![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet er iemand hoe dat intern werkt?
Waar dat die hun financieën vandaan krijgen enzo?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de Ziekenkas, tiens.
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Er is al wel eens een topic over geweest. http://forum.politics.be/showthread.php?t=9227 Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 november 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() kan je er in gent al bij terecht eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn 11 groepspraktijken, met samen 50 dokters en een 150 tal andere medewerkers (Dietisten, accupunctuur, ...). De dokters zijn in dienst bij VZW Geneeskunde voor het Volk en werken aan een arbeidersloon. Als patient betaal je het bedrag dat je van de ziekenkas terug krijgt, dus zonder remgeld, zodat je als patient gratis geneeskunde hebt. Alle personeelsleden worden betaald van hetgeen je als patient betaald hebt. GvhV voert daarbij allerlei campagnes rond gezondheid, o.a. de Kiwicampagne, maar ook rond gezondheid en veiligheid op de werkvloer. Door het collectieve werk is er ook veel wetenschappelijk onderzoek mogelijk. Elk jaar sleept GvhV verschillende wetenschappelijke prijzen in de wacht. De rector van een universiteit (weet niet meer welke) noemde Gvh V de vijfde universiteit van het land vanwege de hoge kwaliteit van de opleiding van studenten die stage lopen bij GvhV. Veel artsen van GvhV lopen, voor ze als dokter hier beginnen, eerst een tijd stage in een derde wereldland: dokter Michale De Witte is daarbij gesneuveld in El Salvador, een andere dokter Rita Van Opbergen, werd er zwaar gewond. Dokters Jan Cools was heel lang (meer dan een jaar geloof ik) gegijzeld door een wazige Palestijnse club toen hij er werkte in een vluchtelingenkamp. Er zijn nu 9 studenten die stage lopen dus GvhV groeit nog steeds verder aan. Ze hebben een eigen website: www.gvhv.be
Minder bekend maar even verdienstelijk zijn de PvdA advocaten die ook in collectieven werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() kunt ge die studenten niet naar gent sturen als ze afgestudeerd zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb die andere draad eens gelezen en wat ik me afvroeg, die 'andere dokter' waarmee kris merckx gvhv opgericht heeft, die heette michel leyers denk ik, wat is daar mee gebeurd? is die er nog bij (of heeft hij er de brui aan gegeven of was die lid van de liquidatiestroming)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar Kris had toen al verschillende medestanders: een 15 tal dokters in de jaren 70, in de jaren 80 een 25tal, in de jaren 90 een 35tal en nu circa 50 en een tiental die gaan afstuderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() bedankt! het is maar dat ik nogal graag in oude publikaties snuister en die naam vaak tegnknwam en in huidige nergens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() een beetje de dirk sterckx van het geneeswezen dus
|
![]() |
![]() |