Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 08:32   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Is er nog leven na.......

Nee, niet na de dood, maar na het einde van de lonen,

Citaat:
Topman Carrefour voorspelt forse stijging voedingsprijzen

Wie hoopt dat er snel een einde komt aan de stijgende voedingsprijzen in de supermarkt zal bedrogen uitkomen. "Onze leveranciers kondigen prijsstijgingen aan die minstens dubbel zo hoog liggen als een jaar geleden", zegt Marc Oursin, ceo van Carrefour België.

Weinig opbeurend
Niemand heeft een beter zicht op de prijzen in de supermarkt dan Oursin, de grote baas van de Carrefourhypermarkten, de GB-supermarkten en de Expressbuurtwinkels. Zijn boodschap klinkt niet opbeurend. Het staat vast dat de gemiddelde voedingsprijzen in de supermarkt ook de komende maanden zullen stijgen, zo maakt hij op uit contacten met leveranciers en de situatie op de internationale grondstoffenmarkten.

Grondstoffen
Het voorbije jaar stegen de voedselprijzen gemiddeld met 4 procent. Sommige producten werden 20 tot 30 procent duurder. "We hebben te maken met een erg grote hausse op de grondstoffenmarkten. Een groot deel van de voedingsproducten is daarbij betrokken. We stellen duurzame prijsstijgingen vast van graan, soja en andere basisstoffen voor voedingsproducten. Voor de zes komende maanden zien we alleen maar verdere prijsstijgingen."

Azië
Vooral de consumptiedrift in het Verre Oosten stuwt de prijzen omhoog. De bestedingen van de Chinese gezinnen groeien razendsnel, wat schaarste veroorzaakt op de wereldmarkt.

Ook de recente stijgingen van de brandstoffenprijzen spelen Carrefour België en de andere retailers parten. (belga/mvl)
En dan zit men maar te beweren dat de politieke crisis de oorzaak is.
Maar mensen zoals ik, grensbewoners, gaan niet enkel in Belgische winkels kopen.
En ja, ook in het buitenland is het leven enorm veel duurder geworden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 08:33   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

of een nieuwe regering hier veel aan gaat kunnen doen, betwijfel ik, Belgische ministers hebben niet zo veel invloed op de Chinese markt..
Oud 13 december 2007, 08:45   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of een nieuwe regering hier veel aan gaat kunnen doen, betwijfel ik, Belgische ministers hebben niet zo veel invloed op de Chinese markt..
Dat is het nu juist, word het geen tijd om de machteloze en zinloze, maar dure Landelijke regeringen op te doeken en eindelijk over te gaan tot een echte democratische EU regering.

Want vanuit een goed EU bestuur kan men wel iets doen aan de steeds stijgende levenskosten.

Want het duurste aan de levenskost zijn de vele taksen en belastingen die er op deze noodzakelijke producten staan, taksen en belastingen die men nodig heeft om de vele nutteloze en dure bestuursorganen en hun administraties te kunnen betalen.
Oud 13 december 2007, 08:54   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Dat is allemaal niet belangrijk. Er zit toch een Mp3-speler in de indexmand, dat is pas belangrijk.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 09:16   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat is allemaal niet belangrijk. Er zit toch een Mp3-speler in de indexmand, dat is pas belangrijk.
Alleen hebben mijn kids geen MP3 meer, want dat is volgens hen antiek.

Zij werken voor muziek en lessen via hun GSM, met geheugenkaartjes.

En zelfs memosticks gebruiken zij al niet meer, in een tijd dat je gehuegenkaartje tot 6mb hebt.
Trouwens die indexmand zou helemaal niet zo belangrijk zijn als de BTW op sommige levensnoodzakelijke producten geen 21% zou zijn.
Want door die % taksen stijgen de prijzen veel meer dan echt nodig is.
Veel mensen betalen zo slechts 6% btw op nieuwe ramen, maar wel 21% btw op de stroom die nodig is om die ramen te plaatsen
6% op een hoop bakstenen, maar 21% op een fiets om de kids naar school te laten gaan.
6% op beton, maar 21% op de boeken die de kids nodig hebben voor hun opleidingen.

6% voor een nieuwe oprit, maar 21% voor de kleren die de kids nodig hebben.
Oud 13 december 2007, 10:23   #6
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Alleen hebben mijn kids geen MP3 meer, want dat is volgens hen antiek.

Zij werken voor muziek en lessen via hun GSM, met geheugenkaartjes.

En zelfs memosticks gebruiken zij al niet meer, in een tijd dat je gehuegenkaartje tot 6mb hebt.
Trouwens die indexmand zou helemaal niet zo belangrijk zijn als de BTW op sommige levensnoodzakelijke producten geen 21% zou zijn.
Want door die % taksen stijgen de prijzen veel meer dan echt nodig is.
Veel mensen betalen zo slechts 6% btw op nieuwe ramen, maar wel 21% btw op de stroom die nodig is om die ramen te plaatsen
6% op een hoop bakstenen, maar 21% op een fiets om de kids naar school te laten gaan.
6% op beton, maar 21% op de boeken die de kids nodig hebben voor hun opleidingen.

6% voor een nieuwe oprit, maar 21% voor de kleren die de kids nodig hebben.

Iedereen weet dat, alleen is er in de Wetstraat niemand geslaagd voor het vak 'probleem oplossen'. Nochthans basisonderwijs materiaal.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:13   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

binnenkort betalen om te mogen gaan werken

en de vlaamse werkezel nog steeds gaan werken hoor want hem zou eens verweten kunnen worden dat em dopt he

dat de lonen zo laag zijn is de schuld van alle smerige ratten die nu wel werken aan een hongerloon, smerige schaamratten !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 16:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:15   #8

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Iedereen weet dat, alleen is er in de Wetstraat niemand geslaagd voor het vak 'probleem oplossen'. Nochthans basisonderwijs materiaal.
zagen en klagen is gemakkelijk maar zolang de vlaming vasthoudt aan zijn slavenmentalititeit zal slavernij (terecht ) zijn deel zijn

vlamingen verdienen niet beter gezien ze een mentaal minderwaardig volk zijn dat dient om te onderdrukken en bovendien al eeuwen gekweekt en gedomesticeerd is om te produceren als werkvee en niets anders.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 16:20.
Oud 13 december 2007, 16:21   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
binnenkort betalen om te mogen gaan werken

en de vlaamse werkezel nog steeds gaan werken hoor want hem zou eens verweten kunnen worden dat em dopt he

dat de lonen zo laag zijn is de schuld van alle smerige ratten die nu wel werken aan een hongerloon, smerige schaamratten !
Wat is Uw voorstel dan,iedereen op zijn luie krent blijven zitten in een kamertje van 1²meter,stop toch met lullen gast !!!!
Oud 13 december 2007, 16:23   #10

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat is Uw voorstel dan,iedereen op zijn luie krent blijven zitten in een kamertje van 1²meter,stop toch met lullen gast !!!!
idd tot men een deftig loon betaald. Wie niet het karakter heeft om enkel en alleen dan te gaan werken verdient de uitbuiting waarmee hij zelf instemt.

iemand die zelf met uitbuiting instemt heeft bovendien geen recht om te klagen

dus zwijgen en werken duveltje !!!
Oud 13 december 2007, 16:26   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd tot men een deftig loon betaald. Wie niet het karakter heeft om enkel en alleen dan te gaan werken verdient de uitbuiting waarmee hij zelf instemt.

iemand die zelf met uitbuiting instemt heeft bovendien geen recht om te klagen

dus zwijgen en werken duveltje !!!
Maar ik woon normaal en moet niet bevriezen van de kou op straat,en ik heb geen honger,en koude,en al wat je probeerd te doen is armen op het slechte pad te brengen met Uwe idiote VWS
Oud 13 december 2007, 16:33   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slavenmentalititeit
Is dat mijn invloed die zich stilletjes aan laat gelden of dacht u zo al voor ik te pas en te onpas die term over het forum uitsmeerde?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:40   #13

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is dat mijn invloed die zich stilletjes aan laat gelden of dacht u zo al voor ik te pas en te onpas die term over het forum uitsmeerde?
ik wil echt niet onbescheiden doen maar "ik ben daarmee begonnen hier op het forum" mijn beste

mijn tweede naam hier is werkweigeraar

vraag maar aan al mijn fans zoals duveltje en chipie, savatage, sfax en vele vele anderen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 16:43.
Oud 13 december 2007, 16:41   #14

Standaard

Citaat:
Maar ik woon normaal en moet niet bevriezen van de kou op straat,en ik heb geen honger,en koude,en al wat je probeerd te doen is armen op het slechte pad te brengen met Uwe idiote VWS
ja lik de reet van uw baas maar - want aan hem heb je alles te danken. Als hij u niet kon gebruiken om uit te buiten tja waar zou je dan staan he

zonder zijn baas is duveltje niks niemendal

allee en ga nu maar snel naar t werk want baasje heeft viskes

ge moet ze wel zelf bakken en een pan of boter krijgt ge niet ( die zijn immers voor de madam van den baas en veel te duur voor u )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 16:50.
Oud 13 december 2007, 16:43   #15
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil echt niet onbescheiden doen maar ik ben daarmee begonnen hier op het forum mijn beste
Ah ok, ere wie ere toekomt.

Citaat:
mijn tweede naam hier is werkweigeraar
Dat staat iedereen vrij denk ik, zeker als dat uw bescheiden bijdrage is aan het verval van dit abominabel land.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:48   #16

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ah ok, ere wie ere toekomt.
dank u
Citaat:
Dat staat iedereen vrij denk ik, zeker als dat uw bescheiden bijdrage is aan het verval van dit abominabel land.
Inderdaad - onder het motto dop de staat kapot - zal ofwel het land barsten of anders buigen naar de wensen vd arbeider .

ik ga hoe dan ook enkel werken wanneer ik daar voordeel aan doe en dat is heden niet het geval
Oud 13 december 2007, 16:50   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja lik de reet van uw baas maar - want aan hem heb je alles te danken. Als hij u niet kon gebruiken om uit te buiten tja waar zou je dan staan he

zonder zijn baas is duveltje niks niemendal

allee en ga nu maar snel naar t werk want baasje heeft viskes

ge moet ze wel zelf bakken en een pan of boter krijgt ge niet ( die zijn immers voor de madam van den baas )
Maar met die baas heeft het duveltje een kleine zekerheid kunnen opbouwen,zien wie mij op straat doet belanden
Schulden heb ik nog nooit gekend,armoede wel,en daarom heb ik vooor mezelve een klein zekerheid-tje opgebouwd,ik zit zelfs op de beurs

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 december 2007 om 16:52.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:03   #18

Standaard

te vroeg

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:03.
Oud 13 december 2007, 17:06   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Veel gezaag, maar vorige maand was er (als mijn herinnering goed is) alweer een rekord voor inschrijving van nieuwe auto's.
En al die huizen die zo duur verkocht worden, daar is zeer vermoedelijk telkens iemand die die dure prijs kan betalen of ontlenen-en-afbetalen, en het er voor over heeft.
Het aantal werklozen mindert, ge zoudt toch denken dat die dan minder tijd hebben om te zagen ..???

Djiezes mensen toch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:08   #20

Standaard

Citaat:
Maar met die baas heeft het duveltje een kleine zekerheid kunnen opbouwen,zien wie mij op straat doet belanden

Schulden heb ik nog nooit gekend,armoede wel,en daarom heb ik vooor mezelve een klein zekerheidje opgebouwd,ik zit zelfs op de beurs
ik zal eens een verhaalke vertellen

er was eens een duveltje en dat ging alle dagen vissen - alle dagen ving het zijn viskes en hij had een leuk gemakkelijk leventje - terwijl hij aan het vissen was had hij immers nog tijd om wat te lezen en met zijn duvelinnetje te spelen. Nadat duveltje zijn viskes gevangen had ging hij met duvelinneke naar zijn hutje waar duvelinneke de viskes bakte - en zo leefden ze lang en gelukkig.

Tot er op zekere dag een boze ondernemer kwam en wanneer duveltje smorgens wilde gaan vissen zoals altijd toonde die boze ondernemer duveltje een papier waarop stond dat vanaf nu de visvijver van hem was en dat niemand nog mocht vissen zonder zijn toestemming.

dus ging duveltje terug naar zijn duvelinneke en vertelde haar de rare tijding. Nu zaten ze daar en ze wisten niet welke viskes duvelinneke s avonds moest bakken. Dus ging duveltje nu terug naar de ondernemer en vroeg hem toestemming om te vissen. Maar die kreeg hij natuurlijk niet zomaar. Om te mogen vissen moest duveltje 80 percent van alle vis die hij vangde aan de boze ondernemer geven.

Dus ging duveltje vissen en gaf tachtig percent van zijn vis aan de boze ondernemer voor hij terug naar zijn duvelinneke ging. Die maakte de 20 percent die nog overbleef klaar maar toen ze gegeten hadden knorde hun maag nog steeds omdat dit veel te weinig was.

De volgende dag legde duveltje dit probleem voor aan de boze ondernemer voor hij begon te vissen. Maar die moest er niet van weten en verminderde de 20 percent zelfs nog naar 15 percent. Je zal gewoon meer vis moeten vangen als je meer moet overhouden duveltje zei hij.

Nu had duveltje dus geen tijd meer om een boekje te lezen tijdens het visssen of om met zijn duvelinneke te vrijen. Hij moest nu met zes vislijnen tegelijk vissen om dan nog amper de helft over te houden van wat hij daarvoor altijd op zijn dooie gemakje had.

De boze ondernemer die hem in de gaten had dacht bij zichzelf haha die doet alles wat ik hem zeg nu - want zonder mijn vijver kan hij niet vissen en dus niet leven. Dus eigenlijk betaal ik hem nog te veel. En de boze ondernemer had nog duveltjes die hem ook allemaal betaalden om te mogen vissen. Dus als dit duveltje niet akkoord ging kon hij hem zo vervangen.

En dus verlaagde hij de volgende dag het deel van duveltje tot 5 percent. en duvetje moest nu dus harder werken dan ooit om nog een klein schraal visje voor hem en zijn duvelinneke mee naar huis te kunnen nemen

ok dat was het verhaal

nu de vraag

moet duveltje en zijn duvelinneke de boze ondernemer nu dankbaar zijn voor dat ene schrale visje dat ze s avonds kunnen eten ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be