![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Om als mens een bepaalde graad van beschaving en welzijn te ontwikkelen moeten er aan een aantal behoeften in opgaande lijn voldaan worden.
Reeds lang geleden heeft een zekere Maslow dit in volgende grafiek weergegeven: ![]() Paars: water, eten, onderdak, slapen Blauw: veiligheid groen: affectie, liefde rood : erkenning, respect, waardigheid geel: vrijheid, kunst De verdienste van de jaren '80-'90 was dat een groot deel van de bevolking deze vijf peilers kon innemen. Wat we nu echter zien, en ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik het liberalisme hiervoor verantwoordelijk stel, is dat deze peilers onder serieuze druk komen te staan door de geldhonger en uitbuiting door bedrijven en de bedenkelijke liberale politiek. Wat te denken anders van een open markt waar er geen gezonde concurrentie is omdat er prijsafspraken gemaakt worden. Enkele voorbeelden: Janssen en zijn verkeersborden.... De flessenfabrieken. De biergiganten in Nederland en INbev. Uitverkoop energie. Er heerst een witteboordcriminaliteit waarbij het opsporen ervan altijd een trein te laat komt. Waarom denk je dat topmanagers plots zoveel verdienen????? Omdat ze inderdaad in een grijze zone moeten werken, waardoor ze, als ze betrapt en veroordeeld worden, genoeg geld hebben om van te leven. Paars: eten, energie en wonen zijn praktisch onbetaalbaar Blauw: de veiligheid in deze maatschappij is een lachertje. Messteken, overvallen, moorden ... zijn dagelijkse kost geworden. Groen: de sociale omgang onder mensen is zeker niet wat het vroeger was. Nu zitten de mensen voor hun TV of PC. En bij vrienden gaan wordt onmenselijk zwaar gestraft als je drie pintjes gedronken hebt. Rood: erkenning, respect. Is dit nog aanwezig wanneer hoogopgeleide werkloze mensen aan het minimumloon verplicht moeten gaan werken? Of wanneer bedrijven je een waanzinnig werktempo opleggen? Geel: vrijheid, kunst. Wanneer mensen niet meer de vrijheid hebben om hun werk te kiezen dat ze graag doen, op straffe van financiele sanctie, dan kun je ronduit van staatsslavernij spreken. Als maatschappij zijn we dus minder goed af dan pakweg 20 jaar geleden. Ik mag dus gerust besluiten dat het politieke beleid van de afgelopen 10 jaar er niet op gericht was om een betere maatschappij te creëren. De financiële elite mag daarentegen niet klagen. Dat hun verrijking op de miserie en op de rug van een tot slaaf gebombeerde verarmde werkmens gebeurd is, kan hen geen sikkepit schelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Lachen jullie altijd als iemand iets zegt en jullie het er niet mee eens zijn?
Nogal kinderachtig lijkt me. Zeg liever wat jullie visie is en ga een discussie aan. Dat is tenminste constructief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met jou valt a priori niet te discussieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ga je dat tegen de prof ook zeggen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() en wat verwacht je ? grootste onderscheiding daarvoor ?
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil het idd even goed doen als vorige keer.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Rare uitspraak van iemand die me niet kent, laat staan dat we al met elkaar zouden gediscussieerd hebben.
Ik ben bij nader order nog altijd iemand die men niet kan verwijten zelfgenoegzaam te zijn. En elke dag bijleren is nog altijd mijn streven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De gemiddelde autochtoon in Abu dhabi zal eerder bovenaan de pyramide zitten dan de gemiddelde autochtoon in Somalië, met de gemiddelde West-Europeaan zit het waarschijnlijk nog wel snor. Moest de maatschappelijke ontevredenheid hier zo groot zijn hadden we waarschijnlijk een linkse meerderheid en meer verzorgingsstaat ; dat we ons focussen op het probleem van de kleur, de religie en de taal van onze buurman wijst er eerder op dat we bang zijn om "ons niveau" te zien verlagen.
Een democratie waarin de burgers zich bekommerd voelen over de rest van de wereld en de leefomstandigheden die onze achterkleinkinderen zullen aantreffen bestaat nog nergens - après nous la déluge (post ni inundado)
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wanneer alle punten zijn opgevuld stort onze maatschappij in, logisch.
Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 7 december 2007 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Volgens één van mijn vrienden van de FEL -flandria Esperanto Liga- was zijn kleindochter in staat in slechts 3 maanden Esperanto te leren : kennis van deze taal maakt het mogelijk om met zeer interessante mensen van vele landen te communiceren)
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() netslet leef jij op een andere planeet ofzo ? en is er daar mss ook een land dat belgie noemt ofzo ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Torenhoge woonkosten. Prijs van voedsel. Bedrijven die niet-kerntaken afstoten. Deze jobs worden dan overgenomen door talrijke kleine bedrijfjes die geen cao's of een vabbondsvertegenwoordiging hebben en slechts het minimuloon betalen. Gevolg: geen werkzekerheid meer (tijdelijke kontrakten) Lage lonen Stresstoestanden Dat de interimkantoren het zou goed doen is van dit alles een bewijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Dat er "duidelijke tekenen zijn dat de afkalving zich heeft ingezet" is een steeds terugkerend thema in discussies de afgelopen... honderdvijftig jaar of zo.
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
![]() Citaat:
vorige winter zijn er bovendien vier mensen doodgevroren - de gemiddelde huur is intussen ook tot zo n 400 euro gestegen - een minimumuitkering is 800 - al deze mensen hun basisbehoeften komeen dus in het gedrang bovendien heb ik momenteel honger ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
een realistisch eigentijds minimumloon is dat iemand die een voltijdse job doet tenminste het perspectief moet kunnen hebben op het verwerven van een eigendom - voor minder is het onrealistisch te verwachten dat men de moderne mens nog kan motiveren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 13:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |