![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een zwangere minister uit Gent
blijft zeker drie maanden absent. Toch meldt het systeem geen enkel probleem. Een besparing lijkt dus evident. ![]() En zeggen dat mijn kapster al na 4 dagen weer aan de slag was |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Waarom zouden de regels betreffende zwangerschapsverlof niet op haar van toepassing zijn? Trouwens, 't is ook nooit goed. Bij haar tweede kind was er immers kritiek dat ze te vroeg uit zwangerschapsverlof terug kwam...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Het lijkt inderdaad nooit goed te zijn.
Het zou dan ook correcter zijn om een topic op te starten met de vraag of vrouwelijke ministers wel zwanger mogen worden, of vrouwen überhaupt minister mogen zijn? Freya zal heus niet de eerste noch de laatste zijn met een bestuursfunctie die vanwege zwangerschap haar functie tijdelijk niet meer invult. Te lang of te kort. Het is toch nooit goed. De ene zwangerschap is ook niet gelijk aan de andere. Ik ken Freya niet persoonlijk, dus zeker niet goed genoeg om haar huidige zwangerschap in te schatten. Of vervanging tijdens dit verlof noodzakelijk of wenselijk is weet ik ook niet. Het is niet omdat ze fysiek niet op alle vergaderingen aanwezig is tijdens haar verlof dat ze haar functie als minister helemaal niet meer kan uitvoeren. Huidige communicatiemiddelen maken het wel mogelijk om de functie gedeeltelijk in te vullen. Wellicht is Descartes beter op de hoogte van de handel en wandel in de vlaamse regering en ook meer specifiek de rol van Freya. Ik mis dan ook voorbeelden van wantoestanden die te wijten zijn aan het zwangerschapsverlof. Dat de voltallige regeringen niet efficiënt hun taak vervullen is een andere zaak met andere oorzaken. Als fouten in het beleid enkel te wijten zouden zijn aan zwangerschapsverloven zou ik al wreed content zijn. Die neem ik er wel bij, die zou ik kunnen begrijpen. Regeringen moeten regeren. Wij gaan stemmen, we moeten wel, en de verkozenen sturen dan hun kat, ze doen liever iets anders en mensen die niet eens opkwamen met de verkiezingen worden minister. Persoonlijk zie ik dat meer verkeerd als een vrouwelijke minister die met zwangerschapsverlof gaat.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() als ze maar terug is tegen 1 mei om haar vuistje in het zwerk te zwaaien