Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 01:27   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Wetenschappers: babies zijn marxisten, verkiezen socialiteit boven egoïsme

Ik heb hier een paar keer gezegd dat babies in principe van bij de geboorte intelligente communisten zijn, en daardoor perfect alle clichés over het kerngezin, het individualisme, het liberalisme, enzovoort doorbreken. Daar was al wetenschappelijk bewijs voor gevonden.

Welnu, met een nieuw experiment bevestigen wetenschappers deze feiten.

Babies vertonen al heel vroeg sociale intelligentie en verkiezen:
  • "grootmoedige" mensen die anderen helpen (sociaal ingestelden dus)
  • boven mensen die zich neutraal opstellen
  • boven egoisten en individualisten
Bovendien verkiezen ze:
  • cooperatie boven individualisme
Onze babies moeten we dus niet infantiliseren, want ze vertonen dezelfde slimme sociale denkpatronen als de volwassenen. Het zijn bovendien door en door sociaal ingestelde creatuurtjes, van heel vroeg af al.

Let op, ze vellen geen oordeel, de wetenschappers vonden gewoon een basis-marxisme, een natuurlijke, spontane houding als fundament bij onze schattige babies.

Dat betekent dat socialiteit, cooperatie, grootmoedigheid en menselijkheid keihard ingebakken zitten in de mens, en de meest primaire psycho-sociale kenmerken zijn van onze soort.
Citaat:
Babies 'show social intelligence'

At the age of six months, most babies have barely learnt to sit up, let alone crawl, walk or talk.

Babies are smarter than we think

But, according to new research, they can already assess someone's intentions towards them, deciding who is a likely friend or enemy.

US scientists believe babies acquire the ability to make social evaluations in the first few months of life.

It may provide the foundation for moral thoughts and actions in later years, they write in the journal Nature.

"By six months, babies have learnt quite a lot and they are taking things in," said Kiley Hamlin, lead author of the research.

"We can't say that it is hard-wired (exists in a newborn baby) but we can say it is pre-linguistic and pre-explicit teaching," she told BBC News.

"We don't think this says that babies have any morality but it does seem an essential piece of morality to feel positive about those who do good things and negative about those who do bad things - it seems like an important piece of a later more rational and moral system."

Infant lab tests

Like all social creatures, humans are able to make rapid judgements of other people based on how they behave towards others. But the roots of this behaviour and when it develops are not well understood.

Kiley Hamlin and colleagues at Yale University devised experiments to test whether babies aged six and 10 months were able to evaluate the behaviour of others. They used wooden toys of different shapes that were designed to appeal to babies.

The babies were sat on their parents' laps and shown a display representing a character trying to climb a hill.

The climbing character, which had eyes to make it human-like, was either knocked down the hill by an unhelpful character (a toy of a different shape and colour) or pushed up the hill by a helper cartoon figure (another shape and colour).

After watching the "puppet show" several times, each baby was presented with the helper and hinderer toys and asked to pick one.

All of the 12 six-month-old babies tested and 14 of the 16 10-month-olds reached out to touch the helper character rather than the anti-social one.

Further experiments were carried out to rule out other explanations for the behaviour - such as a preference for pushing up or down actions or the appearance of certain characters.

"Our findings indicate that humans engage in social evaluation far earlier in development than previously thought, and support the view that the capacity to evaluate individuals on the basis of their social interactions is universal and unlearned," the authors wrote in Nature.

Social creatures

Evidence that babies so young show some social intelligence comes as no surprise to Kiley Hamlin. She said one message for parents is that babies are able to figure out a lot on their own.

"They are quite competent social creatures early on," she said. "They figure out the good guys to hang out with without much help."

Professor Oliver Braddick of the University of Oxford, UK, who was not part of the research study, agreed.

"It shows how prepared babies are to learn the basics of social interaction at a very early age," he said.

But he said it is not yet clear whether the capacity described by the Yale group relates to a real understanding of social life.

"These babies are recognising interaction between other beings they are watching," he said.

"These interactions we can imagine are a foundation for social understanding but I'm not sure yet they truly reflect social understanding in the sense we would apply to an adult or older child."

Previous research has shown that babies in the first six months of life show preferences for others based on the attractiveness of their face.

But it is not until the age of 18 months that toddlers are true social creatures, and will cooperate with others of their own accord.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7103804.stm
Het experiment is op bovenstaande link te zien.

Wie dit wil uitdiepen:
http://www.nature.com/news/2007/0711....2007.278.html

J. Kiley Hamlin1, Karen Wynn1 & Paul Bloom1, "Social evaluation by preverbal infants", Nature 450, 557-559 (22 November 2007) | doi:10.1038/nature06288

Dit moet hard aankomen voor de liberalen, kapitalisten en andere abnormalen onder ons.

Laatst gewijzigd door C2C : 22 november 2007 om 01:39.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 01:29   #2
Heftruck

Standaard

Citaat:
babies zijn marxisten, verkiezen socialiteit boven egoïsme.
Om maar meteen een steek onder water te geven; omgekeerd geldt hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 november 2007 om 01:29.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 01:36   #3
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Om maar meteen een steek onder water te geven; omgekeerd geldt hetzelfde.
U kiezen ze alvast niet, stuksken a-sociaal. Gij zijt duidelijk den duwer.

Maar als spontane, vitale, grootmoedige mens (marxist dus), bedank ik u toch dat ge reageert op deze thread. Elke communicatie, zelfs de meest waardeloze, impliceert socialiteit. Merci dus.

Laatst gewijzigd door C2C : 22 november 2007 om 01:37.
Oud 22 november 2007, 01:38   #4
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
U kiezen ze alvast niet, stuksken a-sociaal. Gij zijt duidelijk den duwer.

Maar als spontane, vitale, grootmoedige mens (marxist dus), bedank ik u toch dat ge reageert op deze thread. Elke communicatie, zelfs de meest waardeloze, impliceert socialiteit. Merci dus.
Even verduidelijken dat ik gewoon even met deze open goal aan de haal wou gaan zonder eigenlijk inhoudelijks iets toe te voegen aan de discussie.
Oud 22 november 2007, 01:41   #5
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even verduidelijken dat ik gewoon even met deze open goal aan de haal wou gaan zonder eigenlijk inhoudelijks iets toe te voegen aan de discussie.
Dat had ik al door hoor.

Maar het feit dat gij dacht dat ik dat niet door had, zegt anders wel veel over uw sociale intelligentieniveau. Maar dat terzijde.
Oud 22 november 2007, 01:45   #6
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dat had ik al door hoor.

Maar het feit dat gij dacht dat ik dat niet door had, zegt anders wel veel over uw sociale intelligentieniveau. Maar dat terzijde.
Tsjah, dat verwijt heb ik altijd wel gehad. Vooral van mensen die mij niet kunnen volgen in mijn rationele bedenkingen (of die gewoon niet degelijk wilden discussiëren). Het deert me niet meer.
Oud 22 november 2007, 01:49   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsjah, dat verwijt heb ik altijd wel gehad. Vooral van mensen die mij niet kunnen volgen in mijn rationele bedenkingen (of die gewoon niet degelijk wilden discussiëren). Het deert me niet meer.
Dude, we waren er toch maar mee aan't lachen hé? Niemand verwijt u hier iets, zeker ik niet.

Ik vind u ne sympathieke kerel.

Zijt ge trouwens echt heftruckchauffeur?

(Gewoon de conversatie gaande houden hé. --> ik zet er een knipoog bij, okee?)
Oud 22 november 2007, 01:54   #8
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dude, we waren er toch maar mee aan't lachen hé? Niemand verwijt u hier iets, zeker ik niet.

Ik vind u ne sympathieke kerel.

Zijt ge trouwens echt heftruckchauffeur?

(Gewoon de conversatie gaande houden hé. --> ik zet er een knipoog bij, okee?)
Dit is Politics. Wij zijn Serieuze mensen. Wij spreken over Serieuze dingen.

En nee, ik ben geen heftruckchauffeur, al lijkt het me best leuk met die dingen rond te snorren.
Oud 22 november 2007, 02:09   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is Politics. Wij zijn Serieuze mensen. Wij spreken over Serieuze dingen.

En nee, ik ben geen heftruckchauffeur, al lijkt het me best leuk met die dingen rond te snorren.
Ik heb ooit eens tijdens een vakantiejob in zo'n ding mogen rondcrossen. Maar dat stuurt zo verschrikkelijk ambetant. Meerdere paletten naar de vaantjes gecrasht en stante pede buitengekickt natuurlijk.

Ik ben dan maar in een bejaardentehuis gaan werken en heb mij daar kostelijk geamuseerd met de rolstoelen. Die rijden zoveel beter.

Euh.
Oud 22 november 2007, 02:19   #10
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit eens tijdens een vakantiejob in zo'n ding mogen rondcrossen. Maar dat stuurt zo verschrikkelijk ambetant. Meerdere paletten naar de vaantjes gecrasht en stante pede buitengekickt natuurlijk.

Ik ben dan maar in een bejaardentehuis gaan werken en heb mij daar kostelijk geamuseerd met de rolstoelen. Die rijden zoveel beter.

Euh.

Ik zou mij nogal amuseren met racen tegen rolstoelpatiënten, als zij dat ook willen.
Oud 22 november 2007, 09:53   #11
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

babies zijn inderdaad marxisten; leven op de kap van hun ouders en pissen soms in hun gezicht als je ze wil verversen. Kakken en pissen in hun broek, werken nooit en slapen de helft van de dag...
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:00   #12
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Baby's vinden mensen die aardig voor hen zijn aardig. Goh, hoe onverwacht. En hoe maakt ze dat nu precies Marxistisch?
Oud 22 november 2007, 12:05   #13
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Communisten communiceren door scheten te laten...

De schijters...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 12:51   #14
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Babies vertonen al heel vroeg sociale intelligentie en verkiezen:
  • "grootmoedige" mensen die anderen helpen (sociaal ingestelden dus)
  • boven mensen die zich neutraal opstellen
  • boven egoisten en individualisten
Bovendien verkiezen ze:
  • cooperatie boven individualisme
(...)
Dat betekent dat socialiteit, cooperatie, grootmoedigheid en menselijkheid keihard ingebakken zitten in de mens, en de meest primaire psycho-sociale kenmerken zijn van onze soort.
Het experiment is op bovenstaande link te zien.
Maar C2C toch, dit bewijst enkel dat baby's corporatistische proto-volksnationalisten zijn. Baby's verkiezen samenwerking boven strijd, een duidelijk voorbeeld van klasseverzoening ipv te opteren voor strijd. Sterker nog: dit toont aan dat baby's niet alleen anti-liberaal, maar tegelijk hevig anti-marxistisch zijn.

Zulke experimenten tonen aan dat het corporatisme ingebakken zit in de mens. Logisch uiteraard aangezien de mens vanaf zijn begin een sociaal wezen, een groepswezen, is. De mens heeft ook enkel kunnen overleven door zich te engageren in groep, zich altruïstisch te gedragen en samen te werken met andere mensen van een zelfde etno-culturele afkomst (het collectief element), zonder daarbij zijn eigen ideëen op te offeren en zonder ooit te stoppen met zichzelf te ontplooien (het individuele element).

Volksnationalisme en corporatisme is dus eigen aan de mens. Marxisme en liberalisme is slechts tegennatuurlijk gepruts met de kern van de menselijke natuur.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 13:43   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jadiejadiejadie.

Duidelijk liberalen. Geen wet die hen verplicht sociaal te wezen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 17:47   #16
Dycore
Banneling

Standaard

Blij dat je jezelf eindelijk vergelijkt met een baby C2C. Dat komt omdat de hersenen zich nog moeten ontwikkelen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 10:42   #17
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Blij dat je jezelf eindelijk vergelijkt met een baby C2C. Dat komt omdat de hersenen zich nog moeten ontwikkelen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 12:01   #18
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Maar C2C toch, dit bewijst enkel dat baby's corporatistische proto-volksnationalisten zijn. Baby's verkiezen samenwerking boven strijd, een duidelijk voorbeeld van klasseverzoening ipv te opteren voor strijd. Sterker nog: dit toont aan dat baby's niet alleen anti-liberaal, maar tegelijk hevig anti-marxistisch zijn.

Zulke experimenten tonen aan dat het corporatisme ingebakken zit in de mens. Logisch uiteraard aangezien de mens vanaf zijn begin een sociaal wezen, een groepswezen, is. De mens heeft ook enkel kunnen overleven door zich te engageren in groep, zich altruïstisch te gedragen en samen te werken met andere mensen van een zelfde etno-culturele afkomst (het collectief element), zonder daarbij zijn eigen ideëen op te offeren en zonder ooit te stoppen met zichzelf te ontplooien (het individuele element).

Volksnationalisme en corporatisme is dus eigen aan de mens. Marxisme en liberalisme is slechts tegennatuurlijk gepruts met de kern van de menselijke natuur.
Toch niet, ze moeten nl. niets hebben van egoïsten (kapitalisten dus) en er staat niets over haat jegens negers of een cultuurfobie.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 november 2007 om 12:02.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 12:21   #19
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier een paar keer gezegd dat babies in principe van bij de geboorte intelligente communisten zijn
Dat gevoel heb ik ook als onze oudste met geweld speelgoed afneemt van de jongste.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 12:22   #20
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
babies zijn inderdaad marxisten; leven op de kap van hun ouders en pissen soms in hun gezicht als je ze wil verversen. Kakken en pissen in hun broek, werken nooit en slapen de helft van de dag...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be