Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 22:21   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Ophef om arrestatie zoenend homokoppel bij Colosseum

Ophef om arrestatie zoenend homokoppel bij Colosseum

document.write('');document.write('');

ROME - Italiaanse homo-organisaties hebben een ’kiss-in’ en andere acties bij het Colosseum in Rome aangekondigd, uit protest tegen de arrestatie van twee mannen die voor het monument stonden te zoenen. Parlementsleden hebben gezegd de aanhouding van het stel te zullen aankaarten in het parlement.
Het stel werd vrijdagavond opgepakt en korte tijd door de politie vastgehouden. Het zal worden vervolgd voor het verrichten van onzedelijke handelingen in de openbare ruimte, waarop maximaal twee jaar gevangenisstraf staat. De homo-organisaties beschuldigen de politie van discriminatie, maar de politie zegt dat ze niet anders zou hebben gehandeld als het om een heteroseksueel stel was gegaan. Volgens de politie stonden de twee niet alleen maar te zoenen. Wat ze dan wel deden werd niet gezegd.

De homo-organisatie Arcigay spreekt de lezing van de politie tegen en zegt dat de mannen, 27 en 28 jaar oud, gewoon stonden te zoenen. Arcigay wil donderdag bij het Colosseum demonstreren. Een andere organisatie, de Mario Mieli Club, is van plan om zondagavond een ’zoen-manifestatie’ bij het monument te houden. Overigens reageerden de organisaties verheugd op een uitspraak van de Hoge Raad. Die bepaalde vrijdag dat homoseksuelen die illegaal in Italië verblijven niet teruggestuurd mogen worden naar hun land als ze daar vervolgd kunnen worden. De Hoge Raad deed de uitspraak in de zaak van een homoseksuele Senegalees die het land uitgezet dreigt te worden.

Bron De Standaard

Das nu echt flauw hé

Tja....
Oud 28 juli 2007, 22:28   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Hoe dichter bij het vaticaan, hoe debieler ze zijn.
Oud 28 juli 2007, 22:31   #3
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ophef om arrestatie zoenend homokoppel bij Colosseum

document.write('');document.write('');

ROME - Italiaanse homo-organisaties hebben een ’kiss-in’ en andere acties bij het Colosseum in Rome aangekondigd, uit protest tegen de arrestatie van twee mannen die voor het monument stonden te zoenen. Parlementsleden hebben gezegd de aanhouding van het stel te zullen aankaarten in het parlement.
Het stel werd vrijdagavond opgepakt en korte tijd door de politie vastgehouden. Het zal worden vervolgd voor het verrichten van onzedelijke handelingen in de openbare ruimte, waarop maximaal twee jaar gevangenisstraf staat. De homo-organisaties beschuldigen de politie van discriminatie, maar de politie zegt dat ze niet anders zou hebben gehandeld als het om een heteroseksueel stel was gegaan. Volgens de politie stonden de twee niet alleen maar te zoenen. Wat ze dan wel deden werd niet gezegd.

De homo-organisatie Arcigay spreekt de lezing van de politie tegen en zegt dat de mannen, 27 en 28 jaar oud, gewoon stonden te zoenen. Arcigay wil donderdag bij het Colosseum demonstreren. Een andere organisatie, de Mario Mieli Club, is van plan om zondagavond een ’zoen-manifestatie’ bij het monument te houden. Overigens reageerden de organisaties verheugd op een uitspraak van de Hoge Raad. Die bepaalde vrijdag dat homoseksuelen die illegaal in Italië verblijven niet teruggestuurd mogen worden naar hun land als ze daar vervolgd kunnen worden. De Hoge Raad deed de uitspraak in de zaak van een homoseksuele Senegalees die het land uitgezet dreigt te worden.

Bron De Standaard

Das nu echt flauw hé

Tja....
wat is flauw, die arrestatie of die aangekondigde actie?
Als ze echt onzedige handelingen deden (openbare zedenschennis) dan zou de arrestatie terecht geweest zijn (op voorwaarde dat al een heterokoppel hetzelfde zou doen die ook gearresteerd zouden worden). Maar als het inderdaad maar een innige kus was, dan zou die politie-agent wel eens zijn kalender mogen checken om te kijken of ze niet op 1707 staat ipv 2007 (en een vermaning wegens misbruik van het uniform om zijn homofobie te kunnen botvieren).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:59   #4
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Hoe dichter bij het vaticaan, hoe debieler ze zijn.
En altijd moeten ze provokeren, mekaar aflikken en bepotelen in het openbaar...Zeker om door de normale mensen beter aanvaard te worden...Maar ik vraag me toch af of het een goede strategie is ? Want vele mensen riskeren homo-moe te worden...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 juli 2007 om 23:04.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:36   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
En altijd moeten ze provokeren, mekaar aflikken en bepotelen in het openbaar...
Holebi's hebben daar geen copyright op.

Citaat:
Zeker om door de normale mensen beter aanvaard te worden...
Dat lijkt mij een abnormale reactie.

Citaat:
Maar ik vraag me toch af of het een goede strategie is ? Want vele mensen riskeren homo-moe te worden...
Vele mensen zouden beter pedo-moe worden.
Oud 28 juli 2007, 23:37   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En altijd moeten ze provokeren, mekaar aflikken en bepotelen in het openbaar......
Heb jij je lief nooit afgelikt in het openbaar ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:49   #7
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Heb jij je lief nooit afgelikt in het openbaar ??
dat gaat u eigenlijk geen snars aan, maar in elk geval vind ik het veel minder stotend om een man-vrouw koppel mekaar te zien kussen dan 2 venten.VOORAL als deze laatsten dat dan ook nog enkel doen om mensen te shockeren.Verder, men is zeker meer op zijn gemak voor te kussen en te vrijen op plaatsen waar men u niet ziet...En dat geld dan voor alle koppels, klassieke of andere...
Waarom werden die mannen voor het Colosseum opgepakt volgens jullie? Minder voor de kus zelf, als voor de provokatie volgens mij.Waarom gaan ze zich niet bepotelen voor de Grote Moskee, als het volk daar buitenkomt? Dat zou nog eens lachen worden... Maar d�*t durven ze niet hé
Oud 28 juli 2007, 23:50   #8
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Holebi's hebben daar geen copyright op.

Dat lijkt mij een abnormale reactie.

Vele mensen zouden beter pedo-moe worden.
en walgelijk-avatar-moe...Zou ook niet slecht zijn...
Oud 28 juli 2007, 23:50   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Mensen kussen elkaar innig waar ze willen.

Who gives a fuck.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:50   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat gaat u eigenlijk geen snars aan,hé
Dan gaat het jou ook geen snars aan dat anderen dat al dan niet doen.
Oud 28 juli 2007, 23:51   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat gaat u eigenlijk geen snars aan, maar in elk geval vind ik het veel minder stotend om een man-vrouw koppel mekaar te zien kussen dan 2 venten.VOORAL als deze laatsten dat dan ook nog enkel doen om mensen te shockeren.Verder, men is zeker meer op zijn gemak voor te kussen en te vrijen op plaatsen waar men u niet ziet...En dat geld dan voor alle koppels, klassieke of andere...
Waarom werden die mannen voor het Colosseum opgepakt volgens jullie? Minder voor de kus zelf, als voor de provokatie volgens mij.Waarom gaan ze zich niet bepotelen voor de Grote Moskee, als het volk daar buitenkomt? Dat zou nog eens lachen worden... Maar d�*t durven ze niet hé
Gij zijt onverdraagzaam.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 28 juli 2007, 23:59   #12
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gij zijt onverdraagzaam.
De Grote Waarheden Van Adrian
Oud 29 juli 2007, 00:00   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Grote Waarheden Van Adrian [/u]
Dankje.
Maar het is waar hoor.
Oud 29 juli 2007, 00:05   #14
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan gaat het jou ook geen snars aan dat anderen dat al dan niet doen.
Als ze dat voor mijn neus , op de openbare weg doen, zijn dat wel mijn zaken.Dat is nu juist wat het woord "openbaar" wilt zeggen.Dat is voor iedereen, en iedereen kan daar zijn mening zeggen, over wat hem aanstaat, en wat niet.In een vrij land toch...
Wat er in een privé-woning gebeurt tussen twee toestemmende volwassenen gaat mij niet aan, en men hoeft mij dat ook niet komen vertellen, of er mijn mening over te vragen...
Oud 29 juli 2007, 00:07   #15
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dankje.
Maar het is waar hoor.
elk zijn mening, elk zijn waarheid.Voor mij zit ge er mijlen naast...
Ik ben het enkel beu om het media-gijl janetto-fascisme te moeten verdragen...
Oud 29 juli 2007, 00:07   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze dat voor mijn neus , op de openbare weg doen, zijn dat wel mijn zaken....
Absoluut niet (tenzij je aan het gluren was, natuurlijk). Een koppel dat elkaar publiekelijk kust of aflikt (zelfs voor uwe neus) is helemaal niet verboden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 29 juli 2007 om 00:08.
Oud 29 juli 2007, 00:08   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elk zijn mening, elk zijn waarheid.Voor mij zit ge er mijlen naast...
Ik ben het enkel beu om het media-gijl janetto-fascisme te moeten verdragen...
Dus je bent niet onverdraagzaam als je een simpele handeling van anderen - waar jij geen affaires mee hebt - zit te veroordelen en bijna wilt verbieden?
Oud 29 juli 2007, 00:13   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je bent niet onverdraagzaam als je een simpele handeling van anderen - waar jij geen affaires mee hebt - zit te veroordelen en bijna wilt verbieden?
als die in mijn weg staan en mij storen heb ik zeker het recht om dat te zeggen, als het op de openbare weg gebeurt...niks met onverdraagzaamheid te maken volgens mij...Als ge die laat doen, gaan ze binnenkort voor jan en alleman in mekaars gat zitten.Er lopen ook nog kinderen op straat rond hoor.Is dat allemaal nodig voor u, die aandacht-trekkerij ?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 29 juli 2007 om 00:15.
Oud 29 juli 2007, 00:13   #19
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ze dat voor mijn neus , op de openbare weg doen, zijn dat wel mijn zaken.Dat is nu juist wat het woord "openbaar" wilt zeggen.Dat is voor iedereen, en iedereen kan daar zijn mening zeggen, over wat hem aanstaat, en wat niet.In een vrij land toch...
Wat er in een privé-woning gebeurt tussen twee toestemmende volwassenen gaat mij niet aan, en men hoeft mij dat ook niet komen vertellen, of er mijn mening over te vragen...
Het gaat niet over of je daar een mening mag over hebben, natuurlijk mag je dat... Je mag die ook uiten als het op een beschaafde manier lukt, al zou ik nooit een kussend koppel (hetero, homo of lesbisch) gaan storen om te zeggen hoe walgelijk ik het wel vind (beetje verdraagzaamheid mag toch wel).

Kwestie is of een koppel dat kust moet opgepakt worden wegens zedenfeiten, want der is me dunkt nog wel een verschil tussen een innige omhelzing als uiting van liefde en openbare zedenschennis...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 29 juli 2007, 00:15   #20
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
als die in mijn weg staan en mij storen heb ik zeker het recht om dat te zeggen, als het op de openbare weg gebeurt...niks met onverdraagzaamheid te maken volgens mij...
Jij stoort je dus aan een kussend koppel. Blijkbaar ben je nogal gemakkelijk gestoord

Als jij gewoon over straat loopt, mag ik dan ook komen zeggen dat het me stoort dat je leeft?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be