![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het milieu willen we alles doen, allerlei premies en fiscale voordelen voor minder verbruik en milieu besparende uitstoot te verlagen gaande van zonnepanelen tot dikke premie voor speciale ketels en isolatie en noem maar op.
Het is ernstig, ze maken er wel degelijk werk van. Gans de autoindustrie moet zelfs inbinden om wagens te maken die veel properder zijn. Hybride wagens, waterstof rijdende of op lucht voortgestuwde perslucht motoren. Kortom als er maar geen benzine of mazout in moet is het al lang goed. Er bestaat echter ook LPG; of LPI voor de injectie motoren. Gas, aardgas schoon in verbranding en nog niet te duur ook. Makkelijk zat, het zit overal en je kan het zo tanken. Iedereen kan het. Je spaart het milieu dus aanzienlijk door milieu vriendelijk te tanken. Maar hola dat is niet naar de zin van onze groene overheid. Oh nee! Gas tanken is goedkoper dus moeten ze dat een beetje recupereren en dus tellen ze een smak geld extra bij uw jaarlijkse rijtaks. Bijkomende jaarlijkse belasting voor wagens met LPG-installatie minder dan 7 PK en 7 PK : 89,16€ van 8 PK tot 13 PK : 148,68€ 14 PK en meer : 208,20€ T’ is dus toch minder ernstig dan algemeen aangenomen want anders zouden ze een “belastingvoordeel” geven en niet een belasting verhoging. Of is het niet waar misschien?
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat ze inderdaad wel eens wat maatregelen mogen beginnen te nemen om LPG goedkoper te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen maar met 2 blijven die dat vinden.
De rest ligt er niet wakker van.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gas is een energiedrager die men makkelijk en goedkoop zelf kan winnen. Hierdoor kan de staat dus een grote bron van inkomsten en van haar monopolie op energiewinnigsrecht verliezen. Hierdoor kan de staat geen milieutaksen meer uitvinden en geen extra rekeningen sturen voor grondwatervervuiling of extra rekeningen voor rioolwerken. Want de overstap van LPG naar afbreekgas is vrij snel te maken en zou de staat veel geld doen verliezen. Er valt voor de staat dus niets te rapen bij overstap op gas en dit moet dus tenzeerste ontmoedigd worden. Beeld je maar eens in, dat iedereen idd in een potje zijn behoefte gaat doen en die gas gaat opvangen in een blaas die daarna word aangesloten op de auto. Binnen de 5 jaar meer dan 250.000 werklozen meer uit de energiesector. En daar draait heel de zaak om, hoeveel brengt het de staat op om de mensen te laten overstappen om andere energiedragers en energiebronnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Heb het ook een tijdje overwogen om een instalatie te plaatsen maar...
- 3000€ voor de installatie - +200€ taksen/jaar - Een stuk koffer verliezen of een tankje van 50 liter op de plaats van het reservewiel geeft mij een aktieradius van 350 km.... - weinig tankstations in de buurt met een 15000km/jaar loonde het de moeite niet en duurt het jaren om break even uit te komen. Maar daar liggen ze in Brussel niet wakker van hoor. Kyoto, broeikaseffect, co2 uitstoot...veel geblaat en weinig wol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LPG is ongeveer een 46 cent en benzine een 1,46of zo. Dat begint toch al een serieus verschil te worden vind ik. Voor de installatie vragen ze wel wat teveel geld, als je ziet wat het maar is.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() LPG is 62 cent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verleden week toch nog niet.
Zal straks eens gaan tanken.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan zich eens afvragen waarom de LPG duurder word naarmate de benzine duurder word.
Het één komt van arabie en het ander van Noorwegen. Soit zoiets, in elk geval is het pure aftroggelarij van de verdelers.