![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Heusdense schepen Özger tijdens kraambezoek uit functie ontzet
![]() Opnieuw heibel in de Heusden-Zolderse politiek want burgemeester Sonja Claes heeft haar Turkse schepen Selahattin Özer (CD&V-Plus) met onmiddellijke ingang zijn bevoegdheden afgenomen. De schepen mag zich enkel nog met informatica bezig houden. Volgens Özer zoekt de burgemeester een zondebok “omdat hun beleid te dikwijls overstemd wordt door het integratiebeleid.” De schepen zou volgens het schepencollege dreig-smsjes gestuurd hebben naar een departementshoofd van één van zijn diensten. “Ik kan je zeggen dat dit een zware maatregel is die we niet zomaar nemen”, aldus burgemeester Sonja Claes (CD&V-Plus). ![]() Özer – afgelopen donderdag vader geworden – kreeg het nieuws in het ziekenhuis tijdens een kraambezoekje van Claes te horen. “Ze kwam niet echt op babybezoek, ik kreeg te horen dat ik ofwel eervol ontslag mocht nemen ofwel werden al mijn bevoegdheden afgenomen. De redenen? Ze verwijten me dat ik te dikwijls mijn frustraties uit op vergaderingen en dat ik in conflict zou leven met mijn diensten." "Maar ik weet wel beter, ze zoeken een zondebok, omdat hun beleid te dikwijls overstemd wordt door het integratiebeleid. De moskee bijvoorbeeld. Er was weinig aandacht voor hun beleidsnota, iedereen had enkel aandacht voor de moskee die niet aan het Weyerkesbos mocht komen." "Maar ik ben niet van plan om ontslag te nemen, ik heb eervol mijn job gedaan. Ik zal dan ook mijn achterban eerstdaags inlichten en dan beslissen we over de acties die we ondernemen. Maar nu wil ik eerst als kersverse papa van mijn dochtertje genieten.” “Het is nu nog niet het goede moment om te vertellen wat de echte redenen zijn, maar ik kan je wel zeggen dat dit een zware maatregel is die we niet zomaar nemen”, aldus burgemeester Sonja Claes (CD&VPlus). “Voorlopig neem ik al zijn bevoegdheden over. Volgende week beslist het schepencollege over de nieuwe verdeling van de bevoegdheden.” Eerder op de avond had Claes een persbericht rondgestuurd dat meldde dat het schepencollege de samenwerking met schepen Selahattin Özer had opgezegd omdat het functioneren van de schepen in zijn ambt voor spanningen zorgde zowel binnen het college als tegenover de diensten. “Na nieuwe onaanvaardbare feiten oordeelde het schepencollege nu dat samenwerken niet langer mogelijk was”, aldus nog het bericht. HBVL Bekijk de video Typische Tsjeeven-streken Allochtonen misbruiken om stemmen te winnen en nadien dumpen Het ziet er zo echte bitch uit en ik hoop dat ze gestraft wordt voor deze smerige manier van politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb je dan ook te zoeken in een christen-democratische partij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() heb ik mij dus ook altijd afgevraagd. een moslim ( met alle respect ) in een christendemocratische partij ? gaat nt echt samen.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een moskee aan het Weyerkesbos? Dat is hetzelfde bos waar het gebouw van het rode kruis vlakbij staat en dat 'prins Albert' nog is komen inhuldigen.
Daar ligt echter ook een van de volledig gerestaureerde ex.mijnwerkerswijken tegenover die volledig ingepalmd werd door allochtonen van Magrebijnse en Turkse afkomst. Ongeveer 1 km verder, op de Koolmijnlaan, hebben ze al een moskee. Vlakbij het kerkhof op de 'Lindeman', weer zo'n km verder, hebben ze er nog een. Hoeveel moskee's moeten er daar nog bijkomen voor de moslimgemeenschap van Heusden-Zolder verzadigd is? Enfin, ze beginnen precies hun verstand terug te krijgen in Limburg. Het werd hoog tijd.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat anders?
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lukt het met de rooien in Antwerpen dan veel beter?