![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Interessant, abonnementje op nemen.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
|
![]() Citaat:
Het nut van deze opmerking ontgaat me volledig, maar we lezen verder. Citaat:
Indien jij er zélf niet in gelooft, waarom zou ze dan mijn denken kunnen, laat staan moeten veranderen? Het hangt inderdaad van mezelf af - maar ik zou bijzonder onredelijk zijn mocht ik me plots laten overreden door een theorie waar zelfs de bedenker niet in gelooft. Citaat:
Mijn uitdaging aan jou betrof net aan te tonen dat de stelling "rekenkundig perfect" is. Blijkbaar heb je dat goed verdrongen naar het onbewuste. Toch mee opletten want je weet nooit wanneer dat plots de kop opsteekt. Ter herinnering geef ik je de link naar mijn kritiek: hier. Ter herinnering: TomB en LaChunga hebben exact dezelfde kritiek geuit; ik heb mijn kritiek één of twee pagina's verder nog eens herhaald, maar geen enkele keer heb je toen de moeite gedaan om je theorie te verdedigen. Nu, dat hoeft ook niet te verwonderen: ze v�*lt niet te verdedigen, zoals iedereen kan vaststellen die de moeite doet om m'n bericht van april 2007 te lezen. Citaat:
Ik zal maar niet vragen wat je bedoelt met 'verticale integratie' op 'verschillende diepten' in de 'eigen ontwikkeling' van mensen die overgaan van 'egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch'. Ik zal ook maar niet vragen om aan te geven hoe die beweringen empirisch kunnen geverifieerd worden. En ik zal al helemaal niet vragen wat het 'zwaartepunt van een cultuur' is. Mocht iemand op dit forum buiten MIS begrijpen waar het over gaat, mag hij of zij het altijd komen zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is je goed recht. Maar als intellectuele eerlijkheid een gave is die je bezit - wat ik intussen al begin te betwijfelen - dan zou je er je mond over houden. Het is vooral frappant om her en der vage beschuldigingen te moeten lezen over mijn vermeende kwantofrenie of metromanie. Ik kan daar enkel uit afleiden dat je nog nooit de links hebt gevolgd die ik je heb gegeven. Je zal goed je best mogen doen om spreadsheets en formules te vinden in de werken van Mises of Rothbard. Het spijt me: het volstaat niét om een hoop gratuite beweringen over "cultuurkloven" en "dieptes van bewustzijn" samen te gooien met een hoop onzin over de "absurditeit van de economie". Ik daag je nogmaals uit om de rekenkundige correctheid van je financiële relativiteitstheorie aan te tonen. Laatste kans, Werner.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Uit een antwoord van MIS aan AdrianHealey:
Citaat:
Alweer toon je aan dat je er niets van begrepen hebt. Het decimeren van alle prijzen en lonen (en voor het gemak gaan we eventjes aannemen dat er geen schulden en spaarboekjes zijn) zorgt er enkel voor dat de wisselkoers met China verandert. Toen we de euro invoerden, zijn alle lonen in België ook met factor 40 gedaald - dat heeft "de balans" niet hersteld. A propos, welke geweldige boeken over 'communicerende vaten' heb jij zoal gelezen, dan? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() It is no crime to be ignorant of economics, which is, after all, a specialized discipline and one that most people consider to be a "dismal science." But it is totally irresponsible to have a loud and vociferous opinion on economic subjects while remaining in this state of ignorance.
(Murray N. Rothbard)
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Percalion, ketter!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() ![]() ![]() http://images.google.be/images?q=Ana...start=126&sa=N |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik sta broederlijk naast Kallikles?!
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Yep idd, cool, ik bedoel nog een forumlid.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 2 december 2007 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Kallikles een anarchokapitalist, hij zal het graag horen.
![]()
![]() |