Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 16:57   #1
sn00py
Banneling

Standaard islam en homo's

Ik zou dit vraagstuk, los van uit hun context gerukte citaten, toch eens deftig willen bespreken: de islam wordt hier in het Westen het meest geaccepteerd door "ruimdenkende" mensen, door mensen met een open geest. Wie problemen heeft met de islam, geldt als bekrompen persoonlijkheid. Hetzelfde geldt voor homofilie. Ruimdenkende mensen hebben daar geen enkel probleem mee (diezelfde mensen die ook geen probleem zien in de islam).
Nu zijn islam en homofilie toch niet echt te verzoenen met elkaar (denk ik toch). Hoe gaan ruimdenkende mensen om met deze onverzoenbaarheid?
(Bekrompen mensen mogen ook antwoorden)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:07   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik ben vermoedelijk niet ruimdenkend genoeg, maar ik zal mijn antwoord eens geven.

Ik "accepteer" de Islam niet. Ik stoor me echter wel aan diegenen die over moslims in clichétermen denken, die storend of crimineel gedrag veralgemenen, die terroristen en kruimeldieven door elkaar halen, enz ...

Ik "accepteer" homo's niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen wat het betekent homo of lesbisch te zijn. Anderzijds storen de holebi's me geenszins, dus misschien heet dat homo's "accepteren". Mij niet gelaten. Opzichtige manifestaties van homo's (zoals de parades) interesseren me niet, maar storen me even weinig als mosselfeesten, straatbarbecues, braderijen of kermiskoersen, die me ook niet interesseren.

Waar zie je een onverzoenbaarheid, sn00py?

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 november 2007 om 17:08.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:13   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik accepteer homo's niet, maar als "zij" die soort way of life goed vinden dan is dat hun probleem , en niet de mijne (ze moeten ook niet komen klagen omdat ze scheef bekeken worden in de maatschappij)!

Trouwens ik ben moslim en ik draag daarop mijn risico's om buiten in het openbaar scheef te bekeken worden door sommigen uit de maatschappij, en daarmee ben ik vet mee !
Oud 20 november 2007, 17:29   #4
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik accepteer homo's niet, maar als "zij" die soort way of life goed vinden dan is dat hun probleem , en niet de mijne (ze moeten ook niet komen klagen omdat ze scheef bekeken worden in de maatschappij)!

Trouwens ik ben moslim en ik draag daarop mijn risico's om buiten in het openbaar scheef te bekeken worden door sommigen uit de maatschappij, en daarmee ben ik vet mee !
Lincoln, ge zijt echt een dutske... ocharme toch! Voelt ge u gediscrimineerd misschien?
Weet dat het niet accepteren van homo's ook een vorm van racisme is
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:30   #5
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ik accepteer de Islam (dat betekent niet dat ik geloof in een god of hun standpunten)
Ik accepteer homoseksuelen (dat toont aan dat ik ruimdenkend ben)

Hoe kun je daar tegenover staan? Islamieten hebben zwart op wit geschreven in hun boekje dat homo's slecht zijn.
Homo's van hier weten van geen boekje...
dusja, leven en laten leven?
Oud 20 november 2007, 17:36   #6
Gayboy29
Banneling

Standaard

@lincoln: Door uw uitspraak toont u uw ware aard namelijk dat moslims inderdaad erg grote problemen hebben met homo's.Toch zit de grootste homo-discotheek zoals de Red&Blue voor 70% gevuld met...marokanen!
De islam en de marokaantjes zijn tegen homo's maar achter de schermen stoeien ze er zelf mee...van hypocrizie gesproken
Gayboy29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:45   #7
david1968
Vreemdeling

Standaard

Ik hou van alle mensen, maar geloof niet zomaar in alles wat ze zeggen. Maakt niet uit of ze moslim, holebi, atheïst, vreemdeling, psychopaat of wat dan ook zijn. Ah nee, één uitzondering: ik hou niet van de duivel
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:54   #8
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 Bekijk bericht
@lincoln: Door uw uitspraak toont u uw ware aard namelijk dat moslims inderdaad erg grote problemen hebben met homo's.Toch zit de grootste homo-discotheek zoals de Red&Blue voor 70% gevuld met...marokanen!
De islam en de marokaantjes zijn tegen homo's maar achter de schermen stoeien ze er zelf mee...van hypocrizie gesproken
Ik ben natuurlijk niet "tegen" homo's (als een mens), dat wil niet zeggen dat ik hun daden accepteer of hun way of life verre van (het is zelfs een zonde in de context van onze religie)!

Of dat ik me verplicht "moet" voelen om dit te accepteren (of aantoont) is een vorm van chantage, iedereen heeft het recht om iets te aanvaarden of te accepteren zonder dat hij daarvoor zich bedreigt voelt,.

Dat wil nadrukkelijk ook niet zeggen dat ik u niet respecteer (als mens), maar aub houd uw way of live voor uzelf en dringt dat niet aan de anderen !

Dat noem ik recht op eigen keuze, of mag dat niet ?

Hypocrisme heeft hier niets mee te maken, natuurlijk er bestaat in de jongen wereld ook liefde zonder dat sex daartussen in aanmerking komt en dat is dus ook heel normaal !
Maar om het als norm aan de anderen op te dringen vind ik wel een beetje te ver van het rechte pad !
Oud 20 november 2007, 17:59   #9
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Lincoln, ge zijt echt een dutske... ocharme toch! Voelt ge u gediscrimineerd misschien?
Weet dat het niet accepteren van homo's ook een vorm van racisme is
Chantage ?
Je mag voor mij bij de witte gaan klagen of wat dan ook, en ik zal zeker mijn standpunt niet veranderen zolang ik leef,.
Oud 20 november 2007, 18:02   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nu zijn islam en homofilie toch niet echt te verzoenen met elkaar (denk ik toch). Hoe gaan ruimdenkende mensen om met deze onverzoenbaarheid?
Tja, islam en stelen, islam en liegen, islam en moorden, islam en overspel, etc. zijn ook niet te verzoenen met elkaar. En toch zijn er veel moslims die het zelf ook doen. Nou ja, zolang ze maar beseffen dat het allemaal 'verkeerd' is in God's ogen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 18:45   #11
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david1968 Bekijk bericht
Ik hou van alle mensen, maar geloof niet zomaar in alles wat ze zeggen. Maakt niet uit of ze moslim, holebi, atheïst, vreemdeling, psychopaat of wat dan ook zijn. Ah nee, één uitzondering: ik hou niet van de duivel
ik hou het liever bij Leffe! Schol
Oud 20 november 2007, 18:51   #12
another brick
Gouverneur

Standaard

Wat ik niet bij begrijp bij sommige forummers is de wijze waarop ze één bepaalde partij verketteren (wegens onverdraagzaam, racistisch, homofoob...) en de andere kant enkel willen verbloemen onder de term 'verdraagzaamheid'.
Wetende dat het gros der praktizerende moslims holebi's op zijn zachtst gezegd niet in zijn buurt wil.
Oud 20 november 2007, 22:37   #13
forumspook
Banneling

Standaard

Zowel islam als homos ben ik liever kwijt dan rijk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:05   #14
Gayboy29
Banneling

Standaard

Ik vind het erg jammer dat zoveel mensen een "etiket" krijgen opgeplakt van de bevolking.Ben je "normaal" ben je Hetero.Ben je "Allochtoon" dan word je aanzien als een "Islam-extremist".Ben je "holebi" dan ben je "een van de verkeerde kant"....enz

De verzuring,acceptatie en verdraagzaamheid is ver te zoeken in de maatschappij.
Gayboy29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:39   #15
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg jammer dat zoveel mensen een "etiket" krijgen opgeplakt van de bevolking.Ben je "normaal" ben je Hetero.Ben je "Allochtoon" dan word je aanzien als een "Islam-extremist".Ben je "holebi" dan ben je "een van de verkeerde kant"....enz

De verzuring,acceptatie en verdraagzaamheid is ver te zoeken in de maatschappij.
ga maar wat met marokkanen vrijen , in uw vunzige discoteken, in plaats van de mensen lesjes in moraal te geven. Die mannen verachten u veel meer als degenen die hier kritiek uitoefenen op uw manier van leven. In die hun ogen zijn homos dan ook enkel degenen die een passieve rol spelen. Enkel die worden veracht. De "mannetjes" niet. Hypocriet inderdaad, en vooral, volledig fout...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 00:33   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hoe gaan ruimdenkende mensen om met deze onverzoenbaarheid?
Ze nuanceren dat en dat in combinatie met hun ''rechtlijnigheid''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 november 2007 om 00:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 01:03   #17
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, hier bepaald het menselijk verstand wat goed of slecht is. Kortom; niet een of andere God maar het menselijk verstand bepaald bij wet wat otegelaten is of niet. Discriminatie op basis van seksuele voorkeur is bij wet verboden! Als jij vindt dat het gebod van jou God boven de door mens gemaakte wetten staat, ben je hier dan wel op je plaats?Waarom woon je dan niet in een land wat achter jou opvattingen staat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 07:56   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Met nen avatar als de uwe komen klagen over een etiket dat ge opgeplakt KRIJGT. .
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:14   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zowel islam als homos ben ik liever kwijt dan rijk.
Zij jou meer dan waarschijnlijk ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:39   #20
another brick
Gouverneur

Standaard

Zijn er cijfers gepubliceerd van het aantal holibi's in moslimkringen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be