Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 14:38   #1
eno2
Banneling

Standaard Duurzame Olie-exploitatie Nu!

In de prijs van (het naar boven halen van) olie moet dringend de prijs van het liquide maken van de CO2 en het terug onder de grond pompen daarvan verrekend worden.
Dan is het afgelopen met de klimaatcrisis.
Het valt echter te verwachten, dat de olie-reuzen zich totterdood tegen de sanering van hun superwinsten zullen verzetten en de politici en de wetenschappers zullen blijven enteren met hun wereldwijd rondgespuide sludge-funds, zoals Exxon Mobiel en vele anderen van dag tot dag bewijzen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:40   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
... Exxon Mobiel en vele anderen van dag tot dag bewijzen...
benoemt er eens een paar van die vele anderen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:52   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
benoemt er eens een paar van die vele anderen?
Jonge die houden er allemaal horden en horden lobbyisten op na die je in één kapitool niet kan onderbrengen en die de loonlijsten van de vigerende administratie ver overtreffen.. Ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek, die vele anderen: het corrumperen en het ondergraven van elke democrtie, die nam waardig.

Het is niet voor niets, dat een historisch important wetenschappelijk instituut van ongeëvenaarde faam als The ROyal Sociëty het nodig gevonden heeft voor het eerst in zijn geschiedenis een privé-Firma te moeten aanschrijven (Exxon Mobil) om aan te dringen op het stopzetten van zijn perfiede financiering van desinformatie-campagnes over olie en oliewinning en om te vragen dat het zijn omkoopprakijken van wetenschappers ivm desinformerende publikaties over klimaatwissel stopzet...
Oud 27 november 2007, 15:05   #4
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge die houden er allemaal horden en horden lobbyisten op na die je in één kapitool niet kan onderbrengen en die de loonlijsten van de vigerende administratie ver overtreffen.. Ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek, die vele anderen: het corrumperen en het ondergraven van elke democrtie, die nam waardig.

Het is niet voor niets, dat een historisch important wetenschappelijk instituut van ongeëvenaarde faam als The ROyal Sociëty het nodig gevonden heeft voor het eerst in zijn geschiedenis een privé-Firma te moeten aanschrijven (Exxon Mobil) om aan te dringen op het stopzetten van zijn perfiede financiering van desinformatie-campagnes over olie en oliewinning en om te vragen dat het zijn omkoopprakijken van wetenschappers ivm desinformerende publikaties over klimaatwissel stopzet...
Exxon Mobile had je al genoemd, ik vroeg dus naar die vele anderen.

Bij uitbreiding, heb je de middelen die Exxon ter beschikking stelt al eens gelegd naast de middelen die gaan naar het andere kamp?
Oud 27 november 2007, 15:17   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Exxon Mobile had je al genoemd, ik vroeg dus naar die vele anderen.

Bij uitbreiding, heb je de middelen die Exxon ter beschikking stelt al eens gelegd naast de middelen die gaan naar het andere kamp?
Ik zei al hoger dat ze allemaal naar hartelust de democratische besluitvorming ondergraven.
Verder is het ook absoluut aangewezen dat deze planeetdestructieve maatschappijen met hun historisch elk jaar weer overtroffen miljardenwinsten elke overheidssubsidiëring (die ze nog steeds genieten, hoe ongelooflijk ook) ontzegd en afgenomen wordt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2007 om 15:18.
Oud 27 november 2007, 15:29   #6
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

allemaal...

'nuff said
Oud 27 november 2007, 15:37   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
allemaal...

'nuff said
Ja, allemaaal willen ze zelf de regeltjes bepalen.
Oud 27 november 2007, 15:40   #8
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

verder dan wat veralgemeende slogans kom je niet.
Oud 27 november 2007, 15:46   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
verder dan wat veralgemeende slogans kom je niet.
Zoals?

Ik verbruik geen olie. Dat is ook al een goeie veralgemeende slogan.
Oud 27 november 2007, 16:02   #10
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Zoals?

Ik verbruik geen olie. Dat is ook al een goeie veralgemeende slogan.
Hm, gij wast u niet, ofwa? Zeep word gemaakt van olie...
En wat draag jij aan uw voeten? Schoenen met rubber zolen? Rubber wordt gemaakt van olie...
En het plastic dat wordt gebruikt om de kast van het scherm te maken waar ge nu naar kijkt... Waar denk je dat die van gemaakt wordt?
En de rubberen bandjes van uwe fiets...
En de paraffine van uw kaarsen...
Enz...

En dan hebben we het nog niet eens over de energie die nodig is om al die rubber, plastic en zeep te maken... Die komt ook uit aardolie of aardgas.

In't kort, iedereen gebruikt olie. Of je nu wil of niet...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:12   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Hm, gij wast u niet, ofwa? Zeep word gemaakt van olie...Ga je mijn zeepgebruik vergelijken met het olieverbruik van een automobilist? Dan verbruik ik maar en paar PPM. Trouwens, zeep is van dierlijke vetten...
En wat draag jij aan uw voeten? Schoenen met rubber zolen? Rubber wordt gemaakt van olie...
Ik verbruik mijjn zolen niet in de zin dat ik ze opstook. Jonge jonge, die paar PPM die door slijtage in de atmosfeer terecht komen... Bovendien draag ik zo goed als nooit schoenen.
En het plastic dat wordt gebruikt om de kast van het scherm te maken waar ge nu naar kijkt... Waar denk je dat die van gemaakt wordt?
Mijn kast en mijn scherm niet
En de rubberen bandjes van uwe fiets...
Awel ja, die liggen er al vier jaar op. Zo groot zal mijn verbruik toch niet zijn, zelfs niet in PPM uitgedrukt.
En de paraffine van uw kaarsen...
Enz...
Geen kaarsen in huis enz..

En dan hebben we het nog niet eens over de energie die nodig is om al die rubber, plastic en zeep te maken... Die komt ook uit aardolie of aardgas.

In't kort, iedereen gebruikt olie. Of je nu wil of niet...
OK Als je aan muggenzifterij wil doen, mijn verbruik en vervuiling is ongeveer 1PPM per jaar of o,ooooo1 gram.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2007 om 16:17.
Oud 27 november 2007, 16:15   #12
eno2
Banneling

Standaard

De meeste, zoniet alle producten die van olie gemaakt zijn, kunnen ook van bio-olie gemaakt worden. Behalve misschien lubrificanten, dat weet ik zo niet. Er zijn ongetwijfeld ook daar (synthetische?) vervangers.
Oud 27 november 2007, 16:16   #13
eno2
Banneling

Standaard

Trouwens, ik heb het over duurzame olie-winning.
Niet over het elimineren vn olie.
Oud 27 november 2007, 17:20   #14
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
De meeste, zoniet alle producten die van olie gemaakt zijn, kunnen ook van bio-olie gemaakt worden. Behalve misschien lubrificanten, dat weet ik zo niet. Er zijn ongetwijfeld ook daar (synthetische?) vervangers.
De meeste lubricanten zijn synthetisch, maar dan nog hebben ze aardolie nodig om ze te maken. Synthetisch wil alleen maar zeggen samengesteld uit andere producten waar er op hun beurt weer een aantal vanuit aardolie komen...

Ik wou alleen maar zeggen dat je behoorlijk onderschat waar er overal olie in gebruikt wordt. Als het niet als grondstof is dan wel als energiebron...
Bijna alles wat gefabriceerd wordt door de mens, heeft ergens in heel z'n productieproces wel aardolie nodig. En meestal veel meer dan je zou verwachten.

PS : Heb jij een PC zonder plastic in?! Nu ben ik wel nieuwsgierig... Heb je een fotok?
PPS : Zeep op basis van dierlijke vetten bestaat inderdaad, ze bestaat zelfs al langer dan zeep op aardoliebasis. Ze is ook een pak duurder en wordt meestal verkocht als luxezeep.

Edit : Bio-olie is niet wat ik noem duurzaam. Er worden massale stukken regenwoud gekapt om landbouwgrond te creeren voor bio-olie... En daarbij, voor het raffineren van bio-olie heb je weerom energie nodig...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 27 november 2007 om 17:29.
Oud 27 november 2007, 17:27   #15
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik heb het over duurzame olie-winning.
Niet over het elimineren vn olie.
Ok, dat was niet duidelijk uit je vorige post...

de CO2-emissie in Belgie is serieus gedaald dit jaar, dankzij BASF die een van hun productieprocess hebben aangepast.
Blijkbaar zijn ze er dan toch wel met bezig.
Maar ik moet toegeven, dat als er niet aan getrokken wordt door de overheid (Kyoto) of als het niet opbrengt dat er meestal niet veel van komt.

Think for yourself!!
Oud 28 november 2007, 15:11   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
De meeste lubricanten zijn synthetisch, maar dan nog hebben ze aardolie nodig om ze te maken. Synthetisch wil alleen maar zeggen samengesteld uit andere producten waar er op hun beurt weer een aantal vanuit aardolie komen...

Ik wou alleen maar zeggen dat je behoorlijk onderschat waar er overal olie in gebruikt wordt. Als het niet als grondstof is dan wel als energiebron...
Bijna alles wat gefabriceerd wordt door de mens, heeft ergens in heel z'n productieproces wel aardolie nodig. En meestal veel meer dan je zou verwachten.

PS : Heb jij een PC zonder plastic in?! Nu ben ik wel nieuwsgierig... Heb je een fotok?
PPS : Zeep op basis van dierlijke vetten bestaat inderdaad, ze bestaat zelfs al langer dan zeep op aardoliebasis. Ze is ook een pak duurder en wordt meestal verkocht als luxezeep.

Edit : Bio-olie is niet wat ik noem duurzaam. Er worden massale stukken regenwoud gekapt om landbouwgrond te creeren voor bio-olie... En daarbij, voor het raffineren van bio-olie heb je weerom energie nodig...
Ik heb geen PC in persoonlijk eigendom.
Wat is een fotok?
In het algemeen kan je alles goed en slecht gebruilen, ook bio-olie. In dat verband wil duurzaam betekenen: CO2-neutraal. Het bio-olie-verhaal wordt langzamerhand (of snel) een horror-story door allerlei gewilde en obgewilde collateral dammage en andere stupiditeiten.
Maar plastic (voor zover d�*t onmisbaar is) kan je er zeker uit maken.

Mijn stelling is dat de oliewinning een geplande zachte landing moet gaan maken...
Als die niet gepland wordt, dan kan je wat later een noodlanding verwachten...

...
Oud 28 november 2007, 15:21   #17
eno2
Banneling

Standaard

Het is duidelijk dat de keuze voor de verbrandigsmotor een historisch verkeerde keuze geweest is. Eenmaal het vervoer en de energieproductie op milieuvriendelijke
CO2-vrije bronnen begint over te schakelen, zal de oliewinnning toch afgebouwd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be