Als jij vindt dat het gebod van jou God boven de door mens gemaakte wetten staat, ben je hier dan wel op je plaats?Waarom woon je dan niet in een land wat achter jou opvattingen staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij jou meer dan waarschijnlijk ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Zijn er cijfers gepubliceerd van het aantal holibi's in moslimkringen?