![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Maakt u zich ook zorgen over de Vlaamse zorgverzekering?Betaalt u ze wel?
5O.OOO Vlamingen krijgen een boete voor de wanbetaling van de premie. Nog 5O.OOO méér, die ook niet betaalden, mogen zich aan dezelfde procedure verwachten. DE SP-a (bij monde van Caroline Gennez) verkettert de organistie van de zorgverzekering als onbekwaam bestuur (en wellicht is het dat, en zelfs méér dan dat). En eist dat ze uit de algemene middelen gefinancierd wordt, ipv met forfaitaire premies ad hominem... Groen steunt de SP-a, maaar vindt wél, dat een financiering uit de algemene middelen de opbouw van een zorgenverzekeringsfonds niet voldoende garandeert (zie de Groen-tekst hieronder). Wat voor een standpunt is dat nu weer van Groen? Noch mossel noch vis. Ik weet niet eens wat ze met hun tegenstrijdige opstelling bedoelden... Voor wat mij betreft zijn alle forfaitaire aanslagen uit den boze. Het wordt nog eens des te erger, als een instelling als de Vlaamse Regering haar eigen forfaitaire aanslagen gaat toevoegen aan de reeds zoveel bestaande ergerlijke forfaitaire aanslagen, waardoor je geen maand van het jaar meer veilig bent voor zulke aanslagen op de beurs. [FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT='Trebuchet MS'] Citaat:
Mieke Vogels ------------------------ ENO2: Bovenstaande rotzooi staat vol ergerlijke Trebuchet MS, maar ik laat het staan Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2007 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gennez heeft op zijn minst geen kaas gegeten van de Belgische staatsvorm ... of denkt ze misschien dat de fiscaliteit al regionale bevoegdheid is ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De stupiditeit ligt geheel bij de Vlaamse Regering. Of moeten we ons aan een stortvloed van forfaitaire aanslagen onderwerpen omdat deze schertsorganisatie nu eenmaal (nog) geen bevoegdheid bezit om algemene belastingen te innen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() daar lijkt het ook weer bij deze formatiepoging wel heen te gaan (geen regionalisering van kinderbijslagen en fiscale autonomie, wel regionale premies bovenop kinderbijslag en regionale bijkomende fiscale aftrekken ?!? )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Regionalisering van fiscale autonomie en sociale zekerheid zal niet rap gebeuren want iedereen weet dat dit het begin is van een totale splitsing van het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Schandalig standpunt van de sossen. Eerst de bijdrage mee goedkeuren en als één of andere poulain vergeet te betalen moet alles ineens afgeschraft worden. En wat met de mensen die wel al alles betaald hebben ? Krijgen die terugbetaling van Carolientje ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terugbetaling? Je blijft gewoon rechthebbend. Het hele zaakje kan opgelost worden via (een verhoging van) de mutualiteitsbijdrage ook. Het is integendeel het EENZIJDIG invoeren van zulk een zorgverzekering die al een splitsing inzet van de sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland hebben de verschillende kantons een heel grote fiscale autonomie. Mogen we veronderstellen dat Zwitserland binnenkort uiteenvalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermits vele volksvertegenwoordigers ofwel schepen ofwel burgemeester zijn in één of andere gemeente wordt het overschot dus aan de gemeenten cadeau gedaan , ipv in de zorgverzekering gestort. Hou er rekening mee dat je zorgcent, of hoe men de heffing ook noemt dient om de gemeentelijke putten en plannen te betalen.. Zorgverzekering? Nu een beetje. De grote som dat is voor later, na 2012: we zullen wel zien, of er dan geld is, nù geven we de "overshotten" aan de vrienden en kenissengemeentemandatarissen... Vlaamse Brusselaars die tot voor kort niet konden genieten van zorgverzekering en dus niet verplicht moesten betalen, worden met een fikse boete bedacht zo ze het niet uit eigen initiatief deden. "Goed Bestuur" noemen ze dat...W�*�*r?? Zilverfonds, wat is dat ![]() "Goed Bestuur", euh, wat is dat ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2007 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2007 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer staat? Ja, als het gaat om bepaalde kerntaken. Bijvoorbeeld in België schakelt men derden in om taken te laten verrichten die de overheid waarneemt in andere landen (ziekenfondsen innen de wettelijke bijdrage, vakbonden betalen de werkloosheidsuitkering uit...). Ik ben al altijd voorstander geweest om deze zaken die nu in regie gebeuren, weer bij de overheid te leggen. Ook al omdat de Belgische regeling niet alleen onlogisch is maar ook heel vreemd op het geheel van de Europese lidstaten. Het geeft geen enkele meerwaarde, alleen maar een onevenwichtige macht aan instellingen die hierover eigenlijk niets te zeggen zouden mogen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Jammer dat ze zo efficiënt werken, die ziektekassen, daar kan geen overheid tegenop...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, reddeloos geterroriseerd als ik ben door fundamenteel onsociale en onrechtvaardige instituties en wetten, betaal ik ze wel. |
|
![]() |
![]() |