Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 07:18   #1
Abba Kovner
Banneling

Standaard Antoine Bomon start actie tegen 'stop de islamisering' van het VB

Bij deze wil ik jullie aandacht vestigen op de ongewone actie van Antoine Bomon tegen de 'stop de islamisering' van het VB. Bomon is niet de eerste de beste, wie hem niet kent moet zeker zijn puike website raadplegen: http://babydoll.be/

Hieronder zijn openingstekst zoal die op zijn puike website staat.

Doe mee met de actie tegen de
'stop de islamitiseringscampagne' van het VB.
HANG EEN REGENBOOG VOOR JE RAAM!
Sluit je gratis aan bij de Orde van de Regenboog.
Voor een verdraagzame, vredevolle wereld.

Aan wat politieke partijen zo allemaal bedenken om hun mediageilheid te bevredigen verspil ik doorgaans niet veel kostbare of goedkope woorden. Politiek boeit me immers maar heel matig. Maar de nieuwe stunt van het Vlaams Belang vind ik zó gortig dat ik er toch eens mijn mening over kwijt wil. Met een mengeling van grimmige ontsteltenis en droevig leedvermaak las ik enkele dagen geleden in Het Laatste Nieuws dat het Vlaams Belang momenteel een nationale affichecampagne opstart onder het motto ‘Stop de islamitisering’. Menslief! Nu alle democratische politieke partijen met zoveel andere problemen te kampen hebben is de grootste kopzorg van het VB momenteel nog altijd het feit dat niet iedereen is en denkt zoals hun kopstukken zijn en denken! Voor mij (én wellicht ook voor de vier miljoen andere Vlamingen met een portie gezond verstand) het zoveelste onomstotelijke bewijs dat het VB nog altijd een bokshandschoenenpartij is, die zich geen zier aantrekt van het welzijn van de Vlamingen en nog veel minder van de mensheid in het algemeen, maar enkel de bruin schuim brakende dinosauriërs van de haat blijven berijden, als geharnaste ‘politieke’ hooligans die enkel onrust en angsten uitzaaien.

Met hun nationale affichecampagne degradeert het Vlaams Belang zichzelf nu tot het Vlaams Behang. Men moet echter geen waarzegger zijn om te kunnen voorspellen dat het design van hun behang de grote meerder-heid van de Vlamingen nooit zal aanspreken. Hoeveel mensen willen immers openlijk doorgaan voor een onverdraagzame pispaal, waaraan een stinkend geurtje van kortzichtigheid kleeft?

Laat verdorie toch iedereen eens het geloof, de tradities en relikwieën koesteren die hij zelf verkiest!

Welke pijn veroorzaakt een hoofddoek dragende moslimvrouw? Welke ongeneeslijke ziektes verspreidt een (anders)gelovend mens? Welke onwelriekende geur stijgt er op uit een islamitische school, die bovendien nog zichzelf bedruipt en een deel van ons belastingsgeld zeker niet misbruikt om haatzaaiende affiches te laten drukken? Hoe zou het VB trouwens reageren moesten vier miljoen andersdenkende Vlamingen nu eens affiches voor hun ramen hangen met de slogan ‘Stop de donaties aan het Vlaams Be(l)(h)ang?’

Het VB verwerpt door haar met prikkeldraad omwonden prietpraat nog altijd het grondwettelijke recht op vrijheid van godsdienstbeleving. De kopstukken beweren te zeggen wat alle Vlamingen denken, zonder dat ze mij (of de meeste andere Vlamingen) ooit om onze meningen hebben gevraagd. En wat me vooral tegen de borst stoot: het VB houdt samen met haar buitenlandse nationalistische zusterpartijen door haar haatcampagnes het toch al zo moeilijke proces van éénwording en verstandhouding tussen alle volkeren en rassen tegen. Er is dus blijkbaar nog niet veel veranderd sedert Hitler en zijn nationalistische bloedhonden de afgrijselijke jacht op Joden inzette. Begon die mensonterende jodenjacht immers ook niet met affiches en haatcampagnes?

De wereld is – onomkeerbaar! – één groot multicultureel dorp geworden, heren en dames van het VB. Een dorp waarin elk levend schepsel zich vrij zou moeten kunnen bewegen, op eigen ritme en in de eigen huid, zij het uiteraard wel met respect voor alle anderen . En Vlaanderen is in dat grote dorp een heel piepklein straatje, dat ik koester als het bidprentje van mijn grootouders. Maar het is ook een straatje waar ik liever een kleurrijke hoofddoek zie of een vredelievende man die zich in eerbied voor zijn geloof met zijn hoofd richting Mekka buigt, dan een reeks van slechte smaak en kortzichtigheid getuigende affiches die aanzetten tot nog méér onver-draagzaamheid en emotionele terreur onder mijn medeburen.

Laat alle kleuren van de regenboog wapperen in onze straat! Het geeft alvast meer sfeer en geluksgevoelens dan eenzijdige ‘psychologische hakenkruisen’ op papier. Laat de moslims, boeddhisten, getuigen van Jehova, joden, christenen, atheïsten, nieuwe heksen en zonnebankaanbiddende discotheeklopers elk hun gebed zingen in hun eigen kringetje; het klinkt stukken hoopgevender en vredelievender dan bloederig wapengekletter of het jankende gehuil van zichzelf overschattende, aasetende wolven. Stop nu eindelijk eens de mensen tegen elkaar in het harnas te jagen omwille van hun afkomst, religie, gewoontes en tradities. Vergeet nooit dat de mensheid groot en innerlijk rijk geworden is dankzij de constructieve vermengingen van culturen en rassen, dankzij de uitwisselingen en overnames van vreemde tradities, ideeëngoed en verworvenheden, en dankzij mensen die door hun inzicht, respect en tolerantie het Woord boven de Vuist verkozen.

Houd van je land, van je regio en straat. Maar sluit ze niet hebberig af. ‘Eigen-volk-eerst!’-geloei is de aller-egoïstische expressie van de alleregoïstische emotie, om het maar eens in een lichtjes gewijzigde kunstterm uit te drukken. Stel je straat dus open voor iedereen die graag wil leven met dezelfde rechten en plichten als jij.

Om te kunnen vermenigvuldigen moet men eerst delen, zei Pythagoras al eeuwen geleden. Deel dus jouw verworvenheden en inzichten met anderen maar probeer anderen niet te vormen naar je eigen beeld, want dan krijg je een kloonmaatschappij waar niemand meer zichzelf is en waarin niemand zich nog goed voelt in zijn eigen vel. Probeer de innerlijke wereld van andersdenkenden te begrijpen en hem naast jouw wereld te dulden, in plaats van hem klakkeloos af te kraken of aan te vallen. Zo groei je innerlijk en zal je nooit aan geestelijke inteelt en kortzichtigheid ten onder gaan.

Een miljoen kiezers wil (althans volgens de VB-woordvoerders) toch zo graag een bruine revolutie ontketenen om ons piepkleine Vlaamse straatje te ‘zuiveren’ van individuen en groeperingen die zich niet gedragen en denken als een VB-Vlaming. Maar de énige revolutie die nog verstandelijk verantwoord is in onze huidige tijd is een Regenboog Revolutie, waarin mensen van alle morele kleuren op een geweldloze manier hand in hand ten strijde trekken tegen de gevaren die ons werkelijk bedreigen: de teloorgang van ons respect voor onze mede-mens, de messenvechtersmentaliteit, de steeds kariger wordende grondstoffen, de vervuiling en aftakeling van onze leefwereld, de… (vul zelf maar verder in – ik denk immers niet voor jullie!).

En daarmee kondig ik meteen de symbolische oprichting aan van een nieuwe internationale, multiculturele, kosmopolitische en echt constructieve ridderorde (politieke partijen zijn er immers al genoeg en ridders zijn er te weinig in de politiek): de Orde van de Regenboog. Met een eerste oproep (of noem het een smeekbede) aan alle mensen die niet meer denken als dinosauriërs: maak van je huis géén bruine tempel waar onverdraag-zaamheid als vieze stroop van de muren druipt door een ‘Stop de islamitisering’-affiche van het VB voor je raam te hangen. Wees het VB een stapje voor, print meteen een regenboog uit en hang deze voor je raam. Je voor-deur zal glimlachen. En als stille voorbijganger zal ik – eveneens glimlachend en vol respect voor je gezonde verstand – de hoopgevende warmte voelen die in de harten van je familie smeult.

Ooit genoten de Vlamingen de internationale faam en glorie een gastvrij en tolerant volk te zijn. Ooit schreef de grote Duitse kunstenaar Albrecht Dürer dat in Vlaanderen zowat in elk huis een ‘Chambre d’ Amis’ te vinden was, waar hij op zijn doortochten vriendschap, genegenheid, voedsel en onderdak vond. Het sierde ons land en ons volk. En we zijn van onze gastvrijheid en tolerantie zeker nooit armer geworden. Integendeel!

Maak nu eindelijk weer eens van Vlaanderen (of van België in zijn geheel) de warme handpalm van Europa. Laat je niet langer opjutten door een stel kortzichtige angsthazen en doemdenkers die enkel aan hun Eigen Belang denken. Maak van ons een Volk dat het recht heeft om zijn naam met een hoofdletter te schrijven. Organiseer vanaf nu regelmatig eens een Regenboogfeest in je straat. Draag de zes ‘V-woorden’ vreugde, vriendschap, vrijheid, vrede, verdraagzaamheid en veiligheid’ hoog in je veelkleurig vaandel. Wordt ook een Ridder van de Regenboog. Dat kan alléén met tolerantie, respect, begrip en mededogen voor allen die dat lapje grond met ons delen. Alle andere wegen leiden immers naar Het Land van Nooit.

Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf geen moslim en ik oordeel niet over de goede en minder goede aspecten van deze godsdienst. Ik ben een vrijdenkend mens die graag wil leven in een vrije wereld met tevreden, vrije mensen om me heen, die elkaars visie, huidskleur en levenswijze respecteren.

Voel jij je ook een Ridder van de Regenboog? Stuur me dan een mailtje. Dat mag je natuurlijk ook als je het niet eens bent met mijn visie op die 'stop-de-islamitiseringscampagne' van het VB.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 20 oktober 2007 om 07:19.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 07:26   #2
Don Quichote
Banneling

Standaard

Fijn.

Zulk gezwam gaat Vlaanderen steeds maar rechtser maken.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 07:33   #3
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Fijn.

Daar heb jij toch geen last meer van? Waar maak je je druk om? Kan het nog rechtser dan jij bent?
Oud 20 oktober 2007, 08:31   #4
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Bij deze wil ik jullie aandacht vestigen op de ongewone actie van Antoine Bomon tegen de 'stop de islamisering' van het VB. Bomon is niet de eerste de beste, wie hem niet kent moet zeker zijn puike website raadplegen: http://babydoll.be/

Email: [email protected]

Aan wat politieke partijen zo allemaal bedenken om hun mediageilheid te bevredigen verspil ik doorgaans niet veel kostbare of goedkope woorden. Politiek boeit me immers maar heel matig. Maar de nieuwe stunt van het Vlaams Belang vind ik zó gortig dat ik er toch eens mijn mening over kwijt wil. Met een mengeling van grimmige ontsteltenis en droevig leedvermaak las ik enkele dagen geleden in Het Laatste Nieuws dat het Vlaams Belang momenteel een nationale affichecampagne opstart onder het motto ‘Stop de islamitisering’. Menslief! Nu alle democratische politieke partijen met zoveel andere problemen te kampen hebben is de grootste kopzorg van het VB momenteel nog altijd het feit dat niet iedereen is en denkt zoals hun kopstukken zijn en denken! Voor mij (én wellicht ook voor de vier miljoen andere Vlamingen met een portie gezond verstand) het zoveelste onomstotelijke bewijs dat het VB nog altijd een bokshandschoenenpartij is, die zich geen zier aantrekt van het welzijn van de Vlamingen en nog veel minder van de mensheid in het algemeen, maar enkel de bruin schuim brakende dinosauriërs van de haat blijven berijden, als geharnaste ‘politieke’ hooligans die enkel onrust en angsten uitzaaien.

Met hun nationale affichecampagne degradeert het Vlaams Belang zichzelf nu tot het Vlaams Behang. Men moet echter geen waarzegger zijn om te kunnen voorspellen dat het design van hun behang de grote meerder-heid van de Vlamingen nooit zal aanspreken. Hoeveel mensen willen immers openlijk doorgaan voor een onverdraagzame pispaal, waaraan een stinkend geurtje van kortzichtigheid kleeft?

Laat verdorie toch iedereen eens het geloof, de tradities en relikwieën koesteren die hij zelf verkiest!

Welke pijn veroorzaakt een hoofddoek dragende moslimvrouw? Welke ongeneeslijke ziektes verspreidt een (anders)gelovend mens? Welke onwelriekende geur stijgt er op uit een islamitische school, die bovendien nog zichzelf bedruipt en een deel van ons belastingsgeld zeker niet misbruikt om haatzaaiende affiches te laten drukken? Hoe zou het VB trouwens reageren moesten vier miljoen andersdenkende Vlamingen nu eens affiches voor hun ramen hangen met de slogan ‘Stop de donaties aan het Vlaams Be(l)(h)ang?’

Het VB verwerpt door haar met prikkeldraad omwonden prietpraat nog altijd het grondwettelijke recht op vrijheid van godsdienstbeleving. De kopstukken beweren te zeggen wat alle Vlamingen denken, zonder dat ze mij (of de meeste andere Vlamingen) ooit om onze meningen hebben gevraagd. En wat me vooral tegen de borst stoot: het VB houdt samen met haar buitenlandse nationalistische zusterpartijen door haar haatcampagnes het toch al zo moeilijke proces van éénwording en verstandhouding tussen alle volkeren en rassen tegen. Er is dus blijkbaar nog niet veel veranderd sedert Hitler en zijn nationalistische bloedhonden de afgrijselijke jacht op Joden inzette. Begon die mensonterende jodenjacht immers ook niet met affiches en haatcampagnes?

De wereld is – onomkeerbaar! – één groot multicultureel dorp geworden, heren en dames van het VB. Een dorp waarin elk levend schepsel zich vrij zou moeten kunnen bewegen, op eigen ritme en in de eigen huid, zij het uiteraard wel met respect voor alle anderen . En Vlaanderen is in dat grote dorp een heel piepklein straatje, dat ik koester als het bidprentje van mijn grootouders. Maar het is ook een straatje waar ik liever een kleurrijke hoofddoek zie of een vredelievende man die zich in eerbied voor zijn geloof met zijn hoofd richting Mekka buigt, dan een reeks van slechte smaak en kortzichtigheid getuigende affiches die aanzetten tot nog méér onver-draagzaamheid en emotionele terreur onder mijn medeburen.

Laat alle kleuren van de regenboog wapperen in onze straat! Het geeft alvast meer sfeer en geluksgevoelens dan eenzijdige ‘psychologische hakenkruisen’ op papier. Laat de moslims, boeddhisten, getuigen van Jehova, joden, christenen, atheïsten, nieuwe heksen en zonnebankaanbiddende discotheeklopers elk hun gebed zingen in hun eigen kringetje; het klinkt stukken hoopgevender en vredelievender dan bloederig wapengekletter of het jankende gehuil van zichzelf overschattende, aasetende wolven. Stop nu eindelijk eens de mensen tegen elkaar in het harnas te jagen omwille van hun afkomst, religie, gewoontes en tradities. Vergeet nooit dat de mensheid groot en innerlijk rijk geworden is dankzij de constructieve vermengingen van culturen en rassen, dankzij de uitwisselingen en overnames van vreemde tradities, ideeëngoed en verworvenheden, en dankzij mensen die door hun inzicht, respect en tolerantie het Woord boven de Vuist verkozen.

Houd van je land, van je regio en straat. Maar sluit ze niet hebberig af. ‘Eigen-volk-eerst!’-geloei is de aller-egoïstische expressie van de alleregoïstische emotie, om het maar eens in een lichtjes gewijzigde kunstterm uit te drukken. Stel je straat dus open voor iedereen die graag wil leven met dezelfde rechten en plichten als jij.

Om te kunnen vermenigvuldigen moet men eerst delen, zei Pythagoras al eeuwen geleden. Deel dus jouw verworvenheden en inzichten met anderen maar probeer anderen niet te vormen naar je eigen beeld, want dan krijg je een kloonmaatschappij waar niemand meer zichzelf is en waarin niemand zich nog goed voelt in zijn eigen vel. Probeer de innerlijke wereld van andersdenkenden te begrijpen en hem naast jouw wereld te dulden, in plaats van hem klakkeloos af te kraken of aan te vallen. Zo groei je innerlijk en zal je nooit aan geestelijke inteelt en kortzichtigheid ten onder gaan.

Een miljoen kiezers wil (althans volgens de VB-woordvoerders) toch zo graag een bruine revolutie ontketenen om ons piepkleine Vlaamse straatje te ‘zuiveren’ van individuen en groeperingen die zich niet gedragen en denken als een VB-Vlaming. Maar de énige revolutie die nog verstandelijk verantwoord is in onze huidige tijd is een Regenboog Revolutie, waarin mensen van alle morele kleuren op een geweldloze manier hand in hand ten strijde trekken tegen de gevaren die ons werkelijk bedreigen: de teloorgang van ons respect voor onze mede-mens, de messenvechtersmentaliteit, de steeds kariger wordende grondstoffen, de vervuiling en aftakeling van onze leefwereld, de… (vul zelf maar verder in – ik denk immers niet voor jullie!).

En daarmee kondig ik meteen de symbolische oprichting aan van een nieuwe internationale, multiculturele, kosmopolitische en echt constructieve ridderorde (politieke partijen zijn er immers al genoeg en ridders zijn er te weinig in de politiek): de Orde van de Regenboog. Met een eerste oproep (of noem het een smeekbede) aan alle mensen die niet meer denken als dinosauriërs: maak van je huis géén bruine tempel waar onverdraag-zaamheid als vieze stroop van de muren druipt door een ‘Stop de islamitisering’-affiche van het VB voor je raam te hangen. Wees het VB een stapje voor, print meteen een regenboog uit en hang deze voor je raam. Je voor-deur zal glimlachen. En als stille voorbijganger zal ik – eveneens glimlachend en vol respect voor je gezonde verstand – de hoopgevende warmte voelen die in de harten van je familie smeult.

Ooit genoten de Vlamingen de internationale faam en glorie een gastvrij en tolerant volk te zijn. Ooit schreef de grote Duitse kunstenaar Albrecht Dürer dat in Vlaanderen zowat in elk huis een ‘Chambre d’ Amis’ te vinden was, waar hij op zijn doortochten vriendschap, genegenheid, voedsel en onderdak vond. Het sierde ons land en ons volk. En we zijn van onze gastvrijheid en tolerantie zeker nooit armer geworden. Integendeel!

Maak nu eindelijk weer eens van Vlaanderen (of van België in zijn geheel) de warme handpalm van Europa. Laat je niet langer opjutten door een stel kortzichtige angsthazen en doemdenkers die enkel aan hun Eigen Belang denken. Maak van ons een Volk dat het recht heeft om zijn naam met een hoofdletter te schrijven. Organiseer vanaf nu regelmatig eens een Regenboogfeest in je straat. Draag de zes ‘V-woorden’ vreugde, vriendschap, vrijheid, vrede, verdraagzaamheid en veiligheid’ hoog in je veelkleurig vaandel. Wordt ook een Ridder van de Regenboog. Dat kan alléén met tolerantie, respect, begrip en mededogen voor allen die dat lapje grond met ons delen. Alle andere wegen leiden immers naar Het Land van Nooit.

Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf geen moslim en ik oordeel niet over de goede en minder goede aspecten van deze godsdienst. Ik ben een vrijdenkend mens die graag wil leven in een vrije wereld met tevreden, vrije mensen om me heen, die elkaars visie, huidskleur en levenswijze respecteren.

Voel jij je ook een Ridder van de Regenboog? Stuur me dan een mailtje. Dat mag je natuurlijk ook als je het niet eens bent met mijn visie op die 'stop-de-islamitiseringscampagne' van het VB.

Besluit: de islam moet eruit.
@ Abba: een tekst die elke normale mens onmiddellijk problemen met de spijsvertering bezorgd. Zoals men hier van u gewoon is: dikke zever.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 08:32   #5
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb jij toch geen last meer van? Waar maak je je druk om? Kan het nog rechtser dan jij bent?
Abou Jahjah ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 08:59   #6
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Och ja, er schuilt in iedereen nog een beetje kindse naïviteit... Zolang je denken er maar niet door overheerst wordt. Het maakt nogal blind voor de dagelijkse, niet zo fraaie realiteit. Waar woont die kerel? Heeft hij al eens de bus genomen samen met een groepje 15-jarige 'respectvolle anderskleurigen'?
Als zij hun traditie van ongelovigen afmaken nu eens willen koesteren? Wie zijn wij om ze dat af te nemen?

Zijn hand-in-hand gedachte is hartverwarmend, echt waar. Voor een kind van 10. Vanwege iemand die in de echte wereld leeft: Wordt eens wakker brave man.
Messentrekkersmentaliteit? You bet. Wat denk je dat het resultaat is als kinderen al vanaf hun zevende ingestampt krijgen dat ze de beste moeten zijn en presteren? Geen respect? Daar ontbreekt het inderdaad aan, maar geen regenboogje kan daar iets aan veranderen. Respect moet in twee richtingen gaan, dat schijnen types zoals deze ook wel gemakkelijkheidshalve te vergeten.

Wat het vlaams belang doet is inspelen op het ingeprogrammeerde zelfverdedigingsmechanisme: mensen voelen zich bedreigd, en zij bieden een 'weerbare' oplossing aan. Er zijn er ook die zich laten opzwepen (of inspireren, al naargelang aan welke kant u staat) door hun vaderlandslievende rhetorique. Er is mijn inziens niets verkeerd met liefde voor uw streek of land, integendeel. Mensen hebben een identiteit nodig. Als de turk of marokkaan zijn vlag mag hangen in zijn auto met belgische nummerplaat, waarom zou dat minder nationalistisch zijn dan wanneer een vlaming of waal dat doet?

Nee, we moeten imperialisten laten doen. En een geloof kan ook imperialistisch zijn, beste Antoine, zoals de geschiedenis ruimschoots aantoont.
We mogen ons niet laten overheersen. Het zou verraad betekenen tegenover al diegenen die voor onze vrijheden hebben gevochten. Als wij zo verkeerd waren, dan zouden wij nu op zoek gaan naar een beter leven in het oosten, niet omgekeerd.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:03   #7
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:

vreugde,vriendschap,vrijheid,vrede,verdraagzaamhei d,veiligheid,tolerantie,respect,begrip,mededogen.h et zijn allemaal mooie woorden,waar ik 100%achtersta.waar ik het moeilijk mee heb is dat het opnieuw gericht is tegen vlaams belang.opnieuw word een deel van de kiezers in het verdomhoekje geplaatst,en behandeld alsof het crapuul is van het laagste alooi.men zou beter een initiatief nemen vanuit de andere politieke partijen dat de mensen het niet meer nodig vinden om voor vlaams belang te kiezen.deze actie zal echter niets opleveren.integendeel,vlaams belang kiezers gaan zich nog meer met verbetenheid achter deze partij scharen.
Oud 20 oktober 2007, 09:06   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al opent ge een topic met als titel 'boer vangt mol' dan zeggen ze ook 'tof, weer meer stemmen voor het VB'.

allez, dat moet toch plezant zijn zo supporteren voor een club die nooit kan verliezen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:18   #9
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan kids Next Door

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:28   #10
Banneling

Standaard

Antoine Bomon, een verzuurde linkse aandachtshoer. Past goed in dit rijtje : http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=3008699

Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:49   #11
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

allez, de straatjes hangen nog vol met "zonder haat-straat" en nu weer een regenboogje, binnenkort is er geen plaats meer aan de ramen om al die VB-retoriek op te hangen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:59   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zijn vrije mening. Boeit me eigenlijk niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 10:15   #13
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
vreugde,vriendschap,vrijheid,vrede,verdraagzaamhei d,veiligheid,tolerantie,respect,begrip,mededogen.h et zijn allemaal mooie woorden,waar ik 100%achtersta.waar ik het moeilijk mee heb is dat het opnieuw gericht is tegen vlaams belang.opnieuw word een deel van de kiezers in het verdomhoekje geplaatst,en behandeld alsof het crapuul is van het laagste alooi.
Als die 850.000 VB-kiezers zich geschoffeerd voelen omdat wij die partij bekritiseren omwille van haar zoveelste haatcampagne tegen hen die er een ander gedacht of religie op na houden, is dat hùn probleem, niet het onze. Als hen dat een gewetensprobleem bezorgd, prima zo. Dat ze dan maar op een ander meer democratisch alternatief stemmen.

De haatcampagne tegen bijvoorbeeld socialisten door extreemrechts en in het bijzonder dan door de VB-aanhang - hier op dit forum rijkelijk oververtegenwoordigd- heeft mij nog nooit als crapuul van het laatste allooi doen gevoelen. Integendeel.
Oud 20 oktober 2007, 10:22   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In feite is het ontzettend grappig dat Vlaams Belang nu al wordt geassocieerd als originator van een internationale beweging.

Het wordt blijkbaar hoogtijd dat de linkiewinkies eens vanonder hun kerktoren vandaan kruipen.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/a...r-the-age.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 10:26   #15
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Fijn.

Vervang islam door VB en je hebt meteen door hoe nauw islamisten en andere fundamentalisten op mekaar gelijken.

Het verschil tussen een godsdienst en een haatpartij is dat er in die godsdienst veel algemeen menselijke moraal zit. In een haatpartij zit vooral haat.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 10:31   #16
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
al opent ge een topic met als titel 'boer vangt mol' dan zeggen ze ook 'tof, weer meer stemmen voor het VB'.

allez, dat moet toch plezant zijn zo supporteren voor een club die nooit kan verliezen.

Goed getypeerd.
Zwartzakjes kenner er inderdaad iets van: alles herleiden tot "de wereld is rot" en daarbij stellen "wij zijn niet van deze wereld".
Oud 20 oktober 2007, 10:36   #17
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt blijkbaar hoogtijd dat de linkiewinkies eens vanonder hun kerktoren vandaan kruipen.
Rechtsewinkies zoals jij slapen 's nachts onder hun bed. Zo kan er geen woeste gesluierde talibaniste zich eronder verschuilen en in je billen te knijpen als het angstzweet je weer eens uitbreekt wanneer een of andere aanslag ergens in verweggisstan (maar in jouw hoofd reeds in jouw slaapkamer afspeelt), je paranoïe moslimofobia je andermaal heeft murf geslagen.

Angst is altijd al een slechte raadgever gebleken. Het enige waar het VB dan ook op blijft hameren is er over te waken dat we ons vooral bang moeten blijven voelen. Op die angst vegeterend, hopen ze dan vroeg of laat de rest van hun programma door onze strot te drammen, en dat programma gaat over heel wat anders dan moslims of Vlaamse onafhankelijkheid.

Ps: het enige waar ik 'bang' voor ben, is wanneer ik 's ochtends op mijn stadsfiets naar mijn kantoor rijdt, dat ik herhaaldelijk dreig aangereden te worden door een auto. D�*t gevaar is pas realistisch en fysiek voelbaar.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 20 oktober 2007 om 10:41.
Oud 20 oktober 2007, 10:38   #18
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
We mogen ons niet laten overheersen. Het zou verraad betekenen tegenover al diegenen die voor onze vrijheden hebben gevochten. Als wij zo verkeerd waren, dan zouden wij nu op zoek gaan naar een beter leven in het oosten, niet omgekeerd.
Zeg nu eens eerlijk: waar of wanneer ben je iemand tegengekomen die "geïslamiseerd" werd, geef daar nu eens één voorbeeld van?

Ik zie hopen vreemdelingen die pinten pakken, frieten eten, dialect spreken. Ik moet de eerste Vlaming die zijn vrouw laat besluieren, de eerste Vlaming die zegt: voor mij geen pintje, Allah is daar tegen, de eerste Vlaming die zegt "sorry, mannen: ik moet mijn matje afrollen en gaan bidden" nog tegenkomen.
De Vlamingen die naar Mecca trekken in plaats van naar Lourdes: de bussen staan leeg.
De grote volloop van Moskeeën door Vlamingen: er zijn er in Antwerpen een twintigtal bekeerd, er zijn tv-ploegen op afgestoven. Het waren gasten waar duidelijk kosten aan waren en die tevoren als Bagwaners, Zen-predikers en guru's door het leven gingen. Geen gewone matière Flamande dus.
Dat er Vlamingen zijn die tadjin eten, couscous is een feit. Maar dat lijkt me eerder een culinair dan een godsdienstig fenomeen.
Overigens moet ik nog de eerste bekeringsfolder van de Imman van Menen (is er een Imman in Menen????) in mijn bus krijgen.
Maar waarschuwingen dat mijn land geïslamisserd wordt: daar betaal ik dus belastingen voor
Want dergelijke dure folders krijg ik met de regelmaat van de klok in mijn brievenbus gedropt.
De jihaat is al lang bezig. De kleine Jihad (de heilige oorlog om de Islam te verdedigen tegen hen die de godsdienst willen afschaffen) wordt enkel maar uitgelokt door het VB. De grote Jihad (in eigen hart kijken en je fouten evalueren), ik hoor niets anders van brave islamieten. Ze willen vooral niet opvallen, Belg zijn en zelf Vlaming. En dat wordt hen door de pestklootjes van het VB bijna onmogelijk gemaakt.
Wanneer binnen twee generaties de vreemdelingen uit Noord-Africa afkomstig, en hun kinderen hier even geïntegreerd zijn als de Italianen van na de oorlog: wie gaat het VB dan aanpakken: de gehandicapten?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 oktober 2007 om 10:47.
Oud 20 oktober 2007, 10:40   #19
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zeg nu eens eerlijk: waar of wanneer ben je iemand tegengekomen die "geïslamiseerd" werd, geef daar nu eens één voorbeeld van?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  islam.JPG
Bekeken: 219
Grootte:  96,9 KB
ID: 26641
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 10:48   #20
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Waar klaag je over? De Gentse rechter heeft ze toch geoordeeld en veroordeeld? Onze rechtstaat werkt en kan zich prima verdedigen. Scheiding van Kerk en Staat staat al vele jaren in onze Grondwet gebeiteld en wordt toegepast. Houden zo!

Ps: heb je nog zo van die geïsoleerde 'gevallen' in je schuif liggen? Blijven zoeken! Dat half miljoen moslims van België moet toch 'te pakken' zijn niewaar?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 20 oktober 2007 om 10:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be